Poging tot oppakken van dierenmishandelaar

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Poging tot oppakken van dierenmishandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 17:56

Ik had deze mail gekregen van stichting zinloos geweld dieren. Ik wilde ff laten zien dat er aan alle misselijke actie's van de dierenmishandelaars toch geprobeerd word iets te doen:

Dagboek: de jacht op de dierenmishandelaar van Twente

Midden augustus waren we het meer dan zat: we moesten de zieke geest die Twente in z'n greep had koste wat kost stoppen! De dader kon al maanden z'n gang gaan en wij kwamen geen meter vooruit. Tijd voor een directe en hardere aanpak! Naar aanleiding van de voorgaande gevallen werd een duidelijk daderprofiel opgemaakt, waardoor we een beeld kregen van de locatie waar de dader weer zou toeslaan. Dit was overigens in eerdere gevallen ook aan de politie Twente doorgegeven.


23 augustus 2003, zaterdagochtend 4:15. Eindelijk was het zover: met 9 personen - persoonlijke vrienden van mij, omdat de informatie die ik had niet mocht uitlekken - gingen we op pad. We wilden de dader op heterdaad betrappen en hem voorgoed laten stoppen met het mishandelen van pony's en schapen. Om de verschillende locaties goed in de gaten te houden, hadden we ons in kleine groepjes opgesplitst en verschansten we ons op strategische plekken. De uren kropen voorbij, maar afgezien van een wilde achtervolging van een voertuig dat zich uit de voeten maakte toen de bestuurder ons zag, gebeurde er vrijdag weinig. Aan de ene kant waren we natuurlijk erg blij dat er die nacht geen dieren mishandeld waren. Aan de andere kant beseften we echter maar al te goed dat we de dader alleen konden oppakken als we hem op heterdaad zouden betrappen.


24 augustus 2003, zondagochtend 4:15. Na de 'teleurstelling' van de afgelopen nacht was iedereen weer paraat om zijn strategische plek in te nemen. Ook deze nacht leek voorbij te gaan zonder enig resultaat. Maar deze nacht nam een wending die we nooit meer zullen vergeten. Nadat we 's ochtends de locaties hadden verlaten, maakten we een ronde in het gebied om te kijken of er geen dieren gedood waren. Tot onze grote schrik troffen we een zwaar mishandeld schaap aan op nog geen 15 meter van één van de locaties waar we hadden gepost. Het schaap was echter al meerdere uren dood..we hadden te laat post gevat; de zieke geest had reeds eerder toegeslagen. De verslagenheid onder ons was zeer groot, omdat we nog nooit zo dichtbij waren geweest! Bovendien ontdekten we ook nog twee lammetjes die in het achterwerk gestoken waren aan de andere kant van het veld!Gewapend met deze feiten gingen we naar de politie en vroegen hen of zij het volgende weekeinde samen met ons wilden posten. Het daderprofiel klopte immers en de trohalm heb ik toen maar de burgemeester gebeld. Helaas was hij niet te spreken en kreeg ik zijn rechterhand aan de telefoon. Geen nood, hij zou de zaak onderzoeken.


Geen loze belofte, zo bleek later. Op vrijdag 29 augustus 2003 mochten wij de politie in ons midden verwelkomen tijdens een briefing. Er werd zelfs een speciaal lijntje gelegd tussen de politie en de leider van het team dat post zou vatten om de dader op heterdaad te betrappen. Dat team bestond ditmaal overigens uit maar liefst 19 gemotiveerde personen! Helaas heeft het niet mogen zijn: wederom werd er niemand opgepakt. Hopelijk hadden we morgen meer 'geluk'. De tijd werd onze vijand: we wisten namelijk dat de kans om hem te laten stoppen na dit weekeinde zeer gering was.


Zaterdag 30 augustus 2003. Iedereen was wederom op zijn post. Het zou weer een lange nacht worden, maar dat hadden we er allemaal voor over. Hoewel we enorm gemotiveerd waren, bekroop ons tegelijkertijd het onrustige gevoel dat wij de dader wel eens helemaal niet meer zouden kunnen oppakken. En telkens weer keken we elkaar aan en zeiden we "nog tien minuten." in de hoop dat die extra tien minuten ons de dader zouden opleveren. Na uren wachten, werd ons voorgevoel echter bevestigd: we hebben helaas wederom niemand kunnen oppakken.


