Buitenritten op Ameland......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 12:30

hey ik ga met de herfstvakantie naar Ameland. Duzzzzzz wil ik graag ook ff paardrijden hebben jullie dat al eens gedaan daar? Is het leuk?? En moet je ook je cap, paardrijbroek en laarzen meenemen? Verward Alsvast bedankt voor jullie antwoorden en heel misschien weten jullie ook wat voor prijskaartje eraanhangt?? Tong uitsteken


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 12:31

jantina woont op ameland, kunnen jullie er gelijk een boktmeeting van maken!!!! ik denk dat jantina wel wat weet of in ieder geval een adresje ofzo.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 12:31

misschien kun je Jantina even pb-en die woont er enne ook even langs gaan bij de huifkarritten van dhr visser die heeft er groningers voor lopen.
ik ga zelf van het voorjaar en dan neem ik lot mee

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 13:16

Je kan bij verschilende rijstallen buitenrittenmaken.
Hangt er even vanaf in welk dorp je logeert!
Rijbroek, laarzen en cap zou ik meenemen, dan kan je ook lekker over het strand waarschijnlijk.

Het is hier heerlijk rijden!!

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 13:32

ok bedankt! Haha!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 15:34

Hoi,

Ben dit jaar in April naar Ameland gegaan, echt kei gaaf! Ik zat in Ballum, daar waren 2 plaatsen waar je kon paardrijden, 'de blinkert' en ''le cheval'.
Op le cheval waren veel fjorden, haflingers etc., maar de buitenritten waren vooral draf, stap, en rustig galopje. Bij de blinkert waren er Friezen, Merensen, haflingers en een paar kleine ponytjes. Die galopjes daar waren echt hard Haha!
Je kan ook kiezen voor bijv. lessen of 1,5 uurs ritten (op beide plaatsen). Op Le Cheval kon je soms nog voor die dag inschrijven, bij de Blinkert meestal niet.

Het was daar echt mooi, in de duinen rijden en over het strand galloperen....

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 15:44

oooooo heb er nou al zin in! *LOL*

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:21

heeey ben je op de blinkert geweest gaaf daar zou ik dit voorjaar een week werken! maar vanwege MKZ ging dat niet door...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 18:11

Citaat:
Op 2001-10-01 17:21, schreef Nimber:
heeey ben je op de blinkert geweest gaaf daar zou ik dit voorjaar een week werken! maar vanwege MKZ ging dat niet door...



Ja... dat was echt leuk daar. Zaten een paar hele leuke en mooie pony's tussen Lachen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 18:27

Ik kan je "Le Cheval" in Ballum ook aanraden. Ik heb er een poosje geleden gewerkt. Foto's kun je ook bewonderen in mijn profiel. Je kunt er korte ritten maken, maar ook ritten van een paar uren tevens geven ze er les. Wat dat gallopperen betreft, ik denk dat Little Sun pech heeft gehad, want bij mij was het stap, draf, galop en een stukje rengalop. Alleen met de kortste rit is het wat rustiger aan, aangezien deze voor de wat onervaren ruiters is.
Ik wens je in ieder geval heel veel plezier!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:11

Hey Honeybee
Ik heb iets van drie/vier keer bij Le Cheval gereden, waarvan drie keer op Boris. Ik vond hem ook de liefste van de pony's bij Le Cheval.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:13

Boris is dan ook 1 van de pony's die in mijn profiel is te bewonderen. Ik heb evt. nog veeeeeeel meer foto's van de paarden en pony's bij "Le Cheval"

Immi

Berichten: 49
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:49

He lutske!!!

Ik ben ook heel vaak op vakantie geweest op Ameland en ik vond het het leukste bij de Blinkert in Ballum. Daar hebben ze echt stoere pony's maar ik denk dat ze jou wel op een paard zetten want je bent best wel groot. De buitenritten zijn daar meestal heel leuk en je moet zorgen dat je 's ochtends vroeg gaat (een uur of 9) want dan zit je meestal ineen klein groepje (2 of 3) en dat is veel gaver want meestal gaan ze dan ook wel in rengalop. (In een grote groep is dat natuurlijk best gevaarlijk). Oja het is volgens mij alleen best wel duur f 20,- per uur ofzo op een paard...

xxx Magda!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 22:17

*LOL* Die rengalop he... Dat doet het hem toch *LOL*

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 22:43

Ik kom al vanaf kinds af aan op ameland en heb altijd op de blinkert gereden en raad dat dus ook heeeeeeeeeeeeel erg aan!!!!
Het is gewoon helemaal toppie! Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, Duran123, estell__, OmgiliBot, Sica en 125 bezoekers