Wat is jouw eerste herinnering mbt paarden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Wat is jouw eerste herinnering mbt paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 11:03

Bij mijn allereerste herinnering was ik nog niet besmet met het virus, verre van dat zelfs

Ik zal 4/5 jaar zijn geweest en een gezellig dagje uit naar Bobbejaanland . Er werd een show opgevoerd met paarden, cowboys en indianen, dat vond ik dus wel prachtig, tenminste totdat aan het einde van de show er een cowboy kwam vragen of ik een stukje wou rijden.
Nou dacht het dus niet he , veel te groot en veel te eng en toen ze me er toch op wilden tillen ben ik zo hard gaan gillen dat het paard maar wegliep Haha!

(Is een paar jaar later alsnog helemaal goed gekomen hoor Haha! )

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21


blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:27

Mijn eerst herrinering is een rondje op het draaimolen paard Haha! . Ik was al heel erg vroeg met het paardenvirus besmet Knipoog . Een van mijn eerste woordjes was dan ook paad .

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:29

oh. dat weet ik nog heel goed!
volgens mij was ik in de baarmoeder al besmet met het virus!
ik had nog nooit echt een paard geaaid ofzo,maar was echt al helemaal lyrisch als ik nog maar een plaatje zag van paarden. ik wist dat een kennis van mijn ouder,die in kaatsheuvel woonde een pony hadden!
mijn zusjes waren daar al een paar keer geweest,maar ik was toen nog te klein!
eindelijk mocht ik een keer mee,en wilde niets liever dan gelijk naar de pony toe!
uiteindelijk na een hoop koffiegeleut,gingen we naar de wei ,waar de pony:Bartje liep!
de eigenaar,deed het hek open,maar wilde nog roepen ,(toen ik de wei al snoeihard inrende)dat er nog een schrikdraad hing!!!!!!!!!!!!!!!!!

die had ik dus niet gezien!! Boos! Boos!
ik was dus nog niet zo groot: het schrikdraad kwam precies op meen keel terecht!! Boos! Boos!

dit deed echt zeer,maar zo gek was ik dus van die beesten,ik moest en zou naar Bartje!
ik heb 3 dagen ofzo een hele rode streep op mijn keel gehad,maar..........ik heb wel op Bartje mogen rijden,en later nog op het karretje meegeweest!! Haha! Haha!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:32

Ik denk dat mijn vroegste paardenherinnering begint met de wandelpony's van Vlieland. Ik als heel klein hummeltje op de Shetlanders van de plaatselijke manege, mijn opa als begeleider van de pony.
Ik mocht dan op Edo, een bonte Shet, die altijd bokte en probeerde om te draaien omdat hij weer naar huis wilde Haha!
En mijn opa die dan verwoede pogingen deed om het beestje met zijn kleindochter erop weer in het gareel te krijgen *LOL*

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:40

Ik was een jaar of vijf. Mijn oma woonde in Den Haag en we gingen met haar nog wel eens uiteten in een restaurant met een manege erbij (geen idee meer welke). Om de kinderen bezig te houden tussen de gangen door, mochten die naar beneden en een rondje op het paard rijden.
Bij mij werd het dus zaak dat ik mijn eten zo snel mogelijk naar binnen kreeg, zodat ik weer naar de paarden kon. *LOL*

Ik heb vervolgens nog 2 jaar moeten zeuren en toen mocht ik uiteindelijk op les. OK dan!

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:56

Poeh, mijn herinnering gaat niet zover terug.
Ik weet dat een van onze buren pony's had en dat ik daar heel graag op wilde zitten altijd en dat mocht.

Wat ik me wel heel goed herinner van een van de eerste jaren, is het rare incident met een manege pony genaamt torwald.
Een hele kleine bruine pony was dat.
We hadden net leren draven (paar lessen draf achterd e rug al hoor) en moesten nu onze voeten naast de beugels houden zodat we leerde evenwicht te houden in het midden van depony.
Het ging om misschien 5 minuten.
De pony was klein en nam hele kleine pasjes dus ik stuiterde lekker mee.
Zonder het zelf door te hebben of mezelf te corigeren, ging ik steeds mer naar rechts, meer en meer tot ik de grond raakte.
Heel comisch was dat. Ik glee gewoon langzaam opzij en deed er niks aan.
Nou is dat dom of niet? In ieder geval wel een herinnering.

Een andere herinnering van mij is dat ik verliefd was op een schimmel die iedereen eng vond en bang van was ( hij beet en sloeg iedereen die in de buurt kwam). Ik mocht toen wedstrijdjes rijden en deze pony mocht ik twee jaar rijden. Ik hield van dat beestje en kon mijn geluk dan ook niet op.
Ik sta er zelfs nog mee op de film. Trots dat ik was, echt een mooie tijd.


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:01

Toen Fasel nog een Faseltje van vier was. Op het grote stippeltjespaard in Slagharen

'Paint' it 'Black'

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:24

M'n hobbelpaardje! Had m'n vader voor mij gemaakt!!!

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:26

ik ben besmet met het paardenvirus geraakt doordat iemand op mijn school (mijn beste vriendin) toen pas paardreed, dat vond ik zo spannend (ze vertelde elke week leuke verhalen over haar paardrijles) dat ik het ook wilde proberen. ben toen een dag mee naar de manege gegaan, mijn eerste paardrijles vond ik ENG, mijn paard deed heel gemeen en had echt geen zin om te lopen. Dus Boos! maar de keer erna ging het goed en was ik helemaal verliefd op de paardjes en op rijden Lachen OK dan!

macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
[ToPhOrSiE!]

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:31

Ik kan me eerste keer niet eens herinneren want ze hebben mij echt al vanaf kleins af aan op paarden gezet... Maar ben pas echt gaan lessen op een manege toen ik 8 was maar toen kon ik al wel lichtrijden en een beetje sturen... Het zit ook in me bloed want me moeders kant van de familie reden ook allemaal heb laatst nog een filmpje gezien van me opa die een paard aan het aanrijden was zo'n 27 jaar geleden (het leuke is dat paard neem ik nu af en toe mee het bos in die is nu 31 jaar)..
Me opa heb ik alleen jammer genoeg nooit gekent...

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:32

Dat was in Amsterdam en waarschijnlijk bij het Amsterdamse Bos.

het was een park met o.a een heel groot doolhof en een manege waar je rondjes kon rijden.

Ik weet nog dat ik op een witte pony zat maar meer eigenlijk niet.

Mijn moeder heeft later wel verteld dat ik er aboluut niet meer af wou Haha!

Ik denk dat ik een jaar of 4 a 5 was. En we waren dat dagje samen met mijn oma dat weet ik dan nog wel.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:16

Mijn eerste ervaring weet ik nog heel goed,
Ik was denk een jaar of 6, en ik ging met mijn ouders wandelen in een natuurpark.
Daar hadden ze pony's loslopen ( zogenaamd in het wild )
Toen we ergens een bochtje omgingen stond daar een hele kudde pony's voor ons.
Die kwamen gelijk naar ons toe, ze probeerde met hun neus in het tasje te komen, waarin ik eikeltjes aan het verzamelen was.
Ik was echt doodsbang en verstopte me onder mijn moeders jas.
Ik heb dat verhaal zo vaak gehoord en mijn moeder plaagt me er nog welleens mee als ik weer over de paarden begin.
Nu ben ik gelukkig niet meer bang voor ze en ben er nog vaak gaan wandelen.

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:28

black beauty op tv en het paard van sinterklaas.
En dan ons moeder die achterna gezeten werd door een ezel..........
Laatst bijgewerkt door Desiree op 22-09-03 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Yunyah

Berichten: 435
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:28

Euh die was niet te best! Haha! Hehheh
Ik was 7 jaar en kwam voor het eerst bij de manege.
Daar stond een pony klaar waar ik op mocht rijden...Eerst poging tot opstappen mislukte want een stel melige tieners smeet me er zo overheen Ziek AUW?
Daarna zat ik er toch op maar ze lieten hem los de bak in lopen en hij zag een hindernisje staan...En hij had ook nog eens zin om er overheen te gaan! ARGH!
Dus tsja...Sukkeldrafje en ik erop zitten te janken Haha! En ik hield me maar vast aan zijn manen (gelukkig in overvloed aanwezig!) en hij liep over het 20cm (of een dergelijke laagte) kruisje en draafde blij doro. Inmiddels allerlei mensen in de bak die hem gingen vangen en dat lukte gelukkig! Ik hing inmiddels helemaal in de manen Haha! en toen kreeg ik een nog rustigere pony...
Gelukkig geen trauma, ik kon er later wel om lachen...Maar toch wel een heel andere eerste les dna je zou verwachten!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:44

ik was een jaar of 4 a 5 en wilde zooooo graag op paardenrijden, alleen het mocht niet van mn ouders (baluh) Toen ik een jaar of 7 was ging ik met mn ouders naar het Land van Ooit en daar gingen we naar zo'n show, aan het eind mocht ik op het winnende paard, alleen ik durfde het niet hij was zo groot. uiteindelijk heb ik die dag nog wel op een paard gezeten, maar was nog neit aangestoken met het virus....

