huismuizen, hoe kom je er vanaf?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 13:41

sinds onze kat dood is (zo'n 2 jaar terug) hebben we last van muizen. Dus alle kartonnen doosjes waar eten in zit al verplaatst naar een kastje waar ze zeker weten niet in kunnen komen. Muizevallen geplaatst, gif gestrooid, alles gedaan, maar we komen er maar niet vanaf.
Van de week rende er voor het eerst zelfs 1 door de woonkamer, en som's wordt ik midden in de nacht wakker omdat ze tussen het plafond lopen (trippelm trippel trip)

Hoe kom je er vanaf?


PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 13:54

gemeentereiniging bellen en goed schoonmaken

Voorzitster AFM

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 14:11

schoonmaken is het probleem niet, ik laat absoluut nergens geen eten meer staan ofzo.
Hondevoer en cavia voer zit in een afgesloten emmer waar ze dus niet bij kunnen, in de kast waar ze het meest in zitten (onder de trap) staan alleen potten en blikken, hebben ze dus ook niks te zoeken.
Hmmz, misschien idd gemeente reiniging.... kunnen we weer 3 jaar wachten eer ze komen, gemeente is zo lekker snel hier... Frusty

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 14:12

Het meest efficient is een poes....
Dat moet je natuurlijk nog maar willen....
Toch, zeker oudere huizen hebben gewoon muizen. Ook nadat je alles hebt gereinigd en gespoten.... je meot iets hebben waar ze bang voor zijn, dus een lekkere ordinaire valse moordkat! een Lucifer de Tweede, zeg maar.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 14:15

Wij hadden ook muizen in huis, en vanalles geprobeerd.
Overal gif neer gezet, maar daar kwamen ze niet aan. Wat bleek nou, er moet wel voldoende water bij staan! Anders eten ze er niet goed van... Nog kieskeurig ook Boos!
Nadat we naast ieder schaaltje gif een bakje water hadden gezet, waren we er na een week vanaf.

Nu beginnen we in augustus met gif en water, dan gaat het graan om het huis van het land en komen ze naar het "hotel".

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 22:11

Ach jaaa. je went eraan....
Wij wonen ook in zo'n oud huis en hebben eigelijk alle winters last van muizen. Of nou ja, last.
Niet echte last, je schrikt af en toe even en wordt heel af en toe wakker van eentje die tussen de muur zit. Anders niet eigelijk.
Kwestie van heeeel schoon zijn en de deksel van de kippevoerton open laten staan Haha!
Dan de kat van de buren lenen de volgende ochtend..... Haha! En die in de ton laten...
Extreme duivel

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 22:15

Stef we hebben op stal nog twee hele lieve katjes die nog en baas zoeken.
De ideale muizenvangers! Ze zijn iets van 7 a 8 weken oud.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 22:31

Wij hebben ook muizen zeker als straks het mais weg is ,een poes kan het niet aan .
Ze sleepten de korrels die ik in een bakje legde gewoon ergens anders heen Verward
Ik ga die tip eens opvolgen om ze water erbij te zetten doorspoeln maar Haha!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 07:38

Pas aub heel erg op met de combinatie kat & rattengif!!
Als een kat muizen vangt en eet die gif op hebben, krijgt hij dat dus ook binnen. Kunnen ze niet zo goed tegen...

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:57

Ja daar ben ik me zeker van bewust !
Ik hoop altijd maar dat ze het ruiken kan als ze een muis pakt met of zonder korrels!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 21:55

Sorry, moet het nog gewoon even kwijt, die bij ons heeft zichzelf opgehangen! Bleeh Misselijk
Mijn vader geloofde niet dat er een muis in huis zat ( mams en ik dus wel) nou, toen geloofde hij het dus wel, de muis was achter de keukenkastjes gevallen, en vervolgens met zijn achterlijfje doorgegleden, en met zijn koppie ertussen blijven hangen, echt sneu gewoon. Paps moest hem loswurmen. jek........

zo kom je dus van de muizen af....... Verdrietig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amy495, Danseresje, Facebook, kimmetje26, Lielle, ManonGrr, Sandyislief, Tazzey en 114 bezoekers