grote cupmaat tijdens borstvoeding, wat te doen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

grote cupmaat tijdens borstvoeding, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 21:06

Ik denk dat de vraag vrij vanzelfsprekend is. Ik geef nu borstvoeding en mijn cupmaat is gegroeid van een D-cupje naar een G-cup. Ik draag een voedingsbh, die vrij veel ondersteuning geeft. Alleen als het wat langer geleden is dat ik heb gevoedt (langer als 1 uur), zijn mijn borsten flink zwaar en doen ze dus pijn tijdens het lichtrijden. Iemand een ideetje wat ik zou kunnen doen? Toch een nog stevigere bh kopen? Alle suggesties zijn hartelijk welkom. Ik hoop namelijk nog zeker 4 maanden borstvoeding te geven, en wil wel graag gewoon blijven rijden!


Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:10

Ik zou een goede stevige sportbeha gaan kopen, 4 maanden lang pijnlijke borsten hebben met rijden is ook geen optie, een sportbeha geeft net wat meer ondersteuning dan een voedingsbeha Lachen

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:11

Twee BH's over elkaar heen dragen tijdens het rijden? En gedurende de periode dat je voedt je rijden wat aanpassen? Veel stapwerk doen bijv.? Of even voor het rijden voeden/afkolven...

Je suis Charlie.

Tryingagain

Berichten: 119
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:16

Inderdaad een goede sportbeha kopen. Ik ben zelf heel blij met de sportbh van HEMA, is een soort van haltertop, zonder beugels, met "gaas"delen. En klitteband in de bandjes, zodat ze niet uitzakken. Heb wel een C-cup gepakt, terwijl ik normaal D heb, maar ze gingen tot en met de D, dus passen ze jou vast ook. Zitten erg fijn, geven veel steun ook tijdens het rijden, en zijn niet duur. € 12,-- per stuk geloof ik.
Hoop dat je er iets aan hebt!

Everyone is born with genius, but most people only keep it a few minutes.
Edgard Varese (1883 - 1965)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 21:16

Cassidy schreef:
Of even voor het rijden voeden/afkolven...


Na een uurtje zitten je borsten alweer vol, daarna worden ze alleen maar zwaarder. En als ik thuis gevoedt heb, dan naar Des toemoet, vangen, poetsen en zadelen ben ik al bijna een uur verder.
Vandaag een lange rit gemaakt en veel gestapt. Tijdens de draf met een hand gereden en met de andere hand de boel wat aangedrukt. Lijkt natuurlijk erg stom, maar zo kon ik tenminste nog een tijdje volhouden....

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 21:17

Tryingagain schreef:
ze gingen tot en met de D, dus passen ze jou vast ook.


Ik heb momenteel dus cup G. Normaal rij ik altijd met sportbh (in cup D), maar daar pas ik dus echt niet meer in!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:18

IK heb ook een vrij zware boezem (ook maat G), en rij met twee SportBeha's over elkaar om een beetje steun te houden. Één sportBH is in ieder geval niet voldoende (en ik heb er een heleboel geprobeerd)

Je suis Charlie.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 21:21

Waar haal jij ze Cassidy? Cup G is niet een maat die standaard overal te verkrijgen is, Vooral niet als het 75G moet wezen.... (was met voedingsbh's al een crime)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:22

Ik heb een DD cup en draag met het hardlopen een tanktop van Adidas over m´n sport BH (Fila) heen.
Dat houdt de boel goed op z´n plaats Haha!

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:35

Ilindra schreef:
Ik heb een DD cup en draag met het hardlopen een tanktop van Adidas over m´n sport BH (Fila) heen.
Dat houdt de boel goed op z´n plaats Haha!

Ik had ook cup G(met nadruk op HAD Haha! heb nl een borstverkleining gehad!)Ik droeg ook twee bh's met paardrijden met daaroverheen een strak toppie!Werkte perfect!Vraag me trouwens af hoe koeien dat toch doen Haha! lijkt me echt geen pretje met zo'n grote melkuier onder je buik rond te lopen hihihih Haha!

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:43

Ik heb 80 G en rijd met een gewone beugel Bh met daarover een goede sportBH. Dat gaat prima!

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:09

Ik heb een klein maatje maar als ik melk had deed dat ook echt zeer Boos! Daarom probeerde ik toch te voeden vlak voordat ik ging en dan snel te rijden voor het pijn ging doen...Een sportbeha hielp iets, maar het blijft gewoon een andeel van voeden, vind ik. Wel knap dat je zolang door wil gaan!

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:57

Misschien kan je je borsten een soort van vastzetten met een shawl of iets dergelijks. Beetje meer tegen je lichaam persen??? Suc6

http://endurancemowtje.mijnalbums.nl/" target="_blank
dag lieve Mowgli bedankt voor de mooie tijd
welkom Melis, onze mooie tijd gaat komen

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:52

Ja maar dat doet ook zeer Boos! Bij mij dan, gelukkig heb iker nu geen last meer van.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 09:42

Idd doet het tegen het lichaam snoeren ook pijn. Het is dan al een vervelend gevoel als Verena er zwaar tegenaan ligt....
Pauline: half jaar doorgaan met borstvoeding lang? Die eerste 2 maanden zijn al voorbij gevlogen. Het is ook heel makkelijk. Je hebt altijd de voeding bij je. Ik voed ook overal, maakt me geen barst uit. In de stad, in een restaurant, in het bos. Als je het een beetje schier aanpakt hoeft niemand wat te zien, Verena zit er toch met de dikke bol voor!

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:10

Misschien kan je een of twee borstvoedingen minder gaan geven dan krijg je ook minder stuwing. Misschien net genoeg om weer pijnloos paard te rijden. Je kindje pakt telkens hoe meer voeding --> hogere "productie" dus meer stuwing. Tis maar een idee hoor, lijkt me waardeloos. Ik reed in die periode niet dus ik heb ook geen kant en klare oplossing. Ik wens je sterkte ermee

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:40

Ik heb cup C (ik ben ook nog maar 14 Tong uitsteken) maar ik heb soms ook last van "hobbelborsten" met rijden. Erg irritant.
Meestal draag ik dan 2 sportBH's over elkaar.
Dat werkt wel aardig.

Gefeliciteerd trouwens, met de kleine! Leuk hoor! OK dan!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 12:23

Ik heb bij mijn laatste kind 6 maanden gevoed, heerlijk! Rijden deed ik ook, maar wel met supergoede sport- BH en vlak voordat ik daadwerkelijk opsteeg, ging ik nog even naar de wc, liet mijn borsten even een stuk 'leeglopen' om de druk te verminderen en ging rijden......zonde eigenlijk he.......Maar na een uur werd de druk toch weer onprettig, dus lange stukken draven tijdens buitenritten was er niet bij. Trainen in de bak duurde toch nooit een uur.......dus dat ging prima.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:40

2 bh's over elkaar is het makkelijkste. Ik heb 1,5 jaar gevoed en dat ging prima in combi met rijden.
De vereniging Bortsvoeding Natuurlijk, hebben ook een site en daar kan je met veel vragen terecht .

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:41

Riette, ik heb 6 maanden gveoed ook, en bij mij vloog het voorbij in het begin. Helaas moest ik stoppen (melk was op ) anders was ik zeker doorgegaan...Nadeel is dus dat je borsten pijn doen met rijden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie