wie heeft er nog meer een bijrijder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

wie heeft er nog meer een bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 20:04

Hallo allemaal,

volgende week komt er een meisje proefrijden op Morespeed en als het allemaal goed gaat en zij vindt het leuk en ik en Morespeed ook, dan gaat ze Morespeed 3 of 4 dagen in week verzorgen en rijden. Nou vroeg ik me af wie er nog meer een (betalende) bijrijdster heeft en hoe jullie de dingen afgesproken hebben? Hebben ze van jullie een proeftijd gekregen ofzo? Hebben jullie een moneling contract of misschien wel schriftelijk. Hoe hebbn jullie de dingen geregld??

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W


barbara8aug
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 21:17

Ik heb zelf altijd een paard gehuurd bij een manege in tilburg voor een bepaald bedrag per maand en dan mocht ik er alles mee doen, maar daar ben ik nu mee gestopt en ben voor een eigen paard aan het sparen. Ik vind het wel gezellig denk ik als je een bijrijdtsre hebt, samen ideeen uitwisselen enzo. maar ja ik denk dat het voor jou mischien ook wel moielijk is omdat het je eigen paard is en er nu iemand anders op gaat rijden en je dus moet delen. Ik had dat niet met dat paard wat ik huurde, dat wa sbvoor mij alleen en ik liet er 1 keer ind e week een verstandelijk gehandicapt meisje op rijden maar dat was meer stap als draf en galop. maar wel heel leuk.
groetjes barbara

SHIVA IS MIJN STOERE MAFLINGER Lachen

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 21:28

Ik heb er ook een. Heb haar eerst een maand "op proef" gehad. Eigenlijk meer om te kijken of het klikte. Als je even een zoekopdracht doet kom je er genoeg tegen met positieve en negatieve ervaringen.

Het belangrijkste vind ik: eerlijkheid en je mond open doen als het je niet aanstaat. (geldt voor eigenaar en bijrijder)

barbara8aug
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 21:29

ja dat klopt dat is waar, maar dat is bij mij een apart verhaal met de eigenaar, erg eigenwijs als er iets was, daarom ben ik gestopt met huren. (lag aan gezondheid van paard)
groetjes barbara

SHIVA IS MIJN STOERE MAFLINGER Lachen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:16

Ik heb ook een bijrijdster (Littleghoul op Bokt) voor 3 dagen per week en verder wanneer we zin hebben om samen te tutten Haha! Ze betaald mij een bijdrage per maand. Dat is een vast bedrag, de overige bijkomende kosten zijn voor mij. Ze heeft Kasje een maand op proef gereden en verzorgt. Dat beviel ons beiden (en Kasje Haha!) erg goed. We hebben een mondelinge overeenkomst zeg maar. We overleggen vanalles en doen ook veel dingen samen. Ik betrek haar zoveel als mogelijk bij allerlei dingen, ook uitstapjes etc. Zowel ik als zij vinden dat erg leuk en je leert elkaar ook goed kennen zo. Ze doet het super allemaal en ik heb er een echte vriendin bij gekregen. Als er iets is dan zeggen we het ook gewoon tegen elkaar, op wat voor vlak dan ook. Dat maakt alles zo open en eerlijk mogelijk en gewoon erg fijn.

Ze mag alles met Kasje doen, dressuur, springen, buitenritjes, wedstrijden etc. We overleggen hier wel in, maar het is tot nu toe altijd gewoon erg fijn gegaan.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:34

Ik heb voor Roduque ook een bijrijdster (Esra oftewel ikke_89 op bokt).
Ze betaald een vast bedrag per maand en dan doet ze Duuk 2x per week en dan mag ze (bijna) alles met hem doen.
Dressuur,springen,longeren alles!!
Ze heeft Duukje niet echt op proef gehad,want ik kende Esra al een tijdje en zij mij.
Ik wist dus hoe ze met paarden omging en hoe ze in elkaar zat,ze heeft dus een buitenrit gemaakt op Duukie en het ging super.
Die 2 kunnen het echt vinden met elkaar...Knipoog


Ik vind het belangrijk dat het klikt tussen eigenaar en bijrijder,en dat er vertrouwen is.
Want als dat vertrouwen 1x beschaamd word....dan gaat het meestal altijd zo dat het na een tijdje toch spaak loopt.

En net als wat annegti zei:Je moet je mond open doen als iets je niet aanstaat.
En belangerijk is dan dat je je niet gelijk aangevallen voelt of op je teentjes getrapt.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:09

Ik heb voor Peru nu ook een bijrijder. Een vriendin van me.
Omdat ik zwanger ben. Het gaat zo super. Ze vindt hem helemaal geweldig en ik krijg hem niet meer terug als ik straks bevallen ben Lachen
Ze zijn dikke maatjes en ik ben super blij dat ze hem wil rijden voor me. Ze rijdt hem 3 a 4 x per week, voornamelijk dressuur en af en toe gaat ze naar buiten.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:37

hallo allemaal

en welkom barbara Haha! eindelijk ook op bokt
ik heb voor mn paardje swerdy een hele tijd dezelfde verzorgster gehad mutzje hier op bokt en dat klikte ook goed tussen mij en haar en haar en mijn paard. maar op een gegeven moment kwamen er allemaal strubbelingen naar boven en ze had het druk en toen klikte het niet meer. en heb ik gezegd dat het beter was voor haar als ze ermee stopte en zich concentreerde op school en dat heeft ze toen ook gedaan.
ze heeft nu wel andere vz pony's maar daar hoeft ze niet zo vaak te zijn als bij mij en dus klikt dat beter. ik heb haar daarmee geholpen die te vinden.

verder kwamen 2 andere vriendinnen van mij vaak mn paardjes rijden kristel krisje op bokt en annelies
krisje verzorgd nu shesa bij ons op stal maar helpt nog steeds zo nu en dan met mn paardjes alleen annelies is wel echt een bijrijdster voornamelijk voor swerdy
ze komt 3 keer per week om mn paardje te rijden en is er dan ook helemaal gek op. straks gaat ze ook present rijden en nu doet ze dat afentoe wel eens als ik erbij ben.

ze mag er eigenlijk alles mee doen buitenrijden westernrijden springen longeren vrijheidsdressuren wassen tutten wandelen. lange afstanden mee rijden wedstrijden.

en het gaat tussen mij en anne prima
we hebben allebei van dezelfde persoon les dus dat scheelt al een hele hoop

groetjes fabske

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

barbara8aug
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:38

hihih ja dank je, ik dacht moet toch eens iets nieuws vinden om te kletsen Knipoog en het is hier leuk dus Lachen

groetjes barbara

SHIVA IS MIJN STOERE MAFLINGER Lachen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:35

ik heb ook een bijrijdster, wat ik zelf belangrijk vindt is dat het klikt en heb haar ook een paar weken(Nu inmiddels al maanden) gewoon lekker laten rijden, en de band is er inmiddels, ik heb het getroffen, ik heb niks op papier staan, maar ik vertrouw erop dat het goed gaat en al zou er wat sneufelen, dan gebeurd het niet expres en komen we wel uit, is een kwestie van vertrouwen!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 06:19

Oké, ik krijg nu wel een goed beeld van de relatie bijrijdster-eigenaar. Een maand op proef is inderdaad wel een goed idee. Dan kan zij kijken of het bevalt en ik ook. In ieder geval alvast badankt voor jullie reacties

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:10

geen dank hoor

groetjes fabske

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:33

Ik heb ook een bijrijder.
Heb met haar geen proeftijd ofzo gehad, wel gezegd dat er nog een meisje kwam kijken als bijrijdster.
Is de eerst week met haar meteen zo goed gegaan dat ik het andere meisje maar afgebeld heb; deze ging blijven wat mij betreft. OK dan!
Heb met haar ook geen speciale afspraken gemaakt; Je kan nooit met zijn tweeen een paard op precies de zelfde manier doen en het paard heeft na een tijdje precies door wie wie is en wat ie wel of niet kan maken. Haha! We lessen wel bij de zelfde persoon op haar verzoek; erg verstandig!
Verder in het eerste gesprek goed uitgevist hoe zij over bepaalde dingen dacht en of we een beetje op 1 lijn zaten.
Wel afgesproken dat ik niet wou dat er met zweep en sporen gereden werd op mijn paard......
Verder was/is ze volwassen dus dat scheelt ook heel erg in de afspraken "wat wel en niet mag".
Ze rijd al een jaar of 25 dus hoef je ze ook niks meer te vertellen. Haha!
Ze is altijd vrij geweest om te doen en laten met hem wat ze wilde, is ook nooit verkeerd gegaan.
Scheelt ook dat we het paard van dag 1 dat ik hem had samen hebben gedaan; dus we hebben echt samen zijn gebruiksaanwijzing mogen uitvinden.....dan kan ik haar ook weinig vertellen over hem........ Haha!
We hebben echt samen een paard en overleggen nu vaak hoe we dingen doen of aanpakken.
Ook vertellen we elkaar altijd wat we gedaan hebben met hem zodat de ander daar zijn "dag" op aan kan passen....
We hebben dus geen "overeenkomst" maar die hebben we denk ik ook niet nodig; we weten precies wat we aan elkaar hebben....zij zal mij nooit zomaar laten zitten en ik haar nooit zomaar wegsturen.....
Ons eerste paard hebben we verkocht en ons tweede paard ook weer samen uitgezocht.....alles in overleg.
We hebben echt samen 1 paard.
Verder zijn we eerlijk tegen elkaar en dat kunnen we van elkaar ook goed hebben.....dus gelul op stal over de ander doet ons niks!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 01:21

Thuis hebben wij allemaal (onbetaalde) bijrijdsters. Gewoon mondeling vastleggen en logboekjes laten bijhouden wat ze die dag met (desbetreffend) paard hebben gedaan. OK dan!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 07:40

vroeger was het hier gebruikelijk dat een bijrijder betaalde, een gedeelte van de stallingskosten. Nu is dat niet meer, je mag blij zijn als ze willen komen. Ik heb dan ook al 4 dames "versleten"in 6 maanden.

Nu begin ik er niet meer aan, hetpaard wordt er niet beter van, ze crossen alleen maar en mijn dure training doen ze niet aan mee, ze willen niet lessen. Paard is pas 4, dus een extra dagje vrij in de week kan geen kwaad (hij staat 24/7 op de wei)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, JornaR, lotte_dl, Nienke1979, Otti1977, Sure_lee, YandexBot en 107 bezoekers