hellup..pensionstalregels worden niet opgevolgd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 16:35

Zoals sommigen van jullie misschien weten heb ik thuis een ponypensionstalletje. In het begin was het een echte club, heel gezellig. Naarmate iedereen ouder werd, ging het gewoon mis en kwam er veel ruzie. Het clubgevoel wat er eerst was, is gewoon helemaal weg. De leden van de 'club' varieren tussen de 6 en 16 en een van 21, wat best lastig is. We hebben nieuwe regels gemaakt omdat er onderling spullen van elkaar gejat werden, beloftes niet nagekomen werden enz. Helaas heeft dit niet geholpen. Het lijkt zelfs alleen maar erger te worden. Iedere dag ben een half uur bezig om alle niet opgeruimde spullen weer op te ruimen en om hindernismateriaal uit de bak te slepen. Kortom ze komen niet en als ze wel komen doen ze totaal niets met hun pony's en maken ze een gigantische troep. Ik weet echt niet meer wat ik hieraan moet doen. Hebben jullie misschien nog goede adviezen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 16:41

Van te voren nog eventje sheel duidelijk mededelen wat de regels zijn en dat je zult toezien op naleving daarvan.
Spulletjes die pensionklanten laten slingeren in je eigen huis leggen en mededelen dat ze die persoonlijk op kunnen halen. Zo kun je nog eventjes persoonlijk de nadruk leggen op het opruimen van hun spullen.
Mensen die de bak, poetsplaats of spuitplaats niet netjes achterlaten daarvan schrijf je de naam groot op het bord. Werkt prima voor de sociale controle.

Succes er mee.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 16:47

Bedankt voor de reactie, maar het probleem is dat ze overal schijt aan hebben. Ze doen waar ze zelf zin in hebben. Ook stallen worden heel vaak maar 1x in de week uitgemest. Toen bood ik aan om het doen maar dat koste dan wel 2.50, maar dat was weer te veel van het goede. Ik mocht het wel doen, maar dan moest ik niet zeuren als ik niks kreeg, ook geen bedankje. Oja, op een prikbord kijken ze niet, is niet interessant blijkbaar.


PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 16:48

heel simpel, niet aan de regels houden, 2x waarschuwen de derde keer een schop onder de kont. al die ergernis zou ik niet bij huis willen hebben hoor!

Voorzitster AFM

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:01

Ik zou gewoon aanpakken die hap, wie niet naar je luistert schop je de tent uit!
Spullen die je vind neem je gewoon mee, als ze komen zeiken zeg je: tsja ik d8 dat ze van niemand waren omdat jullie ze normaal altijd weer opruimen, tog???

haha, ennuh gewoon in een schrift opschrijven van wie ej spullen vind, bij de 3e waarschuwing zet ej die spullen gewoon buiten en mogen ze die meenemen en zijn niet meer welkom om hun spullen bij jullie te laten.
Als ze rotzooi in de bak latens chrijf je op, bij de 3e waarschuwing geen gebruik van de bak voor een maand.

Als ze niet naar ejw illen luisteren moeten ze maar 'voelen'!!!!

-Maaike-

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:04

jep 2 keer waarschuwen de 3de keer kunnen ze opzoek naar een andere stal.
spul wat ze laten liggen gaat regelrecht naar een manege die kinderen zijn meestal dolblij met zweepjes borstels enzo.
hebben ze klachten tja moeten ze het maar opruimen. Wil je het niet wegbrengen naar een manege gooi je het gewoon in de vuiulnisbak hoor daar hoort rotzooi thuis. Laat ze maar 2 keer hun borstels uit een vieze container ofiets vissen en ze ruimen het wel op hoor

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:14

Vroeger was de regel:
"Als je je niet aan de regels houdt, dan staat je paard en spullen morgen aan het hek bij de UITgang. We hebben je alvast dan ff geholpen met opruimen."
Spullen die niet waren opgeruimd werden wel eens weggegooid, in de mom van "je vind het toch nix waard"
2 Waarschuwingen en de 3de keer staat je paard aan het hek. Heel hard maar het werkt wel en werd soms ook uitgevoerd.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 17:36

Ik wil het niet helemaal zover laten komen dat ze echt weg moeten, maar ik vind het zelf eigenlijk gewoon zonde dat ze alles laten liggen. Ik vind heel vaak zadels en hoofdstellen bij de bak en ik vind het toch wel zonde om die in de kliko te kieperen. Het is ook nog gewoon zo dat als hun eigen zadel weg dat ze rustig het zadel van een ander pakken met alle gevolgen van dien (kapotte onderdelen enz) Ik denk dat ik die toch ze ga waarschuwen met : spullen die gevonden worden gaan naar de manege. Bedankt iedereen voor de adviezen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:41

Ze hoeven het helemaal niet te weten dat jij niet wil dat ze weggaan of dat jij die spullen op zich niet weg wil gooien! Gewoon dreigen, dat werkt het beste. Consequent zijn! Een beetje respect voor de stal mogen ze wel hebben hoor Frusty

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:52

jij bent de baas!!!!
dus ze hebben aan jouw regels te houden.

echt ze er uitschoppen lijkt mij de beste op lossing

wel eerst waarschuwen dan he
nog 1 keertje met ze te praten

tja....

