Update, veulen met beenwond

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 12:42

Vroeg ik me af *LOL* Een veulen, dat super is gefokt en harstikke mooi is, maar een keer met zijn been in het hek heeft vast gezetten en nu een litteken eraan overhoud voor de rest van zijn leven Verdrietig Verder geen schade, het is puur een litteken. Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Manda op 2001-10-01 12:27 ]</font>


Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 12:43

Ik zou het durven kopen, als hij er echt voor de rest niets aan over gehouden heeft in zijn bewegingen! Waarom niet, er zijn toch ook mensen die een heleboel littekens hebben en je weet toch ook hoe veulens zijn? Verward

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 12:43

als het paardje qua karakter bij je past, vraag ik me af waarom je het niet zou doen Verward Natuurlijk, je blijft het altijd zien, en het is een schoonhiedsfoutje, maar dat is toch niet het allerbelangrijkst bij een paard?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 12:46

Als het werkelijk zo super gefokt is, en het kan niet naar een keuring o.i.d. dan zou ik hem als 3 jarige gelijk in de fokkerij doen. Goed bloed is niet altijd voorhanden.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 12:47

wat is de afstamming dan? wordt nu wel een beetje nieuwsgierig Haha!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 12:54

Machequito x Contango x Marinier

Veulen zelf met moeder op de achtergrond:
Afbeelding

Is 3000,-

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 12:57

Had ik trouwens al eens geplaatst ergens, deze foto. Maar de prijs is zo giga gedaald Kwijl De vader is een lusitano (goedgekeurd)

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 13:00

hmm lusitano, altijd doen haha! Ik rij zelf op een lusitanohengst, vind het een geweldig paard! Ik zou het doen als ik jou was, het veulen ziet er goed uit! Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 13:04

Ik zou zoiets niet aandurven. Er is best een kans dat er kleine botsplinters gaan zweven waardoor het paard ongeschikt wordt voor de sport.
De bloedlijn vind ik ook niet bijzonder. Die Luisitano hengst is niet goedgekeurd voor het KWPN dus het wordt al moeilijk om met dat veulen verder te gaan fokken [ik neem aan dat het een merrieveulen is] Voor dat geld kun je hele leuke andere veulens kopen.

Dusty
Berichten: 45
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 13:13

Waarom denken jullie altijd meteen aan het ergste? Het is gewoon een litteken zegt ze en daarmee uit. Ik zou het gewoon doen, ik vind het veulen gaaf en de moeder vind ik er kwa kleur ook gaaf uitzien!
Heel veel paarden hebben wel een litteken omdat ze altijd wel ergens zich aan schuren of iets dergelijks!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 13:14

Een veulen met zo'n litteken zou ik niet durven kopen. Hij moet dan nog veel groeien, en het is een raadsel hoe het been zich gaat ontwikkelen en hoe het been reageert als hij aan het werk moet.

Als het een ouder paard zou zijn, dan zou ik het niet zo 'eng' vinden om hem te kopen.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 13:18

Tsja, ze is verder gekeurd enzo en niets aan de hand (foto's), kan natuurlijk altijd wat mis gaan waardoor ze niet meer geschikt zijn voor de sport Frusty Maar het veulen staat wel degelijk bij het KWPN ingeschreven Cool
BTW: tis niet dat ik een veulen erbij wil hoor. Ik heb al een paard. Vroeg het me gewoon af, want ik had deze advertentie ergens zien staan Party!!

