leuke spelletjes voor op en met je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
odessalief

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Monster (dat is in het Westland)

leuke spelletjes voor op en met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 18:23

Wie weet er nog leuke spelletjes om met of op je paard te doen???
Ik heb een verzorgpaard en pony. Die verzorg ik samen met de eigenaar. Maar soms is het wel is leuk om wat nieuws met je paard te doen. Dus hebben jullie nog iets leuks?


Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:39

Voor als het wel je verzorgpaard word wel: slalommen, en dan om de snelste tijd, maar hoop dat het lukt want met odessa lukte het ook niet....
Je weet wel de spelletjes die wij ook gedaan hebben toe jij een keer mee mocht naar mijn verzorgpaarden...

Tancreda4

Berichten: 24007
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:05

Wat ik gisteren heb gedaan is een 'engen-dingen-parcours' uitgezet en geoefend met de paardjes. Was wel snel saai, want ze vonden niets eng Haha!

Petri
Berichten: 92
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:34

Zie ook de vraag 'Leuke tips?' op dit forum van Nique.
Daar wordt ook verwezen naar een boek met allemaal spelletjes.
Dit boek kun je op internet bestellen bij b.v. Bol.com of Mediaboek.nl.

Veel succes!
[/list][/list]

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:39

Er is een boek 'spelletjes met pony's'.
Heb ik een keer geleend van de bieb.
Ik vind het een erg leuk boek. *LOL*

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spelletjes met pony's
F. Zeelen

Dit boek geeft algemene informatie over het doen van spelletjes, een uitgebreide beschrijving van meer dan 70 spelletjes en de samenstelling van een spelletjeswedstrijd. Het boek wordt afgesloten met een materiaallijst en een tabel. De auteur beschrijft uitgebreid wat je in de les kunt oefenen zodat de spelletjes zonder ongelukken verlopen en leuk en leerzaam zijn voor mensen en pony's. Er zijn spelletjes voor ruiters van alles niveaus en leeftijden en bovendien zijn er weinig speciale hulpmiddelen nodig; alle attributen zijn makkelijk verkrijgbaar, goedkoop en zelf te maken. 120 pagina's. € 15,95 bij Divoza Horseworld.

odessalief

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Monster (dat is in het Westland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 08:37

Bedankt voor jullie tips!!!!!!!!!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=88&t=476584

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:59

als je de slalom zonder zadel doet.. is het ook nog goed voor je zit..

euhm.. Scheve mond

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:23

noord, oost, zuid, west..... een hindernis pacourtje, een aardappel op een lepel en dan zo snel mogelijk naar de andere kant van de bak! tikkertje te paard me6t een beetje fantasie kun je heel veel spelletje ook op je paard doen. succes

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:23

noord, oost, zuid, west..... een hindernis pacourtje, een aardappel op een lepel en dan zo snel mogelijk naar de andere kant van de bak! tikkertje te paard me6t een beetje fantasie kun je heel veel spelletje ook op je paard doen. succes

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:36

Barrel Race doen is ook gaaf... 3 tonnen(of palen,pionnen enz) in een driehoek (elke hoek 1 ton) en dan zo snel mogelijk er omheen rijden. Of Pion Banding dat is met 4 palen en eromheen. Kan je eventueel ook nog met een aardappel op een lepel rijden of achterstevoren of zo.


RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:43

W8 ik heb het ff bij paint getekend...Let niet op mijn tekenkunst:
--------------------------------------------------------------------------------------
Barrel Race

Dit kan je alleen of wat wel zo leuk is met meerdere mensen doen. Begin tussen de pionnen en rij zo snel mogelijk het parcour wat op de tekening staat. Iemand moet de tijd met een stopwatch of horloge opnemen zodra je tussen de pionnen start en als je weer tussen de pionnen terug bent ben je klaar. Dit kan je ook op andere manieren doen zoals achterstevoren of naast je pony of zo. Hier het parcour:
Afbeelding
Pion Banding
Dit kan je ook alleen of met meerder mensen doen. Begin tussen de pionnen en rij dit parcour zo snel mogelijk. Voor de rest hetzelfde als bij Barrel Race maar dan ander parcour. Als je niet tussen de pionnen start of eindigt ben je gediskwalificeerd en dat geld ook voor de Barrel Race.

Afbeelding

(allebei de spellen doen ze bij mijn oom en tante op de western manege altijd als echte wedstrijd...Wie het eerst wint wint dan veel geld)

odessalief

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Monster (dat is in het Westland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 16:43

hartstikke bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=88&t=476584

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 20:09

Voetbal is ook leuk om te doen maar dan moet je wel zo'n grote bal hebben.

odessalief

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Monster (dat is in het Westland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 08:41

Ik weet er zelf ook nog eentje voor onder het poetsen. dat moet je wel met zijn 2en doen. (of meer) poets allebij 1 kant van het paard. pak een witte doek en haal die er na het poetsen overheen. wie de schoonste doek heeft, heeft gewonnnen!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=88&t=476584

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 08:44

odessalief schreef:
Ik weet er zelf ook nog eentje voor onder het poetsen. dat moet je wel met zijn 2en doen. (of meer) poets allebij 1 kant van het paard. pak een witte doek en haal die er na het poetsen overheen. wie de schoonste doek heeft, heeft gewonnnen!


Grinnn luis, waar herken ik dat toch van....
Ik had het schoonste paard he?!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers