Tjonge, wat gaat dit snel... Aranka en Lianne

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Tjonge, wat gaat dit snel... Aranka en Lianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 22:27

Het hele paardrijden is een openbaring voor mij Knipoog
Met Andrew ging het rijden vaak erg moeizaam. Moeilijk voorwaarts en tegelijk nagevelijk te rijden, vaak buien... Traag, traag, traag...

Ik kreeg er vaak het gevoel van dat ik gewoon niet kon rijden.
Doorzitten wilde niet, en in de les schoot het ook niet op...
Nu rijd ik meerdere paarden (pony's) en in eens merk ik hoeveel vooruitgang ik met die beestje boek...
Lianne die met de tweede keer echt rijden plotseling nagevelijk gaat lopen en de keren erop zelf al in het begin heel soepel in de mond is en lekker nagevelijk,
Moenira die de tweede keer dat ik haar rijd al in stap aan de teugel loopt (Net een paar maanden onder het zadel en nooit echt hoeven werken omdat er manegekinderen op rijden omdat de kinderen die erop rijden nog niet voldoende ervaring hebben)

En dan vandaag ook nog Aranka die in de stap al netjes afbuigt en soepel het bit aanneemt en in draf wat begint te zoeken (als ze niet bezig is te proberen onder me vandaan te lopen Knipoog )

Het gaat met deze paarden zoveel sneller en makkelijker dan met Andrew! En dan ben ik eigenlijk alleen maar bezig met licht contact houden en lekker voorwaarts rijden en het stuur erop proberen te krijgen... Dit geeft me in elk geval weer wat meer zelfvertrouwen. Zo slecht doe ik het dus echt nog niet... Hè, wat een opluchting!!!

Hier een paar foto's met Lianne en Aranka voor diegenen die het interesseert...

Aranka is hier voor de derde keer onder het zadel, vorige week was de tweede keer ( [ITP] Aranka voor tweede keer onder het zadel! )
Deze week alleen wat aan halster gelongeerd omdat ze niet lekker liep van de spierpijn waarschijnlijk...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier bij de onderste vroeg ik een paar kleine meisjes of ze ergens anders koppeltje wilden duikelen omdat mijn pony nog heel jong was en daar van schrok Knipoog... Aranka, die ondeugd was allang weer ergens anders mee bezig Haha!
Maar een kwartier gereden ongeveer, en was heel blij met hoe ze alles oppakte! Lovers

Vandaag was Rodeogirl mee naar Lianne en na wat communicatieproblemen met de digicamera, kwamen er toch een paar aardige plaatjes uit Knipoog Ze liep meestal wel netjes naar mijn mening. hoeronder een paar foto's...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(iets op de voorhand volgens mij, ze was wat sloom vandaag en daardoor moeilijker erbij te rijden)
Afbeelding
In een overgang terug...

Wie gaat volgende week met me mee? Schijnheilig Haha!

Denk dat ik na nog een paar keer oefenen wel toe ben aan een lesje met hen... Leuk hoor!!!


Aranka

Berichten: 266
Geregistreerd: 15-12-01
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:38

Best raar om mn eigen naam tegen te komen als paardennaam maar hele leuke foto's!! vind vooral Aranka een heel leuk paardje!!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:49

Zo ziet er goed uit hoor!!!
Leuke paardjes!!

Live,LOve,'ndLaugh

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:49

Leuke foto's!!
Is dat paard op de onderste foto's zo groot of heb jij niet zulke lange benen?? Bloos!

Veni, vidi, vici

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:58

Mijn analoge lijntje zucht zwaar onder al deze fotos, maar het is het wachten waard
Ik heb toch echt een zwak voor dat donkere paard. Die wil ik ook aaien Knipoog

Mooi he, als je merkt dat je eigen rijden zo vooruit gaat door het af en toe rijden op andere paarden. Kan ik ook altijd zo van genieten...
Je zult je wel helemaal kippie-lekker voelen vanavond, met een beste smile op je gezicht... kan je nog wel slapen vannacht, van alle positieve opwinding? Haha! Wanneer mag ik nou mee?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:54

Jaa het was erg leuk!!!
Haha mooie foto's hea?
Sjonge jonge ik snapte niks van die hele camera Tong uitsteken
Ik had een spierpijn joh dat wil je niet weten!
Maar het is wel een leuk en lief paard hoor!
We zullen nog wel eens afspreken om naar die vrouw in drachtster compagnie te gaan hoop ik?
Daaag!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:58

Leuk zeg!
Aranka doet op sommige foto's haar naam wel eer aan (goud!)!

