heele extreme bit kauwer!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-01 23:52

hallo allemaal,mij pony knaagt kauwt sabbeld op z,n bit alsof z,n leven er vanaf hangt niet normaal meer,hij hangt hoog genoeg hoor dus daar ligt het niet aan hij is ook niet meer zo heel jong 9jaar dus geen jongigheid,wat kan het zijn??
en als we draven bij een buiten rit dan zwaait hij de hele dag met z,n kop 1000.000 keer naar boven naar beneden en in de bak niet,wat kan ik eraan doen?? Verward Verward Verward


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 08:52

Die van mij die wil als ik het hoofdstel in doe ook altijd het bit helemaal opeten Frusty Ze zit dan echt een minutt of 5 als een gek te kauwen en het schuim valt dan al in vlokken naar beneden. Maar zodra ik ik haar ga rijden en verzamelen is ze weer rustig. Haha!
Het kan zijn dat jouw paard buiten gewoon opgefokter is als in de bak Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 11:18

Het hoofdzwaaien wat ie buiten doet kan met vliegen etc. te maken hebben, veel paarden zijn daar zo mee bezig dat ze dat soort dingen gaan doen. Dat bitkauwen zal ie wel blijven doen, wie weet met een ander bit minder. Maar als ie gewoon lekker te rijden is zou ik me er geen zorgen over maken hoor.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 12:06

dat hoofdzwaaien doet mijn pony ook buiten, dat doet ze volgens mij als uiting van spanning, ze laat verder niks merken maar aan zulke dingen merk ik het toch.En je hebt van die paarden die gewoon alles opvreten, die van mij wil ook niks liever dan dat bit in haar mond om er dan flink op te gaan zitten kauwen, tijdens het rijden niet, maar ik zou willen dat ze het dan wat meer deed, is dacht ik toch vaak teken van ontspanning(in lichte mate dan..)

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 15:07

Mijn paard zwaait met zijn hoofd als hij wil dat ik hem meer ruimte geef. Meestal in een vliegende galop, maar dan laat ik hem toch echt niet aan de lange teugel, of we lopen heel de wereld rond.
als je hem wat ruimte geeft, doe hij dat dan nog?
Goed zacht met je handen zijn, is het enige wat ik je kan zeggen. Misshcien stoor je je paard of trek je stomweg te hard in de mond?
Wat doet hij aan ed losse teugel? Verward

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 18:09

Het kan zijn dat 'ie het bit gewoon niet lekker vindt zitten, dat het teveel op z'n tong, ligt of juist teveel op z'n lagen. Te dik zodat 'ie z'n mond vol heeft, of juist te dun, zodat het niet lekker aanvoelt. Wat voor bit heb je? Dubbelgebroken of enkelgebroken?
Wat voor neusriem gebruik je? Misschien ligt het bit wel te los in z'n mond en wordt 'ie daardoor onrustig.

Nulla tenaci invia est via


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 09:53

Als je pony zo fanatiek op het bit kauwt, dan is dat juist een heel goed teken. De pony vindt het bit lekker, het zit hem lekker, en je rijdt hem ook zo dat hij het lekker blijft vinden. Goed zo! Niets aan veranderen!
Gewoon oppassen dat hij jou er niet onder schuimt!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 15:02

Dees: misschien kan de ruiter in dat geval zo'n plastiek raampje, dat ook op sommige motorfietsen zit, aanschaffen *LOL* Cool

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 15:45

queen begint meestal op het bit te kauwen als ze afstoot aan het bit dus het bit loslaat en lekker nageeflijk wordt

Love the life that you live, live the life that you love


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 28 bezoekers