Per ongeluk...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Per ongeluk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 11:35

...mijn verjaardagscadeau ontdekt.
Wilde de serie videos van een populaire tv-serie hier uit begin jaren 70tig bestellen: Curro Jimenez - bandolero, soort Spaanse Floris. Zegt mijn lief; wacht eerst maar op de post dese week...

Wat dit met rassenpraat van doen heeft? Curro Jimenez rijdt paard en de serie is in Andalucía opgenomen.
Kortom 16 banden vól beelden van andalusiërs uit een tijd dat de paardenwereld nog nauwelijks van deze paarden gehoord had en ze door de paardenpest nog decennia hermetisch geïsoleerd zouden blijven.

Zit nú naar een western te kijken; tis al te warm om stront te rijden en dus tijd voor een koffiepauze. Dagelijks is hier een western, vrijwel allemaal geschoten in Almeria, de andalusische woestijn. Dit is een heerlijk ongecompliceerde spaghetti-western zonder te volgen verhaal maar wel vol andalusiërs Lachen
Door de overdaad aan spaghetti- en andere westerns uit Almeria is overigens het beeld dat veel kijkers van de 'mustang' hebben, mede bepaald door.... de andalusiër, want die figureren in al deze westerns als 'wilde' paarden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:38

Leuk, enuh gefeliciteerd!!! Normaal hou ik dat altijd wel bij hier op bokt maar jij bent me ontglipt.

Het is ook een apart ras, (niet mijn favo, maar zeker wel een vermelding in mijn top 10) Leuk hoor

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 11:52

gijsenkim schreef:
Leuk, enuh gefeliciteerd!!! Normaal hou ik dat altijd wel bij hier op bokt maar jij bent me ontglipt.

Het is ook een apart ras, (niet mijn favo, maar zeker wel een vermelding in mijn top 10) Leuk hoor


Tis ook nog toekomst Kim en ik heb zelf helemaal geen favoriet ras. Vind er zó veel mooi. Die andalusiërs lopen hier echter nu eenmaal overal rond en als je dan lokaal je paardjes koopt, omdat dit de hier meest geschikte paarden zijn, zijn dat vanzelf andalusiërs.