Verzorgpaard gaat naar een andere stal *SNIK*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Verzorgpaard gaat naar een andere stal *SNIK*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 19:57

Ik rij nu bijna een jaar op Prodigy, sinds kort twee dagen in de week. Hij is van een vriendin/collega van me. Nou is ze gisteren aangenomen op een pensionstal in Laren. En Prodigy gaat mee... Nou dacht ik dat ik misschien daar ook nog op hem mocht rijden... Maar ze zei net op msn: Geniet maar van de keren dat je nog op Prodigy kan rijden.... Nou, toen hield ik het dus niet meer.. Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Ik ben heel blij voor der dat ze een andere baan heeft, maar ik baal der ook van, ik vind het echt heel jammer dat ze weggaat. Ze gaat van 40 uur werken in de week naar 20 uur, dus dan heeft ze alle tijd om der paard zelf te doen. Maar toch kwam de opmerking hard aan en doet het me erg veel pijn. Ik had eindelijk een leuk paard om te rijden en zolang heeft het nog nooit geduurd dat ik een paard heb gereden.

Gelukkig blijft hij sowieso tot december op de manege (omdat ze een opzegtermijn heeft). Ik mag hem wel altijd op blijven zoeken van haar en misschien gaat ze regelen dat ik daar 1 keer in de week les kan krijgen op hem. Maar ja, toch heb ik er veel verdriet van. Ik wilde dit toch even op bokt zetten, ik kan wel wat oppeppends gebruiken.. Verdrietig

evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:56

ik kan me helemaal in jou situatie plaatsen, ik heb dat namelijk ook gehad
dinky toy reed ik toen 3 jaar (hij was van 1 van de rij instructrices op de manege) en hij kwam bij de slacht vandaan. ik heb toen helemaal zijn vertrouwen gewonnen (zij deed niet veel met hem) en hij ging enorm vooruit. kreeg van iedereen complimentjes en ik had/heb gewoon een ontzettend sterke band met hem gekregen in die korte tijd. op een gegeven moment was er onenigheid tussen my en de eigenaresse (daar ga ik liever niet op in want dan wordt weer ik weer ontzettend kwaad! Boos! ) en werd ik op een gegeven moment door een vriendin gebeld dat dinky toy binnen een half uur werd opgehaalt! ik ben als een speer naar de manege gefietst en moest toen zo ontzettend huilen... normaal kwam dink hinnikend op je af als je de wei in stapte, hij deed geen vlieg kwaad! maar op dat moment beet ie, wou niet bij ons komen alsof ie wist wat er aan de hand was! toen had ik 3 minuten nog even alleen met hem en toen moest ie de trailer op... hij heeft een dik half uur voor de trailer gestaan, hij wou er niet op! en maar hinniken en naar mij proberen te gaan (zie nog steeds zijn ogen die me zo gekwetst en bang aankeken) terwijl zij er met de zweep achter stond te slaan terwijl dat helemaal niks hielp vooral bij hem niet! ben toen op een gegeven moment voor de trailer gaan staan zodat ie me niet meer zag en hij stapte er zonder aarzelen in... zo ben ik hem kwijt geraakt en zoek hem nog steeds! Huilen er zat nog een heel verhaal aanvast maar dat zal ik je besparen maar wat ik hiermee wil zeggen, ik snap precies hoe je je voelt en ik wens je veel succes! en hoop dat er toch nog een soort tussenweg voor jullie is!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 21:20

Heel erg bedankt evelyn. Ik hoop gewoon zo ontzettend dat ik hem minstens 1 keer in de week nog mag verzorgen en rijden. Ik zie Prodigy echt als mijn maatje...

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:34

Wat jammer zeg!! Ik hoop voor je dat je hem toch 1x in de week mag gaan rijden. Misschien dat je briefjes in de winkel kan hangen of een keer op marktplaats gaan kijken, zodat je weer een nieuw verzorgpaardje vind... Echt balen als je verzorgpony weggaat, maar misschien dat je hem toch kan blijven opzoeken. Sterkte in ieder geval!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 22:26

ja, maar dat is het gekke, ik wil geen ander verzorgpaard, ik wil Prodigy! Ik ben helemaal gek van hem, we zijn echte maatjes, ik wil hem niet missen!

LindaVelingsJarig

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:30

Dan zal ik heel hard voor je duimen dat je hem mag blijven rijden Knipoog

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 22:40

Dankjewel LindavanVugt!

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:22

Kun je niet tegen zijn eigenaresse zeggen dat je wel mee wilt naar die andere stal. Want misschien gaat zij er wel van uit dat je niet met hun meegaat. Je kunt er beter met haar over praten zodat er geen misverstanden ontstaan want dat zou pas jammer zijn. Succes en wil je ons op de hoogte houden.Koe Koe

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:01

ik snap niet,ik zou wel eens vragen hoezo je het paard op de andere stal niet meer mag rijden?
er veranderd toch niets?hij gaat alleen naar een andere stal,dus ik zou wel gewoon netjes vragen hoezo je hem niet meer mag rijden,want ik vind dat je van haar best een verklaring schuldig bent.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 18:14

Ja, dat vroeg ik me dus ook af en ik heb gister aan der gevraagd of der iemand anders op gaat rijden ofzo. Ze zei van niet. Ze werkt nu 40 uur in de week en daar gaat ze 20 uur in de week rijden. Dus heeft ze veel meer tijd voor hem. Ik begrijp het best. Maar ik vind het gewoon wel heel erg jammer. Ze gaat dan waarschijnlijk ook heel veel les krijgen, dus ik mag der heel misschien 1 keer in de week op blijven rijden, maar dan alleen als ik les neem...

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 18:30

HEy klote man, maar je kan hem gelukkig nog wel opzoeken, van Patsia weet ik helemaal niet waar ze staat en Flan staat echt ver weg...

Succes & sterkte iig, ik weet jammer genoeg hoe het voelt een maatje te "verliezen"

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 18:31

Ja, ik mag hem gelukkig nog wel opzoeken, dat scheelt. Ik weet nu hoe je je voelt Melis. Maar het duurt nog minstens 2 maanden dat ie weggaat... Ik kreeg net een nieuw bijrijdpaard aangeboden door iemand van bokt, dus.. Weet alleen niets van dat paard af, haha.