Fruitvliegjes-invasie: waar komen ze vandaan??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Fruitvliegjes-invasie: waar komen ze vandaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 13:37

En hoe kom je eraf? Scheve mond
Jeetje, het is echt niet meer normaal. Ik heb nooit fruitvliegjes in huis. Maar de laatste twee weken word ik er echt flauw van. De hele keuken zit onder, terwijl er niks ligt wat rot of zo. Ik hoef maar 5 minuten iets te laten liggen en ik heb er twintig op zitten. Ze zitten voornamelijk tegen het raam aan, dus dan ga ik maar weer even tekeer met de vliegenmepper, dan heb ik er weer een heel stel. }> Maar de groene container is het ergst, als ik die opendoe... Ziek echt ranzig.
Gaan ze weg als het kouder wordt? Want dit is niet leuk meer...

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:01

Oh Elles, ik zou het antwoord ook graag willen weten! Ik word ook echt helemaal gek van die beestjes. Dus, wie weet voor ons het verlossende antwoord?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:09

Ik heb meer last van wespen overal Scheve mond

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 15:14

Wespen heb ik hier nog nauwelijks gezien gelukkig...
Ben trouwens wel blij dat ik niet de enige ben die last van fruitvliegjes heeft. Dacht al dat het aan mij lag. (nog een ander goor vliegenverhaal horen? Haha! Gister mepte ik een vlieg tegen de ruit aan barrels. Z'n guts zaten tegen het raam, het beest zelf heeft met zijn twee overgebleven poten zichzelf dik een half uur lang over de vensterbank heen en weer gesleept.... en ik vind dat natuurlijk zó goor, dat ik hem niet helemaal durf dood te maken... *mietjes-smilie*)

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 15:53

Dat heb ik nou ook, dat ik dan zo'n beest niet uit zijn lijden durf te verlossen. Laatst per ongeluk op een lieverheersbeestje gestapt Scheve mond maar het was nog niet dood. Uiteindelijk heeft Bart hem voor mij afgemaakt... *doe mij ook maar die mietjes-smilie*

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:05

Wmijn schreef:
Oh Elles, ik zou het antwoord ook graag willen weten! Ik word ook echt helemaal gek van die beestjes. Dus, wie weet voor ons het verlossende antwoord?


en voor ons ook!!
Echt vreselijk irritant die beestjes!
en dat terwijl we alles gewoon schoon is hier Verward

Ik heb laatst uit wanhoop de kruimeldief gegrepen en die beestjes geprobeert op te zuigen Haha! werkte wel, maar voor heel even

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:21

Nee, nog geen fruitvliegjes gezien, maar een muggen!! Echt niet normaal meer. Geen idee waar ze vandaan komen, ze blijven maar komen.


Grrr rotinsecten! Boos!