stierenvechten???? :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

wat vind jij van stierenvechten?

het is traditie, dus het moet blijven
1 (0%)
best zielig, maar heel mooi om naar te kijken
1 (0%)
pure dierenmishandeling
117 (92%)
anders...
7 (5%)

Totaal aantal stemmen: 126


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

stierenvechten???? :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 22:45

Ik weet wel niet juist als bij AM hoort, maar ik was juist wat tv aan het kijken, naar een programma dat ik op de belgische tv had opgepakt. En daar gingen dus een man en 2 vrouwen naar het stierenvechten kijken. bah bah bah Misselijk
eerst zo die beide vrouwen: 'oh, waauw, we gaan stierenvechten zien, wat een spektakel bla bla....."
totdat het begon en de stier verschillende malen een speer en andere tralala in zijn lijf kreeg geboord. en toen de stier uiteindelijk bezweek, stond het publiek op en begon als een gek te aplaudiseren...

1 vrouw vond het ineens niet meer zo spectaculair maar had meer kotsneigingen. en de andere, die vond het ook erg voor die stier, maar ooo, die show en dat spectakel was toch zo mooi hé

dus daarom dacht ik eens een pollvraag. wat vinden jullie eigenlijk van stierenvechten? ikzelf vind het ronduit dierenmishandeling en belachelijk. Ik heb eenmaal (niet zo lang geleden trouwens) eens op tv naar een stierengevecht gekeken, allemaal mensen met idiote pakken aan die een paar keer een stier door een doekje toen draven en uiteindelijke op een gruwelijke langzame en pijnlijk manier doden...

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:52

Ik vind het vreselijk Scheve mond:\
Ik snap niet dat mensen zoiets kunnen doen Verward Verward dat ze zelf niet bedenken wat zo'n stier door maakt Huilen Huilen

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:08

Ik vind het super zielig Verdrietig Verdrietig

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:14

Ik vind het te erg voor woorden,en de mensen die zo ziek in hun hoofd zijn om daar te gaan kijken en die stierenvechters moeten ze ook allemaal stuk voor stuk een speer in de rug boren!!!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:15

Sorry...ik heb het er een beetje 'hard' neer gezet...maar ik meen het wel!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:17

De meerderheid zal het er over eens zijn dat het dierenmishandeling is. Maar ik vraag me oprecht af hoe mensen dan denken over het stukje vlees op hun bord. Is dat dan zo veel beter behandeld?? Beetje het verhaal van: verbeter de wereld en begin bij jezelf.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:24

Jady schreef:
Ik vind het te erg voor woorden,en de mensen die zo ziek in hun hoofd zijn om daar te gaan kijken en die stierenvechters moeten ze ook allemaal stuk voor stuk een speer in de rug boren!!!


Idd !!!!
Ik vind het echt zielig voor die beesten!! Ze hebben niks gedaan Boos!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:35

unaniem dierenmishandeling, goedzo bokt OK dan!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:04

Dit doen ze in Spanje toch?

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:40

Echt zielig zeg Verdrietig

... And we like all the fluffy animals.


Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:44

Laat ze die stiervechters maar goed op hun horens nemen! doen die stieren dat niet dandoe ik dat wel!!!!!!!!!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:00

Het stierenvechten is erg,maar het voorafgaande ook!!
De stieren worden dagenlang in een heel klein donker houten hokje gehouden zodat ze helemaal gek worden,en als ze dan eindelijk vrijgelaten worden zijn ze agressief...ja en dan komt de stierenvechter....

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:02

Stierevechten is walgelijk.
De Matadoren die op een voetstuk worden gezet zijn walgelijk.
Mensen die Stierevechten promoten (ja ook door ernaar te kijken) zijn walgelijk.
En als de mensen voor het schouwspel gaan, laat ze een mooi opgezetten paardenshow gaan bekijken...daar vloeit geen bloed.
Wat mij betreft mogen ze het afschaffen.

Je suis Charlie.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:12

ik vind het zo oneerlijk, zo puur macho-vertoon. het mag dan nog traditie zijn, het is dierenmishandeling! Boos!

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose


sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:02

Jady schreef:
Het stierenvechten is erg,maar het voorafgaande ook!!
De stieren worden dagenlang in een heel klein donker houten hokje gehouden zodat ze helemaal gek worden,en als ze dan eindelijk vrijgelaten worden zijn ze agressief...ja en dan komt de stierenvechter....


En in die tijd krijgen ze toch ook niks te eten?

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:21

nee idd zodat ze extra veel honger krijgen het is vreselijk zielig gewoon echt zo triest dat er nog niets anagedaan word Boos!:(:(:(:(:(

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:31

bonney4evver schreef:
nee idd zodat ze extra veel honger krijgen het is vreselijk zielig gewoon echt zo triest dat er nog niets anagedaan word Boos!:(:(:(:(:(


Snap niet dat de dierenbescherming bijv. niks aan doet Verward

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:32

Ik vind het ook verschrikkelijk Boos! het slaat echt nergens op

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:37

Verschrikkelijk...Scheve mond
Dat ze die Matador eens met zo'n pin in z'n kloten steken, dan piept ie wel anders...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:38

Als die pinnen er niet bij zijn dan vind ik het wel ok voor een keertje. Maar die dieren worden knettergek gemaakt en ook nog gestoken Boos! Brrrr daar ben ik echt tegen!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:02

ik vindt het echt dierenmishandeling!..wat is er nou leuk aan,om een afslachting van een stier te zien??..alsof zo'n dier voor zichzelf kan opkomen om zich te verdedigen, terwijl hij al zo verzwakt is vantevoren..ik vindt het altijd net goed als de matador gewond raakt tijdens zo'n gevecht: eigen schuld..

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:07

Nog beter...dat zo'n vent er aan dood gaat!! Ik vind dit zo ZIEK he!!!!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:58

nederland doet ook aan stierenvechten maar de stieren blijven leven.
in buitenlandse landen dan gaan ze dood
en dat vind ik pure mishandeling!!! Boos!:(:(:(:(:(

                    You are the only one I love and you got ripped out of my life...

    Arabendu

    Berichten: 641
    Geregistreerd: 29-07-03
    Woonplaats: Rotterdam

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 15:11

    Ok, ik heb dus op ..anders gestemd (altijd al een beetje tegendraads geweest Knipoog)
    Het stierenvechten zoals het algemeen bekend is vind vind ik walgelijk, de mensen die er naar toe gaan om te kijken zijn het nog niet waard om mijn schoenen waarmee ik net in de gierput heb gestaan aan af te vegen.

    Waarom dan gekozen voor anders: Stierenvechten is een traditie, het bewijzen van mannelijkheid (ja wij vrouwen geloven dat niet, dus proberen ze dat maar te bewijzen whahahaha). Als stierenvechten een echt duel zou zijn tussen mens en dier, waarbij de stierenvechter met rode doek probeert om sneller en slimmer dan de stier te zijn, met als beoogd eindresultaat dat de stier moe is en de balen van dat mens heeft, zich omdraait en een ander plekje op gaat zoeken, dan zou ik met veel plezier dit duel gaan volgen.

    Als je dat dan durft als vent zijnde zonder enige wapens dan, puur en alleen die doek, dan heb je pas ballen (of je ze achteraf nog hebt of dat ze zijn gespiest blijft nog maar de vraag Tong uitsteken )

    RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
    Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
    Jahil is terug! Z2+21

    DominiqueDG
    Berichten: 1563
    Geregistreerd: 11-07-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:29

    Ik zag het ook op tv en ik vind het ook erg zielig! Ik zat ook te huilen op de bank, dat je een dier zoiets aan kunt doen. Ik weet wel dat die stieren een SUPERleven hebben gehad, maar toch, het is walgelijk.
    Voordat ik dit op tv gezien heb laatst had ik altijd zoiets van: het hoort bij de cultuur en het is daar traditie. Maar toen ik het op tv zag....Boos! Verdrietig


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: 0laura0, _chou, AhrefsBot, alweerkwijt, Amazonbot, Facebook, Kayleigh__, Kieffertje, Lalidan, Mnoonn, ontherun, Sanet, xAlice en 155 bezoekers