Dusty
Berichten: 45
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 13:24

Ach, als het veulen is goed gekeurt en dergelijke dan kan er bijna niets meer mis gaan. Maar er kan natuurijk altijd wel iets gebeuren, dat hoeft echt niet om een litteken te gaan hoor!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 16:26

Als een paard een goede afstamming heeft betekent het niet dat het meteen ook een goed paard wordt. Een paard zonder afstamming kan beter zijn dan een paard met afstamming.
Maar laat je vooral niet weerhoude van dat litteken als jij en je paard elkaar mogen, zou ik het vooral doen! een paard met afstamming heeft ook wel z'n charme!! (Het is ook wel een beeldig veulen)

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 17:19

Je hebt al foto's laten maken; je zou het been ook nog kunnen laten scannen. Door de groeispurten die het veulen nog gaat doormaken moeten juist ook de zachte delen pico bello voor elkaar zijn. Als je dat bij een een goede kliniek laat doen, bijv. Bosch en Duin, en je krijgt een positief koopadvies, zou ik hem gewoon kopen. Houd er wel rekening dat, mocht je ooit willen verkopen, kopers er altijd over zullen vallen, tenzij je 'm voor een appel en een ei verkoopt. Het is verder een prima veulen.


Captain_oud
Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Langelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 11:12

Lidteken of niet bij een veulen, enter of twenter weet je toch niet word. Het kan nog vanalles worden. kijk maar naar jezelf toen je klein was. Bij paarden ligt het net zo maar als je die stap durft te nemen zal ik het zeker. Je hebt veel plezier aan zo'n veulen. En als ie niet in de sport kan ga toch lekker met hem naar buiten. Je kan overal wel een discussie houden at er wel niet kan gebeuren. koop dan geen paard, kans dat er wat gebeurd is er altijd en zal er altijd blijven veulen of geen veulen.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 11:31

Ik zou er zelf weinig problemen hebben dat die een litteken heeft. Ik neem aan dat het litteken een overblijfsel is van een draadwond, en dan is verdere schade aan het been vrij klein. Behalve letsel van de huid beschadigen draadwonden haast nooit het bot. Komt het litteken echt door een klap tegen het hek dan is het risico op schade uiteraard groter.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 11:40

Ik vind het eigenlijk nog veels te veel geld voor dat diertje,
moet je kijken wat je kwijt bent aan opfok, voor het eindbedrag kan je een 3-jarige kopen met een vol papier,
want als de vader een Lusitano is kan er volgens mij ook nooit een vol papier bij zitten.

En ik vind het risico ook te groot, ben het helemaal met Jippie eens!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 12:26

Het veulen heeft ook geen vol papier, maar staat in register B volgens mij. Het was een gok, maar zowel de moeder als vader hebben goede afstammingen en het is een zeer mooi en fraai gebouwd veulen geworden, wat minimaal 1,70 zal worden omdat ze nu als 5 maanden oud beestje al 1,53 is. Ik heb de mensen gemaild, en de dierenarts heeft het veulen gekeurd en foto's gemaakt en het was puur een vleeswond die nu een liteken geeft van een lijntje met witte haren Verward
En de prijs is trouwens niet 3000,- Verward Verward want toen ik het nog eens vroeg zeiden ze dat ze dat nooit gezegd hadden Boos! De merrie is 7500,- Frusty

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 12:39

De vader van het veulen: Kwijl Kwijl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Farao x Celine

Machaquito is genoemd naar het paard van de laatste 2 koningen van Portugal. Hij is een goedgekeurde dekhengst van 1.63 m. In Portugal heeft hij meer dan 60 nakomelingen lopen. In zijn aderen stroomt Andrade en Veiga bloed, twee zeer gerenommeerde bloedlijnen in Portugal.

De zevenjarige Machaquito wordt momenteel uitgebracht in de dressuursport door Miryam Knuvers van Stal Fenomeen. Hij heeft inmiddels de Z2 bereikt

Terra Salva en Stal Fenomeen hebben zeer hoge verwachtingen van dit paard.

Machaquito is momenteel beschikbaar voor de dekdienst. Dit alles gaat onder veterinaire begeleiding op een gerenommeerd dekstation.



ˆ

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 10:08

Veulen is verkocht Huilen Huilen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, douschka, Ffion, Sanniej_, Sydney_Zorro, Unicorn79 en 85 bezoekers