Don't dream your life, live your dreams!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:26

Aranka is echt een beauty! Kwijl Kwijl
En Lianne... één en al buik, maar wel een buik die kan lopen Haha! (ziet er echt netjes uit )

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:45

zo... das een stuk vooruit gegaan. OK dan! Mooi paard trouwens ook en een mooi zadel, wat is dat er voor 1 ?

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:05

Zo te zien gaat het super netjes met Aranka, goed zeg!
Je zit er igg heel netjes op

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 19:30

Bedankt voor jullie reacties, vind ik altijd heel leuk!

Sandra1977: Dat paard op de onderste foto is ongeveer 1,70 groot en vooral super breed (ook omdat ze véééél te dik is Knipoog, Ze is dus bij mij op bewegingstherapie Haha! ) En ik ben inderdaad niet zo lang... 1,63 á 1.64 ongeveer. Aranka is zo rond de 1.45 denk ik.

Gabyfedde: Bedankt voor de betekenis van haar naam! Die kende ik niet, maar is inderdaad erg toepasselijk!

Tuurlijk spreken we af Rodeogirl... Zaterdag heb ik waarschijnlijk weer les en dan ga ik er zo rond 12.15 heen. Als er niets tussen komt, kun je dus wel mee zaterdag... Moet wel twee paarden rijden dan, maar als je geld meeneemt, kun je misschien gelijk wel rijden terwijl ik met Moenira bezig ben. Gewoon even vragen dan...

Sorry Dees!!! Niet aan gedacht Knipoog Twijfelde wel nog of ik er niet twee topics van zopu maken, maar dat leek me zo overdreven Schijnheilig Uhhh, kun je zondag of volgende week zondag? Op donderdag kan ik ook meestal overdag, maar dan zul jij wel moeten werken Knipoog

ik+Pambri: het zadel is een nog geen half jaar oude KN-symphony, ervan uitgaande dat je het zadel op de pony bedoelde Knipoog Die is overigens te koop, maar hoeft niet meer snel weg, want dan heb ik geen zadel meer voor Aranka Haha!

Ik denk dat ik Leonie binnenkort maar een keertje moet bellen Yoline Knipoog Nog even en dan kom ik zonder ogen op de grond niet veel verder meer !

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:34

Leuke foto's! Ziet er goed uit joh!

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:04

joyce B schreef:

ik+Pambri: het zadel is een nog geen half jaar oude KN-symphony, ervan uitgaande dat je het zadel op de pony bedoelde Knipoog Die is overigens te koop, maar hoeft niet meer snel weg, want dan heb ik geen zadel meer voor Aranka Haha!



ja die bedoel ik, KN vind ik altijd zulke mooie zadels hebben, had al z'n beetje het idee dat 't een kn was, zit zeker wel lekker he ? Jammer dat ik geen paard heb anders wist ik 't wel Haha!

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 23:39

Moet toch wel even stiekum grinikken hoor als ik jou weer op Lianne zie rijden Haha!
Die combi is echt maf
Maar zo te zien liep ze wel weer lekker,lijkt me ook best wel een hele uitdaging om zo'n paard te rijden
Ene die foto's van Aranka zien er ook weer mooi uit,ze doet het echt goed he? OK dan!
Dat is toch meer een maatje voor jou
Ziet er echt goed uit hoor OK dan!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 12:24

joyce B schreef:
Tuurlijk spreken we af Rodeogirl... Zaterdag heb ik waarschijnlijk weer les en dan ga ik er zo rond 12.15 heen. Als er niets tussen komt, kun je dus wel mee zaterdag... Moet wel twee paarden rijden dan, maar als je geld meeneemt, kun je misschien gelijk wel rijden terwijl ik met Moenira bezig ben. Gewoon even vragen dan...Knipoog


Zaterdag ga ik mee naar de manege waar Amanda lest....Krijg ik poets/opzadel cursus...Niet dat ik dat niet kan maar altijd handig om nog ff extra door te nemen. Wel jammer dat ik niet mee kan met jou...Nouja ander keertje dan maar?

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:52

joyce B schreef:
Ik denk dat ik Leonie binnenkort maar een keertje moet bellen Yoline Knipoog Nog even en dan kom ik zonder ogen op de grond niet veel verder meer !

Ik denk dat je dan nog ffies geduld moet hebben, want volgens mij staat haar merrie nog steeds in de kliniek in Wolvega....
Ohja, als ik weer eens een x mee moet dan PB je wel, toch? Haha!

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 17:57

Ik vind dat dikke paard egt een leukie! jammer dat ie zo dik is Haha!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:42

Dat vosje is echt om op te vreeten zeg, wat een leukert!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 63 bezoekers