Sinds 5 jaar rij ik nu en vanaf de allereerste les ben ik zwaar verslaafd en ik zeg ik dat er ooit een eigen paard komt.

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:57

Ik was denk een jaar of 4/5 en we gingen naar kennissen met een ponytje. En er was nog een ouder meisje bij, die dochter van die kennissen geloof ik en vroeg of ik een stukje wou rijden. Nou dat wilde ik wel en ik geloof dat ik zo'n beetje de hele tijd dat we daar waren op dat beestje heb gezeten *LOL*

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:01

Dat ik heel erg hard in mijn rechterborst werd gebeten....en dat ik nu nog steeds niet topless op het strand kan liggen omdat er twee hele grote paardenvoortanden op mijn borst staan.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:04

Een stelletje Shetlandponies en ander klein grut op een camping in Frankrijk waar ik op mocht hobbelen (toen was ik een jaar of 5-6)

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:07

geen idee
ik ben vanaf jongs af aan met paarden opgegroeit.
Bij mn opa en oma op de boerderij had mn tante dr shetlander staan, en daar ging ik altijd wel mee om enzo...
Dus het paarden gebeuren is er bij mij door mn tante met de paplepel ingegoten *LOL*

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:10

Toen ik nog niet op paardrijden mocht (omdat ik nog te klein was) jatte ik altijd alle penny's van mijn zus, en scheurde alle foto`s van paarden eruit en deed ze onder mijn kussen, en me zus maar denken: "Hoe ken het toch dat er plaatjes uit me penny`s zijn?"
En eindelijk toen ik 8 was had ik genoeg gezeurt en mocht ik erop, dat was in december, dus rij in december 6 jaar alweer....

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:46

Ik weet alleen dat toen ik 2 was ik altijd bij mijn tante voorop op haar paard mocht Haha!
Vondt ik helemaal het einde, hoorde later van mijn ma dat zij dan aan de kant peukkies aan het schijten was, zij was als de dood voor paarden en ik schreeuwde alleen maar gadelop Haha!

Ik kan me trouwens alleen herinneren dat ik voorop mocht, de rest vertelde mijn ma erbij.

Daarna op mijn 8ste ofzo de kinderboerderij, en in Duitsland mochten we altijd pony's huren.

Ben dus al ehmszzzzzz...21 jaar gek op paardjes Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:48

Toen ik 4 was ontdekte ik dat als je overdwars op een schommel ging zitten je dan ongeveer net zo zat als op een paard, na twee jaar oefenen op de schommel (jaja met stijgbeugels en teugels en al Bloos ) besloten mijn ouders dat ik op ' paardrijden' mocht ik was toen zes en ik had al zo goed geleerd mijn evenwicht te bewaren dat ik aan het einde van mijn eerste les zwaar teleurgesteld was dat ik niet in galop mocht... Verdrietig Cool .........ik zal het nooit vergeten ik reed op wendy.

Those we loved but lost
are no longer where they were
but are always where we are.

lola_lovster

Berichten: 318
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: glanerbrug ligt bij enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:59

well.. ik en men vriendin kregen een verzorgshet aangeboden Tong uitsteken ik dacht najah ik weet niet eens hoe je die dingen moet berijden we gingen die wei in om het te pakken en daarna te poetsen ik hield hem vast en ja hoor ik werd meteen gebeten ik schreeuwend door die wei rennen helmaal in paniek moest medicijnen en naar de dokter was behoorlijk ernstig duss ...
maarja 2 dagen later men vrienin belt op en vraagt zullen we naar bruintje gaan (zo heet ie) ik : okeee eenmaal angekomen durfde ik de wei niet meer in Clown naja later kwam het wel goed *LOL* nu heb ik 7 friezen als verzorgpaarden en nog 3 shetjes en rijden gaat ook al goed OK dan!
dat was dus men eerste keer met paarden was niet zo'n su6 duss Cool

*-------*ondertiteling*-------*

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:52

mijn eerste herrinering?! haha dat was een friesje die bij ons aan de overkant stond,ik was 3.... ik was in mijn dolle enthousiasme er heen gerend en legde mijn handjes op het hek....AUWA pijnlijke ervaring....ER ZAT STROOM OP !!! wel lache,die fries heette froukje,verder weet ik het niet meer... *LOL*

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    marsss

    Berichten: 3131
    Geregistreerd: 02-07-03
    Woonplaats: Hellevoetsluis

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:36

    nu eerste herrinering met paarden was op de paardenmarkt dat elk jaar hier in het dorp gehouden wordt.

    Nevada


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Googlebot, Kaatastrof, KDS, LisaVH96, savieralover, Yavanna en 44 bezoekers