Vaders!! Grr.. :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Vaders!! Grr.. :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 21:59

Ja hoor, vandaag weer bijna ruzie met pa.. We hadden het over paarden en dat ik behoorlijk veel waarde hecht aan mijn paardje.. Voor mij is Winnie in emotionele waarde veel meer waard als wat ik er voor betaald heb..

Zit hij te z*iken dat ik me niet zo moet aanstellen en me eens niet zoveel aan een beest moet hechten ja kom op zeg!! Boos! Een beest is een beest en voor hem is het een wandelende biefstuk. Boos! Voor mij is mijn paard veel meer.. Het is een maatje, een puntje waar ik tot rust kom, mijn afleiding in moeilijke tijd..

Dus ik vroeg aan hem of ik me dan maar helemaal niet moest hechten en of het me dan maar niets moest doen als ik er wat men hem is. Nee, nou viel ik weer in het uiterste en was ik onredelijk Stoom uit je oren

Grr.. Vaders!! Stoom uit je oren Op ten duur heb ik maar net gedaan of ik gek was en ben ik ergens naar binnen gewandeld.. Want we liepen midden in een winkelstraat toen deze 'discussie' begon..

* Leuk detail is wel dat ik vanmiddag een mosselpakket heb gewonnen ( 2 kilo mosselen, kruiden en een sausje twv 8 euro helemaal voor niets Haha! )met een kraslot die ik in mijn handen geduwd kreeg *LOL* * Gisteren toevallig mosselen op en morgen eet ik ze weer *LOL*

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:13

Hahaha, je vader heeft wel een beetje gelijk hoor. Winnemans is een wandelende biefstuk Haha!
Zonder gekheid, dit soort discussies komen mij vanuit het verleden zeer bekend voor. Ik was dan ook heel blij dat ik op mijn 18-e in verband met de studie verplicht het huis uit moest, anders hadden paps heel wat woorden gehad Knipoog

Maar ik herken het gevoel dus volkomen Knipoog Uit ervaring weet ik dat het beter gaat naarmate je ouder wordt, maar helemaal over gaat het nooit. Tussen mijn vader en mij is altijd een soort wrevel geweest.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:18

je wil niet eens weten wat mijn vader van Banjer vindt... dat is denk ik ouder-eigen...

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:23

Ik snap eigenlijk niet dat je je nog gaat verdedigen. Mijn omgeving kijkt ook weleens raar op als ze zien hoeveel ik om paarden geef.....dat ik niet lekker in bed naar de regen kan luisteren omdat mijn paarden nog buiten staan...

Ik kan me echter ook best voorstellen dat andere mensen dat gevoel niet hebben...ik heb dat ook niet bij een ratelslang of iets dergelijks..

Gewoon niet op ingaan...of pest je vader terug met iets waar hij veel waarde aan hecht (zijn tv ofzo Knipoog)
Als jij toch lekker paardengek wil zijn, laat je je toch niet opjutten door je vader?? Vrijheid blijheid!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 22:35

Ja, maar irritant is het wel.. hij had een programma gezien op tv waar een paard door de rechter aan een stalhouder was gegeven omdat de eigenaresse van het paard naar Egypte was verhuisd en na een jaar ineens dacht: 'Goh ik heb een paard staan in Nederland laat ik die eens gaan opzoeken' Waarop ik zei dat je dan geen moer om je paard geeft..

Daar was hij het mee eens.. En ineens draait zijn bui en zegt hij dat ik me niet moet hechten aan een dier, ik snap er geen kont van

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:47

Mijn pap deed ook altijd zo ''over die pony''. Toen dribs dood ging, was het ineens heel anders. Ik dacht dat ik nu wel niet begrepen zou worden, maar ik hoorde hem die avond toen dribs was overleden zeggen door de telefoon '' Hij was als een kind voor haar, het was haar alles ''..
Ineens was alle botheid weg. En echt waar, geloof me, hij heeft heel wat gezegt toen hij nog leefde, en ook regelmatig die discussies.

Met Veerle gaat het weer net zo, maar nu weet ik, al die praat van hem.. als het er op aan komt begrijpt hij me ineens wel. Dus nu vast ook wel.
En dat had ik echt nooit van hem verwacht. Hij kan echt heel bot zijn. En dat raakte me vaak wel..

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:50

Ouders zijn niet altijd van die wereldvreemde wezens die niets van hun kinderen begrijpen Haha!

Als kind riep ik dat ook altijd, maar nu ik zelf kinderen heb, ben ik veel dingen toch anders gaan zien.
M'n god, ik word nu echt oud Boos! Haha!
Nooit gedacht dat ik sommige dingen net zo zou zeggen als mijn ouders dat vroeger deden maar ik betrap me er steeds vaker op Bloos! Knipoog

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:52

ik heb geluk, mijn vader is ook gebeten door de paardenmicrobe Lachen

alleen mijn moeder niet. dus het gebeurd nogal regelmatig dat ik nadat ik mijn knuffels eens goed heb vastepakt haar tegenkom met de groet: "bah, je kleren stinken weer" Haha! maar ik kan er wel mee lachen in dit geval

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:59

Mijn vader is net zo erg, voor zijn gevoel staan er ook drie paarden bij ons op stal, 1 vos (5 vossen zijn allemaal hetzelfde voor hem) 1 gele en een donkere Verward Verward
En altijd idiote opmerkingen over dieren Boos! Boos!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 23:01

Mijn moeder snapt het zeker wel Knipoog Die heeft zelf ook ooit nog eens gereden en die heeft met onze katjes wat ik met mijn paard heb.. ( ik houd ook van onze katjes net als van mijn paardje hoor Knipoog ) Maar zij snapt het dus wel..

Volgens mij is het een mannenkwaal om het niet te snappen *LOL*

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:07

"Okee, paps, wat zou ik me aan jou hechten?
Vaders zijn immers niet meer dan een wandelende portemonnee?" Haha!

Kijken of er nu echt stoom uit zijn oren komt Stoom uit je oren of dat hij
gaat nadenken.

*LOL*

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:41

Mijn pa is precies hetzelfde. Niet zozeer over mijn paard (want een paard vind hij toevallig wel erg leuk), maar wel over alle huisdieren die in huis wonen. Eigenlijk komt het erop neer dat hij weet dat als er weer eens een beest dood gaat, ik ontroostbaar ben. Daar kan hij gewoon niet tegen! Lovers
Nu woon ik inmiddels niet meer bij mijn ouders, maar hij moet natuurlijk wel zijn principes hoog houden! Dus hij staat nu nog steeds achter zijn mening! Schijnheilig

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:47

Soms zeggen ouders iets om hun kind te beschermen en soms weten ouders ook gewoon niet beter, het zijn ook gewoon maar mensen... Ik had een hele goede band met mijn vader, maar soms begrepen wij elkaar ook niet.

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:54

mijn vader houdt volgens mij nog meer van zijn paard dan ik van milton! (als dat al mogelijk is Knipoog:D)

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:45

Mijn ouders vinden paarden wel oke.M'n moeder rijd zelf ook en m'n vader durft al te poetsen Haha!

Maar een vriendin van mij heeft er niet echt begrip voor.
Een paard is wandelend zuurvlees Stoom uit je oren
Dit leid geregeld tot discussies maar ik heb haar er laatst van overtuigd dat ze niet zo bot hoeft te doen over paarde, het geweldige beesten zijn als je ze wil leren kennen en je niet altijd stoer hoeft te doen om aardig gevonden te worden.
Gelukkig snapt ze et nu en zegt ze niet meer zulke stomme dingen Haha!

marijem
Berichten: 60
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:42

IK kan jouw el in kome hoor!:)
Voor jouw is een jouw paard dierbaarder dan je vader ! En om datje er mischein van alles me kunt doen maar ook van alles kunt vertellen zo dat je je weer op gelucht voelt. en dan weet je het zeker dat je paard er niet door verteld Ja je vader kan er van alles mee doen.
maar goed ja mij pa zou gezelfde doen als jouw dus.
groetjes marije

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 17:39

tsja, paps weet het altijd beter he ?!
grote mond maar volgens meent hij er geen snars van en is hij ook wel gek met winnemans !

wat ben ik toch nog steeds blij dat ik een paardenman heb die als ik het heel eerlijk moet bekennen nog gekker is op tommy als ik.
mijn ouders vinden tommy erg leuk (er staat zelfs een foto bij hun op de kast bij gebrek aan een kleinkind van ons) maar mijn ma is er als de dood voor.
als hij in zijn "hokje" staat wil ze nog wel eens komen kijken.
voor die mosselen had je trouwens anne-omie moeten bellen Haha! Haha!
groetjes
mar

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:46

Ohw lieve Tal maak je maar niet te druk joh!
laat je vader maar kletsen!

Jeroen doet ook altijd zo over de honden, maar toen we ze vanmorge voor 3 dagen naar het pension brachten vond ie t vreselijk! en gaf ie toe dat ie ze miste!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 23:56

Mannen zijn watjes Knipoog Nou moet ik wel zeggen dat Winnetje hier op de bijzettafel staat in de gang en dat zijn foto de eerste is die ze zien als ze binnenkomen hoor Knipoog En ik heb er geen klachten over gehoord, mams zei zelf dat er een foto van hem tussen de foto's moest *LOL*

Zachte eitjes *LOL*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:54

Tja, ken de discussie ook wel Scheve mond
"Die stomme paarden ok altijd, daar hadden we nooit toestemming voor moeten geven" enz.
Ook andere huisdieren zijn tien keer niets, maar als er niemand kijkt, staat hij toch de paarden of cavia te aaien Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:56

Ik vind het echt belachelijk als andere mensen voor je gaan bepalen hoever je mag gaan in het hechten aan iets of iemand. Die mensen zijn geen haar beter als die figuren die tegen je zeggen "ja maar het is toch maar een hond?" op het moment dat je zwaar in zak en as zit omdat je hond zopas is gestorven. HEt is totaal respectloos. tegenwoordig mag je in deze maatschappij niets van andere culturen zeggen omdat je dan discrimineert en iedereen vrij moet zijn om zijn eigen manier van leven te kunnen leiden. Maar je mag niet zelf bepalen hoeveel je van je dieren houdt. Ik hou zelf ook veel van iones, en ook veel van mijn hondje. En niemand heeft het recht om zich daarmee te bemoeien.