help wat is het????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hanita

Berichten: 388
Geregistreerd: 01-02-02

help wat is het????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 14:05

hoi allemaal

Ik heb een quarter van 13 jaar oud. Ze is drachtig. Ze is gedekt zo rond 6 a 9 april. Na 3 weken heb ik haar laten scannen en ja drachtig na 3 maand weer en alles zag er goed uit. Een levendig veulen zij de dierenarts. Hij of zij wilde niet goed in beeld en zwom weg. Zag er goed uit en het was al zo'n 12 cm lang en je zag al een echt mini paardje. Maar nu zo'n 5 maand drachtig beginnen er wat kwaaltjes te komen. Ik dacht eerst dat ze koliek had. Zat met haar staart naar haar buik te zwaaien druk met de benen naar haar buik en als ik mijn handen er tegen aan hield liep ze weg. Dus afgestap en gezadelt en los laten lopen in de bak na een aantal minuten kwam er dus gelukkig maar ontlasting. Dus geen koliek. kan het wezen dat ze last begint te krijgen van het veulen? voor mij is dit de eerste keer dus weet ik er niet zo veel van. Zo af en toe is het net of dat je wat voelt maar volgens mij is dat na ruim 5 maanden nog niet mogelijk. Wat zouden jullie doen dierenarts er bij en nog eens scannen of het zijn koers laten lopen. Voor de rest geniet ze van de aandacht. geen verhoging en een glanzende vacht en het eten smaakt haar ook nog prima.
bedankt voor jullie reactie's

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 15:28

Ik denk dat je merrie gewoon wat kramperig is geweest dat hoeft geen koliek te zijn.Last van het veulen kan ze nog niet krijgen.Ik zou me geen zorgen maken misschien dat er wat gassen dwars zaten.
De moeder van Taverno is een fokmerrie en die heeft het ook wel eens

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:54

taverno schreef:
Ik denk dat je merrie gewoon wat kramperig is geweest dat hoeft geen koliek te zijn.Last van het veulen kan ze nog niet krijgen.Ik zou me geen zorgen maken misschien dat er wat gassen dwars zaten.
De moeder van Taverno is een fokmerrie en die heeft het ook wel eens


Helemaal mee eens..........!!!!!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:00

Mijn eigen paard heeft al 8 veulens gehad, en heeft daar soms ook wel eens last van, maar het veulen van 2002 (eenalaatste veulen) was gedraaid in haar baarmoeder, dus ze had daardoor hele erge pijn, maar door operatie kon het weer goed worden gelegd, daarna was het hangen of het veulen het zou halen, en ze heeft het gewoon gered.
Maar ik denk niet dat dat bij jou paard het geval is, wel zou ik als ik jou was een hele hoop boeken gaan lezen over vuelens enzo (alhoewel ik betwijfel of je dat nog niet hebt gedaan Knipoog )
Veel suc6 met je paard en vuelen!