Helderziende of niet????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Helderziende of niet????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 01:11

Vanavond bij een vriendin thuis een soort lingerieparty gehad met een helderziende. Ik beschrijf het een beetje oneerbiedig omdat deze man er een behoorlijk bedrag voor vroeg. €80,- voor 2 uur. Dit geld ging niet naar een goed doel of zo....

Iedereen moest een sieraad in een bakje doen en hij haalde deze er een voor een uit om iets te vertellen over de eigen(a)ar(resse).
Zoals je al kunt opmaken uit mijn "woorden" heb ik er niet heel erg veel vertrouwen in omdat hij zaken zei als; " Je hebt een zware last op je schouders gehad" Voor mijn gevoel heeft iedereen wel eens wat meegemaakt en kan deze uitspraak betrekking hebben op een ieder dus.
Bij mij zei hij " Je hebt een sterke persoonlijkheid"
Leuk om te horen...maar iedereen zal dit toch wel bevestigen.

Toch wil ik graag jullie mening eens weten- of jullie ervaring- omdat hij bij sommige mensen toch ook wel exact zaken wist te beschrijven.
Zoals bij een vrouw waarvan hij wist dat ze een kind had die alergisch is voor chocolade. Bij een andere vrouw wist hij dat haar auto een lekke band had. Benader ik het nu te nuchter of is het werkelijk onzin??? Wat vinden jullie?

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 02:02

Ik denk dat het best mogelijk kan zijn, ik heb aleen vraagtekens bij het geld wat hij er voor vraagt. Maar vragen staat vrij en zolang hij dat ook krijgt, zal ik niet degene zijn die zal zeggen dat hij stom is. Persoonlijk zou ik niet snel aan dit soort dingen meedoen.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 09:43

Dit komt op mij over als een oplichter. Ik ben misschien hard en oordeel te snel, maar wat ik heb gemerkt met echt helderziende mensen is dat ze dingen kunnen zeggen over iets die niet zomaar zichtbaar zijn. Dat zijn dus echt persoonlijke dingen.
En meestal vragen de echt helderzienden ook niet zo'n absurd bedrag. (die vragen wel iets, omdat ze ook moeten leven, maar meestal niet zo veel voor zo'n korte tijd).
En dan doen ze het al helemaal niet in een groepsverband.
Het risico op te persoonlijke dingen is te groot en daarmee bedoel ik ook dat het dingen kunnen zijn waar jij helemaal niet met alle aanwezigen over wil praten. (misschien met een goede vriendin wel, maar niet met meer mensen).

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:17

Op zich geloof ik wel in dit soort zaken. Of deze meneer "echt" is, kan ik zo uit je verhaal niet beoordelen.
Toen Yorghos een paar maanden geleden zo ziek was, is er een paragnost bij ons in de klas geweest. In eerste instantie om in het algemeen wat informatie te geven over wat hoe doet.
Toen maakte hij terloops opeens een opmerking over Yorghos. Dat hij van een conifeer gegeten zou hebben en daarvan buikpijn had. En dat terwijl ik maar een meisje uit mijn klas had verteld dat hij zo ziek was. Die man vertelde me ook dat het wel goed zou komen en dat ik Yorghos een weekje de tijd moest gunnen. Ook dat klopte, want na 6 dagen mocht ik hem ophalen uit de kliniek.
Dat van die coniferen heb ik aan de DA gevraagd en dat was een mogelijke oorzaak. Bovendien staat onze oprit vol met coniferen. Grote kans dus dat dat klopt. Voor mij is dit geen toeval meer, ik geloof nu dus wel in dit soort dingen.
Ik heb dit trouwens toendertijd niet op bokt gezet omdat ik geen zin had in de discussie over wel of niet geloven...

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 20:49

er zijn natuurlijk veel soorten van helderziendheid of hoe je het ook wil noemen.
Ik heb daar zelf ook mee te maken en voor mezelf vind ik dat niet al te fijn.
zo zag ik jaren geleden mijn moeder een ongeluk krijgen, en jawel hoor enkele dagen later kreeg ze een autoongeluk.
zo zijn er veel dingen op te noemen.

of die man een bedrieger is, geen idee. misschien maar misschien niet?
ik heb het wel vaker gehoord dat mensen aan d ehand van foto's oid dingen konden vertellen die ze nooit konden weten.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:09

Mijn beste vriendin is laatst ook bij een helderziende geweest. Haar moeder is pas overleden en haar hele leven zit het haar gewoon niet mee.
Ze moest foto's meenemen van mensen die belangrijk voor haar zijn.
Bij de foto van haar moeder wist ze te vertellen dat ze bij Ali was, dit is haar zus en is ook pas overleden.
Bij de foto van haar zoontje wist ze te vertellen dat hij erg druk is maar dat het allemaal wel goed zou komen met hem.
Bij de foto van de vader van haar zoontje vertelde ze dat hij erg agressief was, ze vroeg ook of hij haar geslagen had.
Dit klopte allemaal en ze kon dit echt absoluut niet weten.

Zelf sta ik er altijd een beetje sceptisch tegen over, maar als ik dit soort dingen dan weer hoor denk ik toch dat het wel bestaat.

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:26

wij hebben ook een leraar op school die kan dat ook met foto's...en kan zo door iemands gedachten heen kijken enzo..is best eng als je dan in de klas bij hem zit zit ie je heel lang aan te kijken en dan durf je niks meer te denken

DaiSyJaCcO

Berichten: 445
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:54

hoi
ik geloof in zulk soort dingen ik ben ook naar een mevrouw geweest die mevrouw wist alles te vertellen en ook dingen die ik liever niet wou weten.. over mijn vermoorde pony mijn ex vriend kon ook door iemand's gedachten heen kijken maar ik durfde alles te denken toen ik het erg moeilijk hadt met dingen heb jij me ook geholpen dus ik geloof der in

DaiSyJaCcO

Berichten: 445
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:56

hoi
ik geloof in zulk soort dingen ik ben ook naar een mevrouw geweest die mevrouw wist alles te vertellen en ook dingen die ik liever niet wou weten.. over mijn vermoorde pony mijn ex vriend kon ook door iemand's gedachten heen kijken maar ik durfde alles te denken toen ik het erg moeilijk hadt met dingen heb hij me ook geholpen dus ik geloof der in ( Sorry was een typfoutje in)

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:47

Er is echt heel erg veel mogelijk en ik geloof er zelf ook echt wel in. (ben het zelf ook wel een beetje).
Maar ik ben altijd sceptisch en zeker als ik hoor dat iemand zulke bedragen vraagt en dan alleen maar te oppervlakkige opmerkingen maakt...

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:56

Ik heb echt geen idee bij dit soort dingen... ik weet écht niet wat ik moet geloven

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 23:26

Leuk om jullie reacties zo eens te lezen! Op zich geloof ik er zelf wel in dat er mensen zijn die paranormaal begaafd zijn. Het verhaal van een aantal van jullie die het aan de lijve hebben ondervonden bevreemd me ook echt niet. Echter vraag ik het me zo af bij deze meneer. Zeker gezien de zaken die Mr Magic onderschrijft!
Off topic; vermoorde pony, DaisyJacco????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:52

Ik geloof in paranormale zaken, ik denk dat een ieder die heeft, bij de ene mens is het wat meer ontwikkeld dan bij de ander. Ik heb zelf iets van 2-3 ervaringen (dat ik dus iets opmerkte) gehad. Mijn vriendin heeft elke week een dichtbije "voorspelling" en ze voelt het als er iemand die zij kent iets (gaat) overkomen. Ik ben eerlijk gezegd blij, dat het bij mij niet zo sterk is, ze heeft het er soms knap lastig mee.
Om eerlijk te zijn, geloof ik deze man niet, het klopt niet met hoe een "echte" zou zijn.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 00:06

Precies wat mijn (niet echt paranormale) gevoel me ook zegt!!!!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 00:11

eerlijk gezegd denk ik dat de mensen die echt zo'n gave hebben daar niet mee te koop lopen. en helemaal niet op deze manier

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 00:15

Ik vind het commercieel uitbuiten van een eventuele "gave" niet echt pleiten voor geloofwaardigheid.

Maar je kunt het natuurlijk ook weer omdraaien: Als hij echt een 'roeping' heeft en niets anders doet dan dit, dan moet hij toch ook ergens van leven. En dan is €40 per uur niet eens belachelijk veel als hij daarvoor aan huis komt.

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 00:19

Kan hij zijn gave beter aanwenden om de lotto briefjes in te vullen, Margeet! Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 00:25

Doe mij zo'n gave/roeping! Haha!

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 00:52

Het logo heb je al.... Lachen maar dan staat de auto er waarschijnlijk ook???? OK dan!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 01:07

Zo'n auto met een trekhaak?
Maar wel leuk voor erbij dan natuurlijk Haha!


Euhm.... Dit gaat natuurlijk weer de verkeerde kant op....
*denkt na over een zinnige opmerking over een helderziende*



Als je er in gelooft en de opmerkingen van zo'n meneer zijn zinnig voor jou, zetten je aan het denken en je kunt er iets mee, het voegt iets toe voor je, dan is 'ie z'n geld waard geweest. Zo niet, dan is het zonde, maar heb je toch een lollige avond gehad!

*veegt voorhoofd af van het nadenken*

DaiSyJaCcO

Berichten: 445
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:20

ja nique Huilen mijn daisy is vermoord Verdrietig het 1 en ander staat in me profiel en daarvoor ben ik naar z'n mevrouw geweest Huilen
groetjes chantal

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 13:15

Phoe DaisyJacco...heb je profiel gelezen en schrijf je wel even PB.
Heb dit weekend met iemand gesproken die Chineese geneeskunde studeert. Hier zijn ze erg bekent met het paranormale. Het grappige dat deze man wist te vertellen is dat mensen die meer open staan voor het buitenaardse vaak een zwakke milt hebben. De milt is het orgaan dat voor de bloedreserves en doorstroom zorgt. Bij vermindering van deze werking staan mensen ook meer open voor depresies en gevoelens van andere mensen en dus ook voor andere entiteiten. Ik schrijf het nu in een vogelvlucht op maar zoals hij het vertelde klonk het heel geloofwaardig en heel erg interesant! Ik wil me er sowieso eens wat meer in gaan verdiepen. Ben er inmiddels wel uit dat wij afgelopen vrijdag met een kwakzalver te maken hadden. Zeker omdat er zaterdag iets gebeurde wat zo ingrijpend was dat ik me niet kan voorstellen dat dit niet tot zijn voorspellingen had behoord als deze werkelijk waren.....

DaiSyJaCcO

Berichten: 445
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:52

jaa.. ik ben heb je terug gepb
ik ben aan 1 kant bang voor zulk soort dingen om achter de waarheid te komen die mevrouw zegt dat het een goede vriend van me is en dat hij dichtbij me is op stal Kriebel bibber bibber ik ben zo bang dat dat waar is ....

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 15:59

Ik kan je sowieso wel vertellen zonder paranormaal te zijn dat het ABSOLUUT GEEN goede vriend van je is. Misschien kun je wel denken dat het een vriend is... anderzijds moet iemand die dit gedaan heeft toch echt ziek van geest zijn... dat moet toch ook ergens aan te merken zijn? Wat zal iemand trouwens op een stal moeten zoeken als je paarden (pony's) zo haat???? Wellicht ook eens een andere paragnost benaderen????