Mijn konijn is ineens dood.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laus

Berichten: 20
Geregistreerd: 20-09-03

Mijn konijn is ineens dood.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 19:21

Wij zaten rustig Tv te kijken en toen hoorde we een raar, kort krijsend geluidje. We wisten niet wat het was zal wel weer niks zijn dus gewoon verder Tv kijken.
Een minuut daarna nog een keer maar dan veel harder wij dachten toen dat het een kind was wat schreeuwde maar toch even gaan kijken en toen lag mijn konijn ineens plat in de tuin.
Hij leefde nog maar daarna zag ik aan zijn ogen dat het niet lang meer zou duren. Het was namelijk niet de eerste keer dat een dier voor m'n ogen stierf.

Maar hoe kan dat nou? Hij zat lekker rustig in de tuin wat te grazen en te rennen en van het een op het andere moment is hij er niet meer.
Het enige wat we kunnen bedenken is een hartaanval. Vooral omdat het een gekweekt ras was en groot en dik(niet van het eten, het is gewoon zo'n ras. kijk maar naar een Fjord ofzo Knipoog )

Het is natuurlijk hartstikke jammer, werelds beest, zo lief. Het raakt me, maar ik kan er toch beter tegen als vroeger. Hij heeft een fijn leven gehad, beter kun je je voor een konijn bijna niet voorstellen en een korte, vrijwel pijnloze dood.


Maar andere konijntje zit nu alleen, maar ik wil geen konijn meer erbij.
Die gaat nu dus extra veel aandacht krijgen.


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:39

Had ik ook met mijn konijntje.
Ik kwam thuis, beestje was kerngezond.
Hij ging opeens door ze hok rennen en allemaal aanvallen kreeg hij, hij rende tegen de tralies.
En op een gegeven moment was hij dood en schokte hij nog wat na.

Het was echt zo een onwijs lief beestje.
Die van mij had ook een hartaanval, toch waarschijnlijk een iets te doorgefokt konijn ofzo (niet zelf gefokt hoor)

22 Januari verwachten we ons kleintje

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:43

Wij hadden een vlaamse reus. Was 3,5 ofzo.
Hij had 2 weken daarvoor alles gehad dat ie 2 dagen ofzo niet meer at. En daarna weer of was er niks gebeurd..Verward
En 2 weken geleden ofzo, 's morgens wou ie niets meer eten, ik had al zo'n gevoel dat ie dood zou gegaan. En 's avond rond een uur of 10 lag ie dood is zijn hokkie...

Wel jammer want het was een fijn beestje! Nu hebben we alweer een nieuwe.. ook een schat van een beest! (foto zie profiel Knipoog)

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:49

Aah jakkes, da's niet leuk dat je grote reus nu dood is Verdrietig .
Toch ook maar ff met het kleine ding naar de DA, misschien hebben ze de een of andere enge ziekte onder de leden Scheve mond

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:54

Verdrietig Wat zielig zeg....
Erg sneu voor je en het andere konijn, in eens een vriendje kwijt.
Sterkte Ach gut

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:00

Wat zielig voor jou maar ook voor je overleden k'nijn.
Kan het niet zijn dat hij van een veest geschrokken is? (hermelijn of fret ofzo) dat was eerst bij iemand die we kennen ook. Zij hoorden hun konijn schreeuwen, gingen kijken en toen probeerde een beest het hok binnen te koemen. Konijn was overleden aan een hartstilstand.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:00

Wat er voor je zeg Huilen Gek joh dat ze ineens dood zijn he? Mijn konijn is wel eerst aangevallen door een kraai, nou toen heeft ze er toch op los gesprongen en gebeten Haha!

Maar ik heb mn knijn pas in laten slapen, triest als ze dood gaan.

Ja zal wel geschrokken zijn zeg! Ach gut

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:01

Wij hadden ook net een klein konijntje en die is bij de oppasser dood gegaan. Nu hebben we een van een echte fokker. Weten we zeker dat het geen inteelt enz. is!

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:19

wat jammer dat hij opeens zomaar dood is gegaan. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:20

Sterkte!
Ik heb het ook gehad, beestje was kerngezond, had net de inentingen van de da gekregen. Kom ik thuis ligt ie op zijn zij, kan zich niet meer bewegen. Even later was het een soort gilletje en weg was ie Scheve mond

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:23

Wat sneu nou!! Hoe oud was je konijn geworden? Vreemd, waar zou ze aan overleden zijn? Het is echt verschrikkelijk om een huisdiertje te verliezen. Maar ze is bij jou gestorven, en heeft de laatste momenten doorgemaakt met haar baasje waar zij veel om gaf.... Ach gut
Laatst bijgewerkt door Rainie op 21-09-03 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

... And we like all the fluffy animals.


Laus

Berichten: 20
Geregistreerd: 20-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 20:41

Ze was nog maar 2,5 Verdrietig

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:05

wat sneu zeg! maar jij was wel bij haar toen ze stierf...mijn konijn lag ook ineens dood in haar hok,weet niet hoe het kwam,maar was wel schrikken

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:48

Is wel jong, dat is dan wel erg. Arm dier, lijkt id op een hartaanval, knijnen zijn daar heel slecht in, zeg maar....Veel sterkte


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:19

Wat zielig zeg Verdrietig
Sterkte ermee en geef je andere konijn maar extra veel knuffels.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:27

Een konijn dat krijst verkeert in doodsnood. Waarschijnlijk is je konijn aangevallen. Ik heb het er afgelopen vrijdag met de dierenarts nog over gehad. Als een konijn aangevallen wordt door een kat of een roofvogel krijst hij zo.

De hond is de betere mens

Laus

Berichten: 20
Geregistreerd: 20-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 13:16

Desiree schreef:
Een konijn dat krijst verkeert in doodsnood. Waarschijnlijk is je konijn aangevallen. Ik heb het er afgelopen vrijdag met de dierenarts nog over gehad. Als een konijn aangevallen wordt door een kat of een roofvogel krijst hij zo.




Maar er was nergens een kat ofzo in de buurt. Die kan wel snel weggerent zijn maar ze had ook nergens bloed ofzo.

Gister was er iemand en 2 konijnen daarvan hebben PRECIES hetzelfde gehad. die hebben ze na laten kijken bij de DA toen ze dood waren en toen bleek het 1 of andere bloedvatenziekte te zijn die konijnen kunnen krijgen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bellatrix, Justme_Lisaa, Muronia, SennaS en 152 bezoekers