Nieuwe kentekenplaat trailer...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Nieuwe kentekenplaat trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 01:13

Ja, het is achterhaalt want alle trailers moetsen natuurlijk al een trailer gerelateerde kentekenplaat hebben per 1 september.
Dom, dom, dom want wij dachten per 1 januari pas. Bleek vandaag controle op te (zijn welke we gelukkig net hebben kunnen omzeilen waardoor we dus 180 euries bespaard hebben)
Maar goed, mijn vraag is dus waar haal je deze nieuwe kentekenplaat. Vreemd genoeg heb ik hier niks over kunnen vinden op internet. Waarschijnlijk heeft het net er bol van gestaan voor September...
Wie kan mij helpen hoe je zo snel mogelijk aan een nieuwe plaat komt.
Kan ook morgenochtend even het RDW bellen maar hier zijn genoeg mensen die dit het afgelopen jaar ook hebben moeten doen.....


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 01:17

Die kentekenplaat kan je gewoon laten maken bij een autoshop waar ze ook normale kentekenplaten maken. www.detelefoongids.nl als trefwoord kentekenplaat en je woonplaats, dan komen er als het goed is vanzelf adresjes naar voren waar je het kan laten maken.

Je kan dan zelf kiezen of je een langwerpige of een 'vierkante' kentekenplaat wilt hebben. Zorg er wel voor dat je de registratiepapieren van je trailer bij je hebt.

Succes!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 01:23

Tsjee Mayo, Bedankt!!!! En dat binnen 5 minuten tijd.... sneller als dat ik morgenvroeg de RDW had gebeld...haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 01:25

Graag gedaan Haha! Ik ben af en toe heel vlot Schijnheilig *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 01:37

Een "normale"garage hoort dat voor je te kunnen regelen. Pas gedaan... kosten € 9,00

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 07:52

je moet je dan wel laten registreren bij het postkantoor (kost 15 euro voor 1 sept.) ik weet niet of de prijs gelijk is. Je krijgt dan binnen 14 dagen het nummer + papieren van het kenteken opgestuurt. Daarmee kun je naar een autozaak om je kenteken te laten maken.
het is dus NIET hetzelfde nummer als je autokenteken

Z1+1

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:03

Helaas, alle info hierboven is achterhaald.
Volgens mij moet je je trailer nu brengen voor een technische inspectie bij de RDW, omdat je te laat bent. En de snelste manier om info te vinden is dus via www.rdw.nl (2 minuten).

rdw schreef:
Heeft uw aanhangwagen nog geen kenteken? Dan moet de aanhangwagen eerst gekeurd worden voordat de RDW een kentekenbewijs kan verstrekken. Welke keuring uw aanhangwagen moet ondergaan, is afhankelijk van de leeftijd, het type en de huidige registratie van de aanhangwagen.
Een nieuw kenteken aanvragen op het postkantoor is vanaf 1 september 2003 niet meer mogelijk.


Gevolgen voor aanhangwagens die al op de weg zijn
Als uw aanhangwagen of oplegger met een toegestane maximum massa van meer dan 750 kg na 1 september 2003 nog geen eigen kentekenbewijs heeft, dan kunt u dit alleen via een keuring een kentekenbewijs verkrijgen. Welke keuring voor uw aanhangwagen toegepast wordt, is afhankelijk van het type, het bouwjaar en de huidige registratie van de aanhangwagen.

Is uw aanhangwagen geregistreerd bij de RDW?
Heeft u bij uw aanhangwagen nog het - inmiddels ongeldige - registratiebewijs? Of kent u het chassisnummer én het merk van uw aanhangwagen? Kortom: staat de aanhangwagen in het register van de RDW? Dan maakt u bij een keuringsstation van de RDW een afspraak voor een heractiveringskeuring. Uw aanhangwagen krijgt een administratieve controle en identificatie van de aanhangwagen op een keuringsstation van de RDW. Bij deze identificatie wordt zorgvuldig onderzocht of de aanhangwagen niet van diefstal afkomstig is. De prijs van deze keuring is afhankelijk van het type aanhangwagen en kost, inclusief kentekendocumenten, minimaal 52,25 euro.


dus een duur foutje.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 10:03

Gelukkig niet zeg, Lielle. Ik heb het puur over de kentekenplaat en niet over het kenteken hoor...
Heb deze inderdaad een uur geleden besteld en kan hem zo ophalen. Probleem opgelost voor 11 euro. Met dank voor jullie advies!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:04

je had dus al een kenteken aangevraagd?

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 10:07

Natuurlijk! Dit vorig jaar al... alleen rijden (uhhh...reden!) wij nog met het kenteken van de auto...

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:17

oke, dan heb ik niets gezegd Haha!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:07

Lielle"]
Helaas, alle info hierboven is achterhaald.
Volgens mij moet je je trailer nu brengen voor een technische inspectie bij de RDW, omdat je te laat bent. En de snelste manier om info te vinden is dus via www.rdw.nl (2 minuten).

[quote="rdw schreef:
Heeft uw aanhangwagen nog geen kenteken? Dan moet de aanhangwagen eerst gekeurd worden voordat de RDW een kentekenbewijs kan verstrekken. Welke keuring uw aanhangwagen moet ondergaan, is afhankelijk van de leeftijd, het type en de huidige registratie van de aanhangwagen.
Een nieuw kenteken aanvragen op het postkantoor is vanaf 1 september 2003 niet meer mogelijk.


Gevolgen voor aanhangwagens die al op de weg zijn
Als uw aanhangwagen of oplegger met een toegestane maximum massa

van meer dan 750 kg na 1 september 2003 nog geen eigen kentekenbewijs heeft, dan kunt u dit alleen via een keuring een kentekenbewijs verkrijgen. Welke keuring voor uw aanhangwagen toegepast wordt, is afhankelijk van het type, het bouwjaar en de huidige registratie van de aanhangwagen.

Is uw aanhangwagen geregistreerd bij de RDW?
Heeft u bij uw aanhangwagen nog het - inmiddels ongeldige - registratiebewijs? Of kent u het chassisnummer én het merk van uw aanhangwagen? Kortom: staat de aanhangwagen in het register van de RDW? Dan maakt u bij een keuringsstation van de RDW een afspraak voor een heractiveringskeuring. Uw aanhangwagen krijgt een administratieve controle en identificatie van de aanhangwagen op een keuringsstation van de RDW. Bij deze identificatie wordt zorgvuldig onderzocht of de aanhangwagen niet van diefstal afkomstig is. De prijs van deze keuring is afhankelijk van het type aanhangwagen en kost, inclusief kentekendocumenten, minimaal 52,25 euro.


dus een duur foutje.
[/quote]

oeps, dat wist ik niet, ben blij dat ik voor die tijd naar het postkantoor ben geweest


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rocky_1995 en 83 bezoekers