Zadel-perikelen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Zadel-perikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 23:22

Ja ja, uiteindelijk moesten ook wij eraan geloven. Rowan heeft een tijdje terug een drukplek gehad en ik merkte vorig weekend een paar plekjes op waar hij witte haartjes kreeg. Het zadel paste dus niet meer.

Niet verwonderlijk, sinds we het vorige jaar kochten toen hij 4 was, en hij heel erg is uitgezwaard sindsdien. Wel heel jammer, want ik ben heel gek op dit zadel, voor mij is het ideaal. Maargoed, als het paardlief niet past houd het ook een beetje op.

Paard op de trailer en op naar de Horseman Outfitter dus. Daar vonden we al gauw uit dat Rowan best lastig is qua maat - hij is heel breed, heeft echt schouders, maar heeft ook een behoorlijke schoft. Een heel zooitje zadels viel als snel af. Bleef over een Crates endurance die ik niet zo mooi vind en die ook erg duur was, en een Equiflex die er niet in Rowan z'n maat was. Bestelling zou 8 weken duren, en dan nog geen enkele garantie dat die hem ook echt goed zou passen.

Ben na enig twijfelen op de Crates gaan zitten, en dat zat toch wel erg lekker en past Rowan ook goed. Stukje op gereden (niet te lang want nieuwe zadels moeten nieuw blijven in een winkel) en moest erg wennen aan de smalle voorboom. Mijn eigen zadel heeft een brede voorboom die licht tegen m'n dijbenen aankomt; als je er eenmaal aan gewend bent zit dat heerlijk stevig en veilig, want je kan niet naar voren schuiven. Het Crates zadel voelde ook groot aan, maar dat is logisch omdat mijn zadel aan de krappe kant is voor mij. (vind ik wel prettig, maargoed).

Heb na lang twijfelen besloten maar een aanslag op m'n creditcard te doen en heb toch het Crates zadel gekocht. Zo ziet het eruit. (lelijk he? Ik vind m'n oude zadel veel mooier.)

Mijn oude zadel moet nu helaas verkocht worden (zie topic op EEA, link in onderschrift) en daar baal ik gewoon van, ben er wel een beetje gek op geworden na al die tijd die ik erin heb doorgebracht! Ik hoop dat ik snel aan het neiuwe zadel kan wennen en dat Rowan er noooit meer uitgroeit, dit grapje kan m'n portomonaille niet nog een keer hebben...

[EA] [TK] Prachtig endurance-zadel op westernboom
Laatst bijgewerkt door 796285 op 19-09-03 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48396
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:30

zadel ziet er apart uit en lijkt me heerlijk zitten... Lachen Is het een zwaargewicht of lichtgewichtje?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 23:35

Zitten allebij rond de 10 kilo. Zwaar voor een engels zadel, licht voor een zadel op western-boom. Dit soort comfort vind je helaas niet lichter, of je moet voor kunstof gaan, en dat gaat weer minder lang mee...

FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 02:08

wel jammer voor je dat je t zadel moet verkopen t is een leuk ding om te zie maar nix voor mijn paard Knipoog

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 11:17

Heb er gisteren een ritje mee gemaakt. En nou doet m'n kont zeer. Paard loopt er lekker onder, heeft echt meer ruimte vanuit de schouder, maar mijn zitvlees is het er (nog?) niet mee eens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:48

Gewoon even doorbijten, went vanzelf Extreme duivel
Wel jammer dat je nu je "lekkere" zadel moet verkopen.
Zou die niet op Presley passen?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 12:07

Oh oh, Lia, wat ben jij hard voor mij... Haha! (en dat zadel ook al!)
Rowan was vroeger Presley, dus ik neem aan dat je Elvis bedoelde... Die zou het inderdaad best kunnen passen, maar ik heb geen idee waar hij is terechtgekomen. Ik vind er wel een koper voor, hoