Gave dag op het Horse Event met Nappie!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Gave dag op het Horse Event met Nappie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 10:59

Jaja, gisteren was het voor mij dan zover!

S´ochtends vroeg Nappie ingeladen en op naar Deurne. Zoals gewoonlijk was ie voorbeeldig in de trailer, zelfs nadat we pas na 3 uur(!) rijden op de plaats van bestemming aan waren gekomen omdat de ¨mannen¨ de routebeschrijving niet begrepen en niet naar de vrouwen wilden luisteren Maargoed, we kwamen dus om 10.20 aan en mijn eerste ronde was dus al begonnen. Ik heb mijn paard nog nooit zo snel opgezadeld mag ik wel zeggen Haha!

Ondertussen heeft mijn supergroom Lunatic het secretariaat gezocht en mijn box geregeld en wist ze prcies waar ik heen moest, echt super de super OK dan! Leone´s vader heeft heel lief alle spullen achter me aangedragen want op zulke momenten ben ik echt een warhoofd Bloos!

Aangekomen bij het gedeelte eigen paard kregen we een mooie ordner met alllerlei papieren erin die moesten worden ingevuld, als eerste gingen we naar het hoefbeslag. Zag er prima uit vond de smid, beetje een gebroken hoefas maar dat kan gecorrigeerd worden (is mijn smid al mee bezig) voor de rest een keurig beslag met ietwat lompe ijzers Knipoog (hoefsmid is net afgestudeerd, dus dat vind ik niet erg) Kreeg nog een compliment dat mijn paard zo geweldig braaf was, hij wou dat ze allemaal zo waren..........

Vervolgens gingen we door naar het wegen, meneer liep er zo op en woog 465 kilo, prima dus! Idd kregen ook wij een voedingsadvies van de mevrouw van de Equiralstand en Nappie blijkt een aarde en water paard te zijn Verward Naja, ik geloof er niet in dus eigenlijk heb ik maar met een half oor geluisterd. Nappie heeft naderhand heerlijk zijn zakjes aarde en water voer gegeten Haha!

Mijn zadel zag er keurig onderhouden uit en het kussen was rechts iets harder dan aan de linkerkant, dus ik doe er goed aan eerdaags toch de afspraak met de zadelmaker door te laten gaan.

Toen op naar de Klinische keuring. Hij heeft op P2 een haakje zitten (kan wel kloppen , is namelijk al een 1/2 jaar geleden dat ie bij de tandarts is geweest) en iets overvulde kogels achter (had ie de hele week al van het kuil) verder een hartslag van 30 OK dan! en wederom natuurlijk weer super braaf Toen even op en neer stappen en draven en we zagen dat ie iets swabberde Clown Ik vertelde de arts dat hij artrose heeft en dat ik graag foto´s wilde laten maken vandaag. Vond ie een goed idee!

Daarna nog een tijdje staan wachten op de extrieurkeuring maar dat duurde zo lang dat ik naar de Edigitstand ben gegaan, ik moest even een uurtje wachten en dan was de rontgenoloog weer terug van zijn lezing.

In de tussentijd Nappie even op stal gezet en wat rondgelopen en na een uur weer terug voor de foto´s. Ik was heel zenuwachtig Bloos! en Nap ook! Hij bleef maar hinniken en ronddraaien en ik hoopte maar dat ie stil zou staan anders moesten ze hem gaan verdoven! Alles ging goed en toen het resultaat.............een 2tje, dus ik ben super blij Hij heeft aan de voorkant van zijn kogel een nog net zo groot haakje zitten van 0,4 cm en volgens die arts was dat geen echte reden tot bezorgdheid! Hij vond het super dat ik terpreventie al artrosebeslag heb, dus meer kan ik er niet aan doen, ik was dus erg opgelucht

Toen hebben we even wat gegeten en wat clinics gekeken en ik heb nog mooie Sprengersporen gekocht! Uiteindelijk ben ik om 17.45 uur gaan opzadelen en kwam ik tot mijn grote schrik tot ondekking dat mijn clinic om 17.30 was begonnen Frusty Door wat nare dingetjes tussendoor was ik helemaal de tel kwijtgeraakt en kwam ik dus te laat op het terrein eigen paard Huilen Gelukkig had meneer agent er begrip voor en kon ik aan de slag.

Nappie vond het zeil echt eng, maar volgens de agent kwam dat meer door mijn eigen houding! Ik ga teveel voorover zitten en daardoor durft ie ineens niet meer. Dus eerst maar geoefend met een klein reepje zeil en toen steeds groter. De paraplu, vlag en de trailer zag ie niet eens staan en ook de ratel vond ie niet eng Lovers Wat ie wel heeeeeeel spannend vond was de rook, ik hoorde een paar stalgenoten op de achtergrond zeggen:¨jeetje wat word Nappie ineens groot¨

Van Jura heb ik al een paar foto´s gekregen dus die zet ik er straks op!

Na afloop kreeg ik op mijn protocol een heel leuk stukje over dat ik een dapper en vrolijk paardje heb en dat ik moet zorgen dat ik hem nog meer vertrouwen moet gaan geven en dat ie dan alles voor me zal doen, door het vuur voor me zal gaan! Echt heel lief!

Tenslotte, en dat was het meest gave had ik bedacht dat ik graag de watrebak een keer wilde uitproberen op het eventingterrein Haha! Ik ben dus in volle galop over de buitenbaan richting het terrein opgegaan en daar aangekomen aarzelde Nappie even en sprong toen het water in!!!!!!! Echt helemaal geweldig! Eerst in stap, toen in draf en uiteindelijk in galop door het water onder de brug door en dan er weer uit!!!!! Echt, hij had gewoon de smaak te pakken We hebben denk ik 10 keer dit rondje gemaakt. Zo stoer om dat een keer te kunnen doen, misschien wel een nieuw eventing paard die Nap van mij Cool


Kortom voor ons was het een super dag en ik hoop volgend jaar weer mee te mogen doen!


LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:02

Dat klinkt echt als een superdag ja Haha!
Ik wist niet dat je daar dat allemaal kon laten doen.
Echt superrrr....

(ps. wat is artrosebeslag?? mijn paardje heeft ook artrose)

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 11:16

LindavanVugt schreef:
Dat klinkt echt als een superdag ja Haha!
Ik wist niet dat je daar dat allemaal kon laten doen.
Echt superrrr....

(ps. wat is artrosebeslag?? mijn paardje heeft ook artrose)


Ja het was echt helemaal te gek

Artrose beslag heb je in meerdere vormen, mijn beslag bestaat uit een ijzer wat redelijk rond loopt aan de voorkant waardoor hij makelijk zijn voet kan afrollen en daar tussen heeft hij dan een rubberen hoefpad die iets dikker aan de achterkant is met silliconen ertussen. De silliconen moeten wel afgewisseld worden met Hennep en teer.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:22

Hey wat een leuk verslag zeg! Ik denk dat ik volgens jaar mijn paard ook meeneem..Hoewel die in deze drukte waarschijnlijk boven op het dak springt..
Ik was er gisteren ook,maar helaas geen bokkers herkend,gemeet...
Ach,volgende keer beter toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:46

napoleon schreef:
Idd kregen ook wij een voedingsadvies van de mevrouw van de Equiralstand en Nappie blijkt een aarde en water paard te zijn Verward Naja, ik geloof er niet in dus eigenlijk heb ik maar met een half oor geluisterd. Nappie heeft naderhand heerlijk zijn zakjes aarde en water voer gegeten Haha!


Aarde+water= modder
Goh, dat is nog eens goedkoop voeren Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:49

Die van mij moet hout hebben....dat is wat kostbaarder *LOL*

Leuke foto trouwens. Nappie is beslist niet onder de indruk van die paraplu Haha!

Je suis Charlie.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:24

Hahaha... oke mijn paard is dan een vuurvreter Tong uitsteken en met als goede tweede hout Knipoog

Fijn dat je het naar je zin hebt gehad!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:36

mijn pony is overtuigend aarde , maar ook een beetje water, hout en metaal... alleen geen vuur.. maar dat vind ik ook veeel te gevaarlijk , strax brand ie zn mond nog! Haha!


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:11

Wauw leuk hoor dat je met Napoleon er heen bent gegaan!!
Ik heb net ook even je foto's bekeken Lachen echt super gaaf!!

Live,LOve,'ndLaugh

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:33

wat leuk dat het allemaal zo goed is gegaan en dat je paardje zo braaf was, op naar volgend jaar!!!!!

ONDERSCHRIFTLOOS

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 15:22

KLinkt als een geslaagde dag. Leuk voor je. helemaal met die foto's. Super zeg.

Fiesta, freiberger, what else?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:02

hardstikke leuk dat jij zo'n super dag hebt gehad!Ik wil volgend jaar zonder paard gaan.
het evenement sprak mij behoorlijk aan dus ik vodn het erg jammer dat ik daar vrij weinig van gezien heb.

Heb je ook nog wat kunnen zien bij de andere clinic's van eigenpaard?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Toby

Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:27

Citaat:
Uiteindelijk ben ik om 17.45 uur gaan opzadelen en kwam ik tot mijn grote schrik tot ondekking dat mijn clinic om 17.30 was begonnen Door wat nare dingetjes tussendoor was ik helemaal de tel kwijtgeraakt en kwam ik dus te laat op het terrein eigen paard


Dan heb ik je gezien!!
Ik reed tussen 17.30 en 18.00 uur in de dressuurclinic. In die eerste baan met een voskleurig paard.

Ik vond het echt een hele gave dag!! OK dan!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 20:37

Toby schreef:
Citaat:
Uiteindelijk ben ik om 17.45 uur gaan opzadelen en kwam ik tot mijn grote schrik tot ondekking dat mijn clinic om 17.30 was begonnen Door wat nare dingetjes tussendoor was ik helemaal de tel kwijtgeraakt en kwam ik dus te laat op het terrein eigen paard


Dan heb ik je gezien!!
Ik reed tussen 17.30 en 18.00 uur in de dressuurclinic. In die eerste baan met een voskleurig paard.

Ik vond het echt een hele gave dag!! OK dan!


Ha wat leuk! Had jouw instructeur het niet de hele tijd over kleine ophoudingen geven? Verder ben ik zo druk bezig geweest dat ik weinig om me heen heb mee gekregen Haha!

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:45

heyy wat een leuk verslagje tes!
ik kom toch echt nog een keer naar super nap kijken.. en dan samen met gil!!!

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:52

Leuk verslag zeg! Zo te horen een erg geslaagde dag Lachen
Ik kom net je foto's tegen dus die ga ik ook nog even bekijken Haha!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Toby

Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:58

Citaat:
Ha wat leuk! Had jouw instructeur het niet de hele tijd over kleine ophoudingen geven? Verder ben ik zo druk bezig geweest dat ik weinig om me heen heb mee gekregen


Ja, inderdaad!!
Mooi paard heb jij! Lachen
Mijn paard heeft ook nog een beetje aan de "bange paarden"-clinic mee gedaan, want hij was ook bang voor die vlag...! Clown

Leuk die foto's van jouw clinic!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:13

mm misschien heb ik dan onbewust toch nog wat bokkers voorbij zien komen Haha! de volgende keer moeten we allemaal maar een boktpetje opzetten ofzo

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 21:22

AnnaBabs schreef:
mm misschien heb ik dan onbewust toch nog wat bokkers voorbij zien komen Haha! de volgende keer moeten we allemaal maar een boktpetje opzetten ofzo


Volgens mij was ik de enige met een Boktpetje op mijn hoofd Slim had namelijk mijn zonnebril in de auto laten liggen dus heb ik het petje van Lunatic geleend

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:38

Ik liep ook rond met boktpetje Ik ben alle 3 de dagen geweest en maar 6 bokkers gemeet die ik nog niet kon. Vandaag weer anna gemeet en dr zusje Haha! Heb je misschien in de fokkerijhal friezen gezien??? Dan kan het best zijn dat je mn zus hebt zien rijden Lachen

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:44

De wereld is klein he?? IK zat ook tussen 1730 en 1830 bij de dressuurring. Mijn vriendin reed mee Ik zal jullie dus best gezien hebben Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:09

Ilindra"]
[quote="napoleon schreef:
Idd kregen ook wij een voedingsadvies van de mevrouw van de Equiralstand en Nappie blijkt een aarde en water paard te zijn Verward Naja, ik geloof er niet in dus eigenlijk heb ik maar met een half oor geluisterd. Nappie heeft naderhand heerlijk zijn zakjes aarde en water voer gegeten Haha!


Aarde+water= modder
Goh, dat is nog eens goedkoop voeren Tong uitsteken
[/quote]

Haha, zelfde gedachte!

Maar leuk dat je zo'n gave dag gehad hebt. En dat hij plezier heeft in de waterbak lijkt me helemaal geinig natuurlijk.

Toby

Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:44

Citaat:
De wereld is klein he?? IK zat ook tussen 1730 en 1830 bij de dressuurring. Mijn vriendin reed mee Ik zal jullie dus best gezien hebben


Bij welke ring zat je?
Reed je vriendin tussen 17.30 en 18.00 uur bij de L?
Dan zat ze bij mij in de groep. Lachen

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:44

Dat leest als een leuke dag.
Citaat:
Leone´s vader heeft heel lief alle spullen achter me aangedragen want op zulke momenten ben ik echt een warhoofd

Hoefde Prima niet te sjouwen dan?
Citaat:
Nappie blijkt een aarde en water paard te zijn

Laat je niks wijsmaken jôh, gewoon vlees en bloed hoor!
Citaat:
Hahaha... oke mijn paard is dan een vuurvreter en met als goede tweede hout

Ik vond hem laatst er al niet zo lekker uitzien >;) Nagelbijten / Gniffelen

Fijn dat je zo'n superdag hebt gehad.

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:15

Citaat:
Bij welke ring zat je?


mijn vriendin rijdt Z2. ze reed in de ring direct naast die politie training. De dressuurpaarden waren makker dan de paarden in die ring Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 bezoekers