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 18:12

Citaat:
"Als je je niet aan de regels houdt, dan staat je paard en spullen morgen aan het hek bij de UITgang. We hebben je alvast dan ff geholpen met opruimen."


Hahaha! Die is helemaal goed zeg! Is dat ook eens gebeurd? Haha!
Vervelend hoor dat je op deze manier je stal moet runnen.. ik denk echt dat het een mentaliteitsprobleem is van die koters. Ik heb zelf ook op een dergelijke stalling gestaan waar dit soort dingen meer regel (haha) dan uitzondering waren en helaas deed de stalhouder er zelf ook aan mee. Een slechte zaak.

Tja, als je als klant een x bedrag per maand betaalt, wil je daar ook wat voor terug, in de zin van "Ik betaal dus ik mag er een zooi van maken". En wie heeft daar dan de meeste last van? Waarschijnlijk de andere klanten die WEL hun zootje opruimen... en die ben je straks kwijt als dat zo doorgaat (zo ook ik). Ik weet niet of je een soort contractje hebt opgemaakt voor ze? Of beleg eens een klein vergaderingetje (compleet met koffie en koek) dat e.e.a. eens uitgesproken kan worden. Misschien is het handig gezien de leeftijd eens de papsen en mamsen hierbij te betrekken, het gaat denk ik ook om hun centen... en om de veiligheid van hun kinders.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 18:32

Vreemd hoor, dat het zo moet gaan. Tja, ik vergeet ook wel eens een borstel of zweepje of mijn cap, maar dat vind ik zelf al vervelend genoeg. Maar er moeten toch goede afspraken gemaakt kunnen worden over het opruimen van spullen en het gebruik van andermans spullen. Zeker ook over het uitmesten. Laten ze hun pony gewoon in de stront van een week staan?
Ik denk dat je voor jezelf je regels heel duidelijk op een rijtje moet zetten, en ook de consequenties. Vervolgens laat je dit door je klanten, en indien minderjarig mede door de ouders ondertekenen. Het probleem van "lenen"kun je verkleinen door ieder een eigen kast voor zijn of haar spullen neer te laten zetten, die op slot kan. Werkt prima! En reken inderdaad een bepaald bedrag voor het uitmesten als ze hun eigen stal niet vaak genoeg doen. Wees ook duidelijk wat jij genoeg vind. Bij de ene stal mag je door de week alleen drollen uithalen en/o bijstrooien, en wordt 1 keer de hele stal leeggehaald, terwijl ergens anders elke dag de natte plekken weg worden gehaald en weer opnieuw opgestrooid. Statiegeld op slingerende borstels en spullen is een idee, en zorg voor voldoende vuilnisbakken zodat het een kleine moeite is rotzooi weg te gooien.

Tja, het is jou stal, zij mogen daar staan. Als ze zich niet aan de regels kunnen houden kunnen ze beter een andere stal zoeken. Duidelijk en consequent zijn en het goede voorbeeld geven werkt het best. Desnoods een voorbeeld stellen door de ergste raddraaier de deur te wijzen. Dan nemen de anderen je misschien meer serieus.

Ik wilde dat ik een eigen pensionstal had, is mijn droom. Hoe heb je dat kunnen bereiken? Je mag me ook pb-en, omdat het wat off-topic is. Ik hoop op een reactie...

Sterkte ermee,
Joyce

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 18:46

Naja, het is niet mijn eigen pensionstal hoor. Mijn ouders runnen het een beetje en ik onderhoud de contacten met de 'kids' (waaronder ik zelf) en zorg voor de verzorging enzo.

Vorige week vrijdag hebben we al een vergadering gehouden waarbij iedereen zijn eigen mening over hoe het gaat op stal kon geven. Er veel ideeen kwamen er niet naar voren ( meer van: zullen we een keer met z'n allen gaan zwemmen of bij elkaar slapen) Is op zich wel leuk en gezellig hoor, maar met paarden heeft het niet veel te maken.

Over dat contract: Mijn ouders hebben contact met de ouders van die kids en als er problemen zijn gaan ze met die ouders praten, maar het heeft niet bijzonder veel effect.

Statiegeld op borstels is wel een goed idee, maar ze (die ouders ook) vergeten heel vaak het maandgeld te betalen (waardoor wij erom moeten zeuren) dus das ook geen optie.

Wederom bedankt iedereen voor alle tips en adviezen!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 18:50

Toch is het goedkoper om dan, desnoods met je zakgeld, je borstel terug te halen, dan steeds nieuwe te kopen... Gewoon proberen!
Succes!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 19:24

duidelijk de regels opstellen (eventeeel op een groot bord ophangen en als er zich niet aan gehouden worden komen er gevolgen..) en dingen die ze laten slingeren bewaren en dan moeten ze die ophalen. doen ze het nog een keer krijgen ze een boete. iets strenger zijn dus

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glossy2009 en 30 bezoekers