Kringwedstrijden->Parade?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Parade afschaffen of niet?

Jaah wat mij betreft wel!! Kan je ook eerder naar huis!
7 (36%)
Nee, je bent er toch de hele dag (of ochtend of middag nat.)
11 (57%)
Wat is een parade????
1 (5%)

Totaal aantal stemmen: 19


hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Kringwedstrijden->Parade?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 15:49

Hey!

Op onze kringen hebben we altijd nog parades wat ik best wel leuk vind eigenlijk. Maar ze proberen het nu af te schaffen. Nou was ik benieuwd of jullie dat ook vinden, dat ze het beter kunnen afschaffen. Het is natuurlijk wel zo dat er vaak lang gewacht moet worden op de uitslagen en dat er vaak wat knettere beestjes tussen zitten.. Maar toch vind het iets wat bij de pony's hoort. Omdat je zodra je bij de paarden zit het toch niet meer meemaakt.. Dus ik ben benieuwd naar jullie mening!

Groetjes Hester

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:18

oh ik vind dat geweldig!!!! hier in NH zie je het helemaal niet meer! maar vind het gewoon wat hebben en dan vooral op de wat grotere wedstrijden!!!! maar vind wel dat je er wel over moet nadenken als ruiter zelf of je het wilt of niet! want je kan natuurlijk ene duivel onder je kont hebben!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:10

Parade hoort bij het plaatje vd kringwedstrijd. Dat is gewoon traditie en moet vind ik in ere worden gehouden. Bovendien is het veel leuker je prijs met pony op te halen, je hebt immers samen gepresteerd!

Maar zoals laatst gebeurde hoeft het niet, de paradecommandantes van tegenwoordig krijgen het in hun bol om met de hele parade te gaan draven. Clown Veel kinderen kunnen hun pony's niet in de hand houden, want de pony's worden meestal erg eh... vrolijk Knipoog Tja en als je dan gaat draven is het natuurlijk helemaal vragen om ongelukken. Daar mag men voortaan wel bij stilstaan.

Conclusie: parade mag, mits veiligheidsmaatregelen:

dus...
- NIET draven, alleen stappen (dat drafen mogen ze wel afschaffen wat mij betreft Haha!)
- proppen van de achterbenen uit de ijzers draaien, om evt. lelijke trapwonden te voorkomen.
- zelf bedenken of het verantwoord is mee te rijden, als je weet dat je een pony hebt die snel slaat naar anderen is het natuurlijk niet verstandig mee te doen!

Oja, reddytobias, in Friesland doen we nog wel parade's, we lopen nog een beetje achter geloof ik Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:12

Finesse schreef:
Oja, reddytobias, in Friesland doen we nog wel parade's, we lopen nog een beetje achter geloof ik Haha!


haha, nou dan heeft dit wel weer zijn voordeel denk! Haha! moet ik toch wat vaker in Friesland gaan rijden!!!!!! weer een smoes om de dijk over te gaan! Tong uitsteken

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:15

Ik vond de parade altijd een van de gezelligste onderdelen van een wedstrijd.
Bij ons in de kring (Rivierengebied, Gelderland) worden er helaas bij de paarden geen parades meer gereden (bij de pony's nog wel).
Nu werd ik afgelopen zomerseizoen kringkampioen en moest dus parade rijden. Mijn paard had daar geen ervaing in (dat soort dingen kan je nou eenmaal niet thuis realiseren!) en ging er dus flink vandoor. Zou liever zien dat er bij iedere wedstrijd parade is, zodat het paard er aan went.

Don't dream your life, live your dreams!

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:32

wat leuk dat jullie ze nog wel hebben!
wij hebben ze niet meer
het lijkt me eigenlijk wel leuk!

*

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:51

Bij de kringselecties meestal wel.Hartstikke leuk Haha!
Maar voor alleen een rondje stappen zadel ik mn pony niet op, toch minstens draven, mn pony vind t ook leuk dus Lachen
Maar als ik s'ochtends moet rijden en de parade is savonds dan wacht ik daar niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:52

Ik ben blij dat ze het op de meeste plaatsen bij de paarden hebben afgeschaft.
Alles ligt dan stil voor die domme parade en die saaie burgemeester.
of een conoursdag nog niet lang genoeg duurt Lachen

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:07

ik ken het nog van vroeger in mijn eigen ponttijd, en ik moet zeggen dat ik het erg jammer vind dat het bij ons ook afgeschaft is, vind het toch wel wat hebben en mijn meening is dat het bij de grotere kringwedstrijden hoort!

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:17

reddytobias"]
[quote="Finesse schreef:
Oja, reddytobias, in Friesland doen we nog wel parade's, we lopen nog een beetje achter geloof ik Haha!


haha, nou dan heeft dit wel weer zijn voordeel denk! Haha! moet ik toch wat vaker in Friesland gaan rijden!!!!!! weer een smoes om de dijk over te gaan! Tong uitsteken
[/quote]

Helaas worden ze alleen verreden bij de kringwedstrijden en bij de Friese Kampioenschappen. Concoursen niet... Dan zou je moeten overwegen om te verhuizen Tong uitsteken Clown Er staan nog wel foto's op onze kringsite van de parades, www.tuskenwaadenklif.nl

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:19

Bij ons is er ook niet vaak een parade, maar ik vind het wel harstikke leuk om daaraan mee te doen .
Alleen het wachten tot de parade is meestal wat minder

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:05

Parade is cool!!!!! Haha!

Live,LOve,'ndLaugh

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 06:40

Mijn moeder is naar de vergadering geweest dus zal vanmiddag wel horen wat ze allemaal bedacht hebben!!! Thanx voor jullie reacties trouwens!

=x= Hester

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 07:50

Bij ons doen ze het eigenlijk alleen met grote concoursen, bij de kringwedstrijden wet ik het eigenlijk niet, ben ik niet geweest dit jaar. Ik vind het wel altijd heel erg leuk om te zien.
Heb afgelopen zaterdag op de haflingerdag parade gereden, met iets van 70 of meer haflingers achterelkaar, dat was wel heel erg leuk om te doen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers