Schaduwacccounts

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Schaduwacccounts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 17:55

Even een vraagje: mogen deze nu wel of niet?

Ik dacht altijd dat het niet mocht, maar ik heb toch al aardig wat topics voor bij zien gaan van mensen die onder een 'tijdelijk' schaduwaccount zitten omdat ze niet onder hun eigen naam een bepaald onderwerp aan willen snijden.
Dan wordt het dus wel gewoon toegestaan.
Klopt het dus als ik zeg dat een schaduwaccount niet per definitie verboden is?

*Edit* typfouten
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 22-09-03 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:57

Zo heb ik dat wel begrepen inderdaad. Maar misbruik wordt gestraft.

[edit]Typfoutje[/edit]
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-03 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 18:12

Ik ken ook zat mensen welke zowat dagelijks hun schaduw account gebruiken.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 18:33

Sjuimpje schreef:
Ik ken ook zat mensen welke zowat dagelijks hun schaduw account gebruiken.


gebruiken of misbruiken Verward
Ik heb wel eens een schaduw gebruikt maar daar had ik een hele goede reden voor Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 18:49

Ligt aan de situatie, ik weet van een aantal mensen dat ze hun schaduw gebruiken om recht voor de raap hun mening te verkondigen, ik snap persoonlijk niet waarom dat onder een schaduw moet, maar zou het ook geen misbruik willen noemen. (zolang het netjes blijft natuurlijk)

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 18:50

Ik geloof dat ik echt een naief Boktmeisje ben Schijnheilig , zoiets komt zelfs niet in me op.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 18:52

misschien zijn die mensen bang dat ze niet leuk gevonden worden als ze hun echte account daarvoor zouden gebruiken.
Ik weet het niet, maar doe ook maar een gok. Als men mij niet mag, het zij zo, maar ik ben wel wie ik ben.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 18:53

Jeetje wat omslachtig lijkt me dat. Wil je het echt 'goed' doen moet je dan dus ook met verschillende computers ofzo gaan rommelen ivm IP nummers. Da's toch niet handig Verward Maar ieder z'n ding.
Ik doe er niet aan, ik heb genoeg aan mezelf, hoef geen ID-crisis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 18:55

Mensen die een schaduw gebruiken om alleen maar lelijke dingen te zeggen, moeten ook een ban krijgen. Ze moeten het lef maar gewoon hebben onder hun eigen naam. En ik vind het dus zielige watjes.

Mensen die een schaduw gewoon netjes gebruiken, daar kan ik niet mee zitten.

Zijn toch weer meer users voor reclame Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 18:57

Ik weet ook niet wat voor beweegredenen er achter zitten (ok, in het geval van Astridh wel aangezien ik uitleg heb gekregen toen ik haar op heterdaad betrapte Tong uitsteken Knipoog ).

Maar jullie zullen verbaasd staan van de mensen welke gebruik maken van een schaduw, het zijn totaal niet de mensen die je ervoor aan zou zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 18:59

Word wel erg nieuwsschierig moet ik zeggen.

mensen, ik ben het niet, al was dat misschien wel slim, word ik ook eens een lieve bokker Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:01

*Ik word erg nieuwsgierig Sjuimpje....*

Mij lijkt er ook niets mis met een schaduwaccount om bepaalde onderwerpen op Bokt te kunnen zetten als je niet bekend wilt worden, maar toch van je af te kletsen. Maar idd is misbruik van een schaduwaccount in mijn ogen iets dat niet door de beugel kan. Van mij mag dit dan ook gewoon ontmaskerd worden, openlijk op Bokt. *of ben ik nu heel erg?*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:01

Goed opletten, dan pik je ze er zo uit Haha!
Ik het geval van AstridH duurde het wat langer hoor Haha! Ik had al lang verdenkingen maar kon het niet 'hard' maken *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:03

Dan let ik slecht op
weet er maar 1, als die nog bestaat Haha!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:06

runningkawa schreef:
Ze moeten het lef maar gewoon hebben onder hun eigen naam. En ik vind het dus zielige watjes.


Het is niet zozeer een kwestie van lef. Als je iets onaardigs wilt zeggen, en je doet dat "onder jezelf" krijg je een waarschuwing, of misschien wel een ban... Tong uitsteken

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:10

Ik let kennelijk ook niet goed op, want is me idd nog nooit opgevallen Verward

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:13

Ik heb een testaccount, telt dat ook? Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:14

Het is mij dus ook nooit opgevallen, maar ik geloof wel dat ze er zijn. Ben nu ook wel benieuwd wie dat zijn.

Rainie, ik vind het dus wel een kwestie van lef. Want ik zeg genoeg dingen onaardig en heb nog nooit een waarschuwing of ban gekregen.
Gewoon even nadenken hoe je het zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:15

Sjuim heeft wel een beetje gelijk, als je goed oplet, dan haal je ze er wel uit. Als ik morgen onder een ander account verder ga, word ik ook wel herkend denk ik zo Haha!.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 19:16

Ik heb zelf een hekel aan schaduwaccounts, en als er een topic al begint met 'ik wil me liever niet bekend maken' sla ik het meestal over.
Het irriteert me als ik niet weet om wie het gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:27

Fitzroy schreef:
Ik heb zelf een hekel aan schaduwaccounts, en als er een topic al begint met 'ik wil me liever niet bekend maken' sla ik het meestal over.
Het irriteert me als ik niet weet om wie het gaat


Dat is nog tot daar aan toe, dat is nog goed te verantwoorden. Waar ik wel een enorme hekel aan heb, is als mensen onder een schaduwaccount gaan zitten vissen naar mijn mening over iets, terwijl ze die onder hun gewone account aan alle kanten ontkennen. Dat vind ik dan weer not-done.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:31

Schaduw accounts zijn verboden, very simple. Is maar 1 uitzondering op en dat is idd voor het aansnijden van een onderwerp waarvan je liever niet heb dat heel de wereld weet dat je er mee rondloopt. Een schaduw account dat je dagelijks/wekelijks/maandelijks gebruikt is uitdrukkelijk _niet_ de bedoeling. Reden lijkt me duidelijk, het is niet voor niets dat je je moet registreren op Bokt.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:23

Mee eens (met Bart). Ik kan mij voorstellen dat als men een zwaarwegend medische omstandigheid bespreekbaar wil maken, dit doet onder een schaduw. Echter misbruik voor andere dan zwaarwegende redenen is ronduit af te keuren. De account geeft al een vorm van anonimiteit maar als je zover moet gaan dat de anonimiteit ook nog een keer anonimous moet gaan worden dan ben je niet zuiver!
Laatst bijgewerkt door Eyes op 22-09-03 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:25

Sjuimpje schreef:
Ik weet ook niet wat voor beweegredenen er achter zitten (ok, in het geval van Astridh wel aangezien ik uitleg heb gekregen toen ik haar op heterdaad betrapte Tong uitsteken Knipoog ).



Ik heb er van geleerd, eigenlijk vind ik ook dat het niet kan Bloos! dus dat betrappen was ook wel goed.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:32

Hoe anoniem je bent heb je zelf in de hand. Als jij dus op je account je hele wel en wee openbaar hebt gemaakt en je wilt vervolgens iets zeggen wat niet in dat plaatje past en je maakt daarvoor een nieuw account aan dan vind ik dat persoonlijk nogal zwak. Zorg dan dat je op je eerste account geen hele levensloop hebt gespuid. Of haal alle persoonlijke info uit je profiel, het duurt wel even, maar op een gegeven moment is het moeilijker om info te achterhalen. Ik kan het me dan ook goed indenken dat het MPS (zo noem ik het maar even) waar sommigen kennelijk aan lijden als laf betitelen.
Zelf heb ik trouwens heel in het begin van bokt ook een 2e account aangemaakt. Namelijk die van mijn paard en daarmee heb ik een paar ontzettend flauwe posts gedaan, maar daarbij was van meet af aan duidelijk dat ik het was. Ik deed het vooral omdat ik het niet leuk vond staan als het onder mijn eigen naam ging. Verder heb ik me er niet schuldig aan gemaakt (ja, ik heb later nog de andere paarden ook geregistreerd). Bij mijn weten is het op die manier ook gedoogd (geweest), hoewel het natuurlijk niet de bedoeling is dat iedereen maar een apart account aan gaat maken. Vandaar ook dat ik er geen gebruik meer van maak, want ja, als mod heb je toch het goede voorbeeld te geven en helemaal zuivere koffie is dat dan ook niet.