Ik maak me ernstige zorgen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Ik maak me ernstige zorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 00:36

Om Karan namelijk.

Hij hoest al een tijdje. De Da is geweest en hij zei dat het waarschijnlijk geen infectie was omdat hij geen koorts had gehad. Toch maar medicijnen.(ventupulmin of hoe schrijf je dat) Die moest ik tien dagen geven. Drie schepjes 's morgens en 's avonds.

Het hoesten werd iets beter. Maar nu stond hij ook hele dagen buiten. Dus daaraan kan het ook liggen. Vrijdag waren de tien dagen om. En vandaag was hij weer erg aan het hoesten.

Dus de Da opgebeld. Hij kan een nieuwe kuur krijgen maar dat heeft hoogstwaarschijnlijk geen zin omdat hij er doorheen hoest. Dus het is iets anders.

Misschien een stofallergie? Maar als we in de buitenbak rijden hoest ie ook. En die is nu echt niet stoffig. Dus ga ik maandag gelijk bellen met de Da. Hoogstwaarschijnlijk om een bronchoscopie te maken.

En nu maak ik me zorgen. ik haat het om naar Someren te gaan. Niet omdat ze daar niet goed zijn. Maar met Julius ging erheen omdat ik dacht dat hij verkouden was ofzo. En toen kreeg ik te horen dat hij ongeneeselijk ziek was. Na een week moest ik hem in laten slapen. En hij zag er nog heel gezond uit. Was vrolijk etc.

Karan ziet er ook niet ziek uit. Is vrolijk en rent door de wei. Misschien dat daarom de medicijnen niet goed zijn aangeslagen? Nu de medicijnen gestopt zijn hoest hij weer erger.

Maar toch ik maak me zo'n zorgen. Ik wil niet weer een paard kwijtraken. Ik weet dat ik nu veel te hard van stapel loop. Maar dat gevoel knaagt aan me. Als dat zo is dan stop ik helemaal met paarden. Mijn schoonzusje haar paard was ook binnen twee weken ziek geworden en moest worden ingeslapen. Hij was negen jaar.

Tranen lopen over mijn wangen nu. Om Julius en om Karan.

Daarbij is mijn kat ook nog eens ziek. Hij geeft over en dat is een slecht teken. Hij heeft nierproblemen en dit kan wijzen op een vergiftiging.

Pff en dan nog het probleem van een trailer regelen. Iemand die hem kan rijden. Ik hoop dat Hans de tijd ervoor wil nemen....

*een verdrietige Heike* Huilen

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:55

Met jouw ervaring, zou ik ook meer bezorgd zijn als anders. Het hoeft niks ernstigs te zijn, maar door zo'n uitspraak is het niet afgedaan en ben jij niet gerustgesteld. Kan alleen maar voor je hopen dat het gewoon een tijdelijk kuchje is. Sterkte.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 01:07

Over die trailer zou ik me geen zorgen maken, kan me niet voorstellen dat er in nood geen lieve bokker is die je even wil brengen.
Verder lijkt het me niet meer dan logisch dat je je vreselijke zorgen maakt, met Julius leek het immers ook onschuldig.. Je hebt er dus niets aan als ik zeg dat het waarschijnlijk mee valt, maar ik wil het toch even zeggen. Niet alles waar de veearts niet meteen raad mee weet is iets heel ernstigs.

Heel veel sterkte meid, knuf voor Karan.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 01:23

Hoe moeilijk het ook is, probeer het een beetje over je heen te laten komen. Misschien is het niets bijzonders. Ondertussen Ach gut heel veel sterkte!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 01:47

Ai! Hier wist ik helemaal niets van af. Ik zag gister Amina nog en ze heeft me daar over niet verteld.
Wat erg zeg! Ik hoop echt zo voor jou en Karan dat alles weer gewoon goed komt Verdrietig wat erg.....

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 03:28

joh, het kan allemaal best meevallen hoor! Mijn merrie heeft ook erg gehoest en Ventipulmin sloeg toen ook niet aan. Daarop volgend heeft ze toen een kuurtje prednisolon gehad en toen was het wel zo over!

sterkte ermee!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 07:33

He, wat rot voor je. Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt, zeker na wat je met Julius hebt meegemaakt.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat het allemaal meevalt...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 08:06

Nee he meis, ik ga voor je duimen dat alles meevalt. Geef de moed niet zomaar op hoor, het kan zo iets onschuldigs wezen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:02

Hé Heike wat vervelend zeg.
Geef de moed niet op, wij duimen voor jou mee.
Ik hoop dat je snel weet wat er met Lucky en Karan aan de hand is.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:08

kop op he Heike, ik kan nu ook wel gaan zeggen dat het meevalt, maar ik ben geen veearts.
Ik hoop dat het je een beetje helpt dat heel Bokt aan je denkt.
Sterkte meis!!!!

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:31

Mijn paard had ook al een jaar een kuchje. Van alles gehad.(ook ventipulmin) Hij is toen dampig geworden. Dierenarts er weer bij. Hij heeft hem toen een ontstekkingsremmer ingespoten en Sekrolyt gegeven voor door het voer.
Daarnaast moest ik hem kuilgras geven ipv hooi en niet meer op stro zetten. En nu gaat het uitstekend, geen kuchje meer gehoord en hij is nu in superconditie.
Ik hoop voor je dat het meevalt.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:34

begrijpelijk dat de vorige ervaring in alle sterkte terugkomt
Maar dit is iets heel anders
vaneen afstand zou ik denken aan een stofallergie
dus het paard nat hooi voeren
onze Pablo heeft het ook heel erg gehad, hoesten, was er echt ziek van
heeft diverse antibioticakuren gehad, maar het kwam terug
Hij is veel stoomd, me teen eigengemaakt maniertje: heet (niet te) water met spul erin in een emmer, die onder zijn neus met een doek over zijn hoofd, kamillethee, thijmsiroop etc. nu krijg hij enkel nog nat hooi en is fit als vroeger, geeft af en toe een hoestje, dat is alles Staat zelfs nog op stro
Zal wel goedkomen met je paardje ! Sterkte

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:29

Hè bah wat een nare situatie weer!
Het zit je niet mee....

Mijn pony heeft vorig jaar ook zo gehoest en hij heeft toen ook ventipulmin gehad. Tijdens het gebruik leek het beter te gaan maar daarna kwam het ook weer terug. Tijdje later nog een pot hiervan gebruikt en daarna ginghet beter. Wel let ik nu altijd op met hooi.
Inderdaad nat maken en niet uitschudden waar hij bij staat enz.

Volgens mij is ventipulmin gewoon een lapmiddeltje waardoor ze tijdelijk niet hoesten want bij die van mij hielp het toen ook niet.

Nou veel sterkte en ik hoop dat het mee valt!

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:35

Och cherumpie Heike.. Het is inderdaad allemaal niet leuk en kan me voorstellen dat je bang bent na wat er met Julius en Mistral gebeurd is. Maar hij is nog fit, alleen dat hoestje af en toe..

En Mireille, Karan is ook niet in een keer heel erg achteruit gegaan wat betreft het hoesten, het is gewoon eerst wel beter geworden met die medicijnen, maar de laatste tijd niet. En zaterdag hoestte hij terwijl ik alleen maar wat aan het stappen was..

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:46

het meisje toch
wat een stress allemaal, ik denk dat het helemaal niet raar is dat je je zo zorgen maakt,
er hoeft niets ernstigs aan de hand te zijn, maar je denkt wel aan wat er vroeger gebeurt is
ik denk dat heel bokt voor je duimt dat het meevalt en Karan snel weer gezond is en je nog jaren plezier met hem hebt
ik in ieder geval wel
heel veel sterkte enneh heel veel beterschap voor die mooie jongen van je
groetjes sonja

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:12

Kan me zó goed voorstellen hoe je je voelt. Ik schrijf daar niet altijd over maar heb ook enorm veel voor m'n kiezen gehad het laatste jaar en paarden moeten verliezen. Dat ging bij mij daarna zelfs zo ver dat ik zelfs met een gezond paard al niet eens meer blij durfde te zijn en van durfde te genieten. Ik had echt zoiets van: hmm, nou kan ik jou wel heel leuk en lief gaan vinden maar dan zal jij OOK wel weer doodgaan.
En dat is natuurlijk niet zo....
Overigens wil het niets zeggen over een evt. stofallergie als hij in de niet-stoffige buitenbak ook hoest. Vaak komt juist bij het in beweging komen de opgebouwde "prut" en irritatie van een stofallergie los, wat op zich niet verkeerd is.
Ik zweer persoonlijk bij die hooispray van Silverlinde, te verkrijgen bij de paardendrogist.

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:37

Wat een rotsituatie.. Ik weet ook niet meer te zeggen dan sterkte... Probeer jezelf niet te druk te maken.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 13:44

Nou ik ben zeer blij met de berichten. Dit geeft me toch wat hoop. Het hoeft idd niet allemaal ernstig te zijn. En daar hoop ik dan ook met heel mijn hart op.

Blij om te horen dat meerder paarden dit hebben en er heel goed mee verder kunnen. Natuurlijk niet blij dat paarden dit hebben. (begrijp me niet verkeerd)

En wat ik echt heel tof vond is dat een bokker heeft aangeboden Karan wel met de trailer te willen brengen. dat vind ik echt zo lief. Wat bokt toch al niet kan doen voor je...

Enne nu pas besef ik me heel goed hoeveel Karan voor me betekend.

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:15

Ik heb vorig jaar mijn jonge paarden ongeveer 6 weken aan het kuchen gehad. 'Gelukkig' deden ze het allebei, dan maak je je toch wat minder zorgen. Ze hoestten eigenlijk helemaal niet erg, alleen tijdens het werk maar het ging maar niet over. Ik heb ze stilgezet en verder eigenlijk weinig gedaan. Wel foeneknof met anijs gegeven. Van Ventipulmin is wel een beetje bekend dat het een (erg goede) symptoombestrijder is, maar dat het daar uiteindelijk altijd niet mee overgaat. De DA heb ik toch een paar keer laten komen om te luisteren. Uiteindelijk heeft een van beide antibiotica gehad omdat de longen niet helemaal schoon waren. Die kwam er toen ook weer bovenop.
Ik heb me ook wel zorgen gemaakt omdat het zo lang duurde. Achteraf heb ik meer mensen gehoord die in dezelfde periode ook hetzelfde hadden meegemaakt - toch gewoon een virus dat in de lucht hing.

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:30

veel suc6 bij de veearts en ik duim voor je dat het niets iets ernstigs is...

sterkte!!!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:17

Begrijpelijk dat je je zo'n zorgen maakt,helemaal omdat je al een paard hebt verloren!..en dan komt het met de kat er nog bij...Ik zal voor je duimen dat het niks ernstigs is!..en beterschap voor de kat en Karan he,hou je ons op de hoogte?...sterkte he!

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:10

Ik hoop echt dat het goed komt!
Heel veel sterkte ook voor Karan...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:54

Gatver Heike.
dat is echt niet leuk.
Ik weet nog hoe het ging met Juul hoe we allemaal riepen dat het wel mee zou vallen.

Ik hoop nu van harte dat het echt mee valt.Laat je ons horen wanneer je er precies heen moet?Dan kan ik die dag extra hard duimen