Ondanks het negatieve resultaat wil ik iedereen bedanken voor zijn inzet. En hoewel ik teneergeslagen ben over het resultaat, krijg ik een warm gevoel van het feit dat er zo veel mensen zijn die belangeloos in de kou en met stijve ledematen een nacht doorbrengen in de hoop de dader, die al zo veel dierenleed op z'n geweten heeft, eindelijk op te pakken! We hebben dit keer geen geluk gehad, maar één ding kan ik jullie verzekeren: we zullen niet stoppen totdat we de dader te pakken hebben!


Het is helaas niet gelukt maar er word wel iets aan gedaan...


Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:03

Ik vind het een erg goede actie! Jammer (of gelukkig??) hebben ze hem niet op heterdaad kunnen betrappen... Hopelijk wordt hij snel gepakt!! Vreselijk wat zoiemand doet1!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:18

Tancreda4 schreef:
Ik vind het een erg goede actie! Jammer (of gelukkig??) hebben ze hem niet op heterdaad kunnen betrappen... Hopelijk wordt hij snel gepakt!! Vreselijk wat zoiemand doet1!


hoezo bedoel je gelukkig?
verder ben ik het helemaal met je eens Lachen
echt erg die mishandelingen! Boos!

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:19

Echt een goede actie! Geef niet op hoor! Het doet toch wel goed om te weten dat er mensen zijn die echt wat om dieren geven, en er wat voor over hebben. Ik hoop dat jullie hem snel te pakken krijgen!!!

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:20

Ik denk dat ze "gelukkig" bedoelt omdat het natuurlijk niet leuk is om een dier gewond te laten worden, om een man op te pakken.

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:26

Goede actie hoor!..ik haat dieren mishandeling!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:29

Hehe eindelijk actie! Er zouden meer van zulke mensen( die actie ondernemen) moeten bestaan

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:39

heb hardstikke kippenvel als ik het zo lees kan er echt niet tegen.. ik wordt er stront ziek van. als ik in de buurt van twente had gewoont had ik jullie geholpen hoor..

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:41

Dit is dikke bullshit, ik ken die mensen dat zijn een paar voetbal hoeliguns( Verward ) die alleen uit zijn op publisiteit! Die zijn echt niet te vertrouwen.
En trouwens er was al lang actie genomen door de buurt. Een paar boeren waren ook aan het posten, die zijn ze wel tegen gekomen. Die spierbonken liepen luit te geinen en met dikke schijnwerpers de schijnen die je van 2 km afstand zag.
Maargoed, ik hoop maar dat het die rotzak afschrikt en dat hij zich maar nooit meer laat zien hier!!

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:30

Echt erg als je dat zo leest!
Wat bezield sommige mensen toch! Boos!


Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:32

jah sommige mensen hebben echt een pan los Stoom uit je oren

If it's not real, you can't hold it in your hand, you can't feel it with your heart
And I won't believe it
But if it's true, you can see it with your eyes
Oh, even in the dark

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 07:58

Knap hoor ik zou zo mee willen doen zo wel weten wat ik met de dader deed

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:05

Goede actie. Vooral door blijven gaan tot de dader is opgepakt. Ik vind dierenmishandeling zoiets misselijks.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:01

HeleennAnton schreef:
Dit is dikke bullshit, ik ken die mensen dat zijn een paar voetbal hoeliguns( Verward ) die alleen uit zijn op publisiteit! Die zijn echt niet te vertrouwen.
En trouwens er was al lang actie genomen door de buurt. Een paar boeren waren ook aan het posten, die zijn ze wel tegen gekomen. Die spierbonken liepen luit te geinen en met dikke schijnwerpers de schijnen die je van 2 km afstand zag.
Maargoed, ik hoop maar dat het die rotzak afschrikt en dat hij zich maar nooit meer laat zien hier!!


Ik wil je niet aanvallen ofzo, maar als je die mensen kent waarom geef je ze dan niet aan bij de politie?? Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vlindy en 35 bezoekers