Keuring??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-01 13:48

Heej iedereen,
ik wil dit najaar(augustus) met mijn veulen(dan jaarling) naar de keuring. Ik heb al een stukje gelezen, maar dat gaat dacht ik over de welsh cobs. Maakt niet uit, maar wat moeten ze allemaal kunnen? Ze kan al meelopen en mee draven aan de hand, maar moet ze ook vierkant staan, enzo? En hoe gaat dat allemaal in z'n werk op zo'n keuring?
Groetjes,
Manon3

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-01 13:49

welk ras? Aangezien het NMPRS ook in augustis is (zomaar ff nieuwschierig)
Kijk ook bij mijn bericht over keuring (maar dat had je al geloof Ik)

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-01 13:51

van het NES, nederlands europees stamboek. Ben benieuwd of het moeilijk is allemaal, ben er namelijk nog nooit geweest...wordt lachen dus
groetjes,
Manon

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-01 13:53

Ehm, bij het KWPN is het zo dat de paarden juist niet vierkant moeten staan. Bij het opstellen moeten al de vier de voeten van het paard te zien zijn. Van de zijkant dan he.
Maar ja... ehm verder weet ik er ook niet zo veel van. Ik moet van de zomer ook naar de keuring, kwpn, met mijn aankomende veulen.
Moet ik me ook maar eens in verdiepen.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-01 14:04

Haha, leuk he die keuringen? Ben benieuwd wat het gaat worden.Hieronder stond ergens dat het allemaal nog moeilijker werd als je paard rechtstreeks uit de wei kwam...maar je moet niet denken dat ik mijn veulentje op stal ga halen voor een paar weken! Echt niet, ze staat soms wel op stal, voor een uurtje..maar verder niet..haha
groetjes,
Manon

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-01 14:52

hihi nee voor een veulentje is het ook wat anders denk ik. Mar dat verhaal sloeg niet alleen op de wlesh cob. het toiletteren en het oefenen met meelopen is belangrijk voor elk ras.

En zeker bij een veulen scheelt het als ze goed kan meelopen. Op haar eigen benen en natuurlijk moet je de sterke punten benadrukken. het verhaal is dus ook voor jou wel nuttig denk ik.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-01 18:22

Met een jaarling kun je ook heel goed in de wei oefenen. Aan de hand lopen, netjes naast je in stap en in draf. Borstelen en misschien kun je eens proberen of het makkelijk is om in te vlechten. (bij kwpn dan)
Voor een keuring hoeft een jaarling niet veel te kunnen. Mooi aan de hand stappen en draven en netjes stilstaan. Volgens mij is dat het wel.
En ach, met z'on jong paard op een keuring gaat het toch nooit zoals je zou willen. Ze zijnzenuwachtig en druk en dat weet de jury ook wel. Volgens mij kijken ze daar wel een beetje doorheen.