Voor het eerst ECHT gereden op Razinda!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 17:58

Vanmiddag heb ik Razinda uit de wei geplukt. Ze werd heel onrustig omdat ze alleen stond toen ik haar ging opzadelen. Maar het lukte en we gingen naar de bak. Ik had pech, vandaag was een drukke dag, er kwam kuilgras enzo. Overal lagen zeilen op de grond naast de bak.

Ik longeerde eerst een paar rondjes links- en rechtsom, dat ging goed. Toen erop. Ondertussen begonnen ze die zeilen op de vouwen, maar Razinda bleef rustig!! Ik had een springzweepje voor het eerst met rijden (voor 5 gulden gescoord bij de dure paardenwinkel in het 'dorp'.) Razinda was heerlijk voorwaarts, ik hoefde niet te schoppen!

Maar nu komt het; ze liep rond!!! Ze begreep gewoon wat ik wilde, nam het bit aan en de druk van de teugels en ze liep gewoon 'aan de teugel'!! Party!!
Natuurlijk met een aanleuning die nog niet super stil was, maar ze begreep de bedoeling! En dat op de tweede dag dat ik het probeer, haar rond te rijden.

Nu komt het tweede; ik dacht ik ga eens proberen te galopperen. Ik zat op de rechterhand. Ik zei: galop, gaf de hulpen en ze sprong in 1x aan, in de goede galop!! En ze bleef galopperen! Viel niet terug, kleefde niet in de hoeken, ik kon de lange zijde op, voltes... Volgens mij hoorden ze me 3 boerderijen verderop nog Razinda de hemel in prijzen! *LOL*
Toen de andere hand. Weer proberen, ook hier sprong ze in 1x aan, in de goede gaop. De eerste keer! Alsof ze nooit anders gedaan had! Lovers
Ik kan het nog steeds niet geloven. En omdat ik niet hoefde te schoppen, en haar echt rond kon rijden, heb ik vandaag het gevoel dat ik haar echt heb gereden. Niet er alleen hebben opgezeten en heb moeten schoppen. Ik heb gewoon echt gereden!! Lovers

Toen ik afsteeg heb ik haar helemaal fijn geknuffeld, ze liet het gelaten over zich heen komen. Mijn kanjer. Lovers

Later deze middag heb ik Jur gereden. Jur was heel druk en lastig met opzadelen, overal mesten, de hele tijd schreeuwen naar de andere paarden. Maar met rijden ging ze heel fijn. Dat er allerlei enorme trekkers met aanhang af en aan reden langs de bak deed haar helemaal niets. Ik kon er echt aan rijden. En dat na een paar weken stilstaan!

Vanavond ga ik naar de verjaardag van een bekende dressuuramazone (van haar man eigenlijk). Door haar heb ik sinds vorige week een nieuw inzicht in het rijden. Deze manier probeer ik me nu eigen te maken, en op mijn paarden toe te passen. Het gaat lekker op paardengebied, en ik heb nog iets heel leuks om naar uit te kijken! Ik heb er weer helemaal zin in! Party!! Party!! Party!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 18:09

Wat leuk joh, ik mag wel heel snel weer eens komen kijken, anders is ze al helemaal -jong paard af- voor ik haar weer zie!! Party!!

Navragen is beter dan afvragen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 18:11

Ja je moet echt snel komen kijken hoor!! Party!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 18:15

fijn voor jou! wil je ons ook nog inlichten over de nieuwe wijze van inkijken op de dressuur?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:48

Gaaf zeg! Gefeliciteerd!!!! Echt super voor je, lekker dat ze 't allemaal zo snel oppakt. Echt goed!!!!!! Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 22:07

op naar de Grand Prix Party!! Party!!

Wat voor nieuwe inzicht heb je gekregen?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 09:21

Wat goed!!!!Echt leuk voor je, vooral dat je er ook weer echt zin in krijgt! En dat razinda het allemaal zo snel oppakt! Veel rijplezier verder!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 09:23

leuk dat razinda het zo goed oppakt, wat een braverd. gefelicibokt he

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 12:33

Gaaf dat het zo goed gaat. Maar laat je niet uit het veld slaan als het straks wat minder gaat he (hoezo pessimistisch Verward ) Prent dit in je geheugen de snelle vooruitgang in het begin, heerlijk om aan terug te denken. Op de een of andere manier is het bij het aanrijden van een paard vaak hollen, stukje in zijn achteruit, stilstaan en weer hollen en juist de moed erin houden als het achteruit gaat en rustig doortrainen zorgt uiteindelijk voor die goede basis. Pas later gaat de vooruitgang in een gelijkmatiger tempo. Althans dat is mijn ervaring geweest bij het inrijden van mijn 3 paarden, maar daarmee ben ik nog geen expert natuurlijk. Jij gaat in ieder geval nu hartstikke snel vooruit en dat is geweldig, kan me voorstellen dat je helemaal happy bent. Ik ben ook wel happy dat ik zeer binnenkort jur en razinda irl ga zienl.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 12:44

Citaat:
Op 2001-09-30 12:33, schreef astridh:
Gaaf dat het zo goed gaat. Maar laat je niet uit het veld slaan als het straks wat minder gaat he (hoezo pessimistisch Verward ) Prent dit in je geheugen de snelle vooruitgang in het begin, heerlijk om aan terug te denken. Op de een of andere manier is het bij het aanrijden van een paard vaak hollen, stukje in zijn achteruit, stilstaan en weer hollen en juist de moed erin houden als het achteruit gaat en rustig doortrainen zorgt uiteindelijk voor die goede basis. Pas later gaat de vooruitgang in een gelijkmatiger tempo. Althans dat is mijn ervaring geweest bij het inrijden van mijn 3 paarden, maar daarmee ben ik nog geen expert natuurlijk. Jij gaat in ieder geval nu hartstikke snel vooruit en dat is geweldig, kan me voorstellen dat je helemaal happy bent. Ik ben ook wel happy dat ik zeer binnenkort jur en razinda irl ga zienl.



