Eindelijk weer les gereden! (op geleend paard)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Eindelijk weer les gereden! (op geleend paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 11:27

Gisteren was het dan eindelijk zover... Na weken aan de kant gestaan te hebben bij mijn les van de rijvereniging en een weekje griep, reed ik gister met trailer richting Houtigehage naar een vrouw waar ik les neem voor mijn houding (en om op andere pony's en paarden te kunnen rijden Schijnheilig Knipoog ) om daar de Fries op te pikken met wie ik naar mijn les in Drachten zou gaan...

Daar aangekomen werd ik hartelijk ontvangen, maar wel met het verhaal dat die Fries absoluut een probleem was om op de trailer te krijgen. waren ze die ochtend achter gekomen toen ze naar de keuring moesten!
Dat wilden ze me dus niet aandoen... (en ik mezelf ook niet, want dan sta je daar... Alleen te knoeien op zo'n parkeerplaats!)

Als alternatief bood ze aan dat ik Moenira, een NRPS-D-pony van 3,5 jaar wel mee mocht nemen. De pony was een paar maanden onder het zadel en was te klein voor de mensen die op woensdag kwamen rijden, en werd in de lesen nog niet door beginners gebruikt...

Ik vond alles prima, was allang blij een paard mee te kunnen nemen en weer te kunnen lessen Schijnheilig Haha!

De trailer vond ze heel spannend, maar na een paar minuten en een schep met brokjes overwon ze haar angst en liep aarzelend mee de trailer op. De rit ging heel goed, achteruit de trailer af was nog wel wat vreemd. En daar stonden we dan!
In het begin heel kijkerig en wat druk dus eerst maar even aan de hand wat gestapt, en toen naar de bak aan de longeerlijn met hulp van een bestuurslid omdat we om het hele FPC moesten lopen (en dat is best een end op een vreemde pony tussen allerlei spannende dingen door Knipoog )

Het rijden was echt even wennen. Ze was heel kijkerig in het begin, wilde steeds erg naar buiten kijken en reageerde niet echt op mijn binnenbeen dus we hebben 3/4 van de les met buitenstelling gereden Schijnheilig Hoofdje er nog op en maar voorwaarts rijden en aan het been krijgen was de opdracht, en toch proberen het met mijn binnenbeen op te lossen...
Ook nog gegalopeerd, waarbij ze op 1 hand moeilijk in de galop te houden was en ik me echt een beginner voelde Scheve mond
Maar op het laatst begon ze toch echt al kleine stukjes wat te zoeken en wat na te geven en af te buigen in stap.

Voor mij is het eerst even afzien, want ik voel me echt een beginner op haar (terwijl zij natuurlijk de echte beginner is) en die Fries kon ik mooi al aan de teugel rijden en mee wijken e.d. ... Maar aan de andere kant is dit een prachtige pony, heeft ze een hele fijne draf en kan ik hier ook weer heel mooi ervaring mee opdoen... Ik moet haar nu de dingen leren...
(wat natuurlijk wel moeilijk is, als je een pony 1x per week rijd en er verder nog anderen op rijden die nog minder kunnen rijden dan jijzelf)

Maar eerlijk is eerlijk... Ze was super braaf voor al die nieuwe indrukken:
Voor het eerst weer op de trailer, in een vreemde omgeving rijden met vreemde parden, in het donker met verlichting die enge schaduwen maakt en mensen die steeds op een ander plekje gaan staan langs de bak!
Moenira, je hebt het SUPER gedaan OK dan! (dat had Andrew niet zo goed en braaf gedaan Schijnheilig )
De terugweg liep ze zelfs al wat sneller op de trailer toen ik de brokjes tevoorschijn haalde Knipoog

Ik hoop dat ik haar binnenkort ook eens overdag rijd, en dat ik wat foto's van haar kan maken zodat jullie een beetje een idee krijgen...
Het is in elk geval een pracht pony'tje!
(en nu blijkt maar weer dat het best handig is om niet zo lang te zijn, want je hebt een veel ruimere keus aan paarden en pony's die je kan rijden Knipoog )
Laatst bijgewerkt door joyce B op 18-09-03 11:34, in het totaal 2 keer bewerkt


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:30

Jij bent alom inzetbaar Haha!
Knap hoor, op stap met zo'n groentje!
De volgende keer zal het al een heel stuk beter gaan hoor!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:12

Super joh dat je toch zomaar even op stap bent gegaan met zo'n jonge pony!! De keren die hierop gaan volgen gaat het vast een stuk beter.
Ben benieuwd naar foto's van Moenira (aparte naam trouwens, leuk!)

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 14:26

Hi, hi, vond het ook wel dapper van mezelf Knipoog Gelukkig had ik wat hulp met opstappen en de eerste paar meters... Haha!
Moenira is dochter van Gamira, vader heb ik gister gevraagd, maar naam ook weer vergeten... Toch nog maar een keertje vragen Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:20

Hartstikke leuk voor je joh!
Btw... Moenira, geboren 28-04-2000 is een Prins Alfred x Gomel ox.
Op de foto hieronder zie je haar geheel rechts (als enter).

Afbeelding

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 19:14

Ja!!! Dat is haar!!!
Ze is alleen een beetje boel gegroeid Knipoog
Ik had ook al gekeken bij de NRPS-hengsten, en dacht het te herkennen, maar wist het niet zeker en durfde het dus niet te plaatsen... Haha!
Thanks Sandra! Nu nog een recente foto zien te maken Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:32

Wat leuk voor je Joyce, je doet een hoop ervaringen op de laatste tijd, leer je veel van!
Leuk zo'n jonge pony mee naar les, volgende keer foto's maken he Knipoog

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:40

wow cool paardje leuk dat je de uitdaging aanging Tong uitsteken

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:19

Zozo, je krijgt nu echt allemaal verschillende paarden onder je kont Haha!
Echt fijn dat je iig. weer kunt rijden (al is het dan niet op Andrew Knipoog)
Jammer dat je 's avonds pas les hebt, mijn ouders vinden het vast niet goed als ik ffies ga kijken Boos! Tong uitsteken

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 21:19

Luxe hè!!!!
Nee, begrijpelijk Knipoog en voor foto's is het inmiddels ook al te donker Boos! Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 18:06

Vandaag heb ik na mijn les ook nog even op Moenira gereden om te oefenen voor de les van woensdag van de rijvereniging. Helas had ik geen fotograaf bij de hand. Geen bewijs dat ze nu in stap al mooi nagevelijk loopt Schijnheilig Haha!
Maar wel even een foto van haar van na het rijden Haha!
Ben benieuwd hoe het woensdag zal gaan!!! Ze pakt dingen heel snel op...
Afbeelding
Afbeelding

Nu hopelijk binnenkort nog een keertje foto's van onder het zadel...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 18:15

Ze is leuk joh!!! Heb je volgens mij best een fijne pony aan Lachen We verwachten natuurlijk wel weer een verslag van de tweede keer he Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

chantallalla
Berichten: 219
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:36

hey joyce ben blij dat het goed gaat ennneh zeg nou zelf moenira is toch veel leuker dan neeltsje Tong uitsteken Tong uitsteken veel succ6 enneh ik kom snel weer!!

mensen met paarden hebben een hemel op aarde maar komen ze te sterven dan wil ik die paarden wel erven!!


margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:45

Hele leuke pony, krijg je vast veel plezier van!
En ponies zijn ook veel leuker dan paarden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnniekSolana, Flew, frensje, janneke_S, kimwilliam, Muga, noomie1, Pantykous, Rubio, Schrompeltje, xDaylight, xRoossie95, Yinka en 119 bezoekers