Daar heb je helemaal gelijk in hoor, en ik heb me daar op wel op voorbereid! Ik had het met Jur ook, die heeft ook hele lastige periodes gehad, ze leerde snel, maar af en toe viel ze ook weer helemaal terug en vertikte ze bijv. opeens het halthouden ofzo.

Oja, even over dat nieuwe inzicht; ik vond altijd dat ik Razinda met wat losse teugels moest rijden omdat ze dan op haar eigen benen zou gaan lopen. Ik vind nog steeds wel dat het niet verkeerd is om een paard in het begin zo te rijden, maar niet te lang want dan kan je ze nooit meer anders rijden. Die dressuuramazone zei dat je beter met contact en druk kan rijden. Omdat het nog een baby is, moet je ze wel ondersteunen. En dan bedoel ik niet van voren in de krul trekken, maar van achteren naar voren rijden. Zorgen dat ze voor nageeflijk worden, etc. En ik moet zeggen, ik heb het nu 2 keer gedaan, en de eerste keer vond Razinda het absoluut niet leuk. Ze probeerde steeds de teugels uit mijn handen te trekken en ging klapperen met haar hoofd. Maar gisteren leek wel of ze het ineens wel begreep en toen liep ze wel rond. Nog geen super aanleuning, en nog een veel te ronde hals, maar ze deed het wel. En ze was ook super voorwaarts. Nou ja, allemaal niets nieuws eigenlijk, maar voor mij wel weer een stap voorwaarts!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 09:48

Wat leuk om zo'n verslag te lezen! Voor het eerst echt gereden op je eigen gefokte paard, dat lijkt me nou echt geweldig!

Braaf trouwens dat ze niks maakte van die plastic troep in de buurt! Menig doorgereden paard gaat daar ingewikkeld over doen! Superpaard die Razinda!

Groetjes Mieke

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 10:02

Inderdaad, Jur is veel lastiger met dat soort dingen. Razinda lijkt wat makkelijker. Ze keek wel, vond het wel eng, maar deed verder niets. Terwijl Jur wel druk gaat lopen doen (zie mijn verslag van gisteren). Razinda is trouwens wel ontzettend ondeugend, ze maakt stiekem de deur open, rent een ander weiland in, dat soort dingen. En ze heeft een ontzettend ondeugende kop! Jur heeft dat minder, die heeft een heel verwaand hoofd! *LOL*

Ik vind het zo geweldig dat ik met Razinda helemaal zelf kan rijden, ik heb geen hulp meer nodig en ik kan nu echt lekker rijden. En vooral inderdaad omdat ik haar zelf gefokt heb! Dit is een ervaring die je 1x in je leven meemaakt denk ik! Lovers

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 10:44

Cool Jura weer helemaal heppie dat het goed is gegaan. Echt heel leuk om te lezen dat het allemaal zo super gaat met Razin! Zie je nou wel dat het een goed plan van je was om door te gaan met verslagen geven over hoe het gaat met haar? Ik wil het nu ook wel eens zien hoe jij met haar rijdt. Het enige wat ik had gezien was het longeren. Nu wil ik natuurlijk wel een keer het echte werk zien! Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 10:48

Ongelooflijk TOP!

Zo apart, zo zit je een beetje te 'prutsen' (je snapt wel wat ik bedoel) en opeens weer zo'n giga sprong naar voren!
Heerlijk gewoon!
Daar krijg je weer frisse zin van!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 13:43

Ja zeker weten!! Echt grappig dat ze het allemaal zo makkelijk doet. Vanavond ga ik het weer proberen, binnenkort hoef ik misschien niet eens meer te longeren van te voren?

Maar het zal ook wel weer een keer heel slecht gaan ofzo! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 15:46

Maartje!!!! Gefeliciteerd!!!! Wat ontzettend leuk voor je dat het zo goed ging en dat je er zo'n supergevoel aan over hebt gehouden! Party!!
Ja, idd zal dat een gevoel zijn dat je niet vaak meer meemaakt, zo lekker gaan op je egen fokproduct! Ik hoop echt voor je dat je hier ver mee zult komen met je Razinda. Is echt een kanjer!! Ook voor mij geldt dat ik snel es moet komen kijken bij je paardjes, kan echt niet wachten!!! Ben zo benieuwd naar ze! Als je al foto's hebt gezien, wil je méér.....ze irl zien hahaha *LOL*
Als alles goed mag gaan, zit ik over een jaar of vier op MIJN eigen fokproduct....dat wordt lachen... Haha! Kom je me vast wel een keer helpen hè??? gnagna

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 16:02

Ohhwww, wat goed!!! Ik zou ook graag eens een keertje willen komen kijken, ik heb zelf een jaarling en ben erg nieuwsgierig naar jouw paardje!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 17:42

Jullie zijn allemaal welkom hoor!!

En iedereen mag op Jur rijden, alleen nog niet op Razinda Lachen

En Jurga, jij hebt ook iets heeeel leuks om naar uit te kijken!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Annash, Cjuan, DearDarling, IASCrawler, JosjeBE, MDWStables, Miiej, mirriejj, Nicky1963, Roosch en 115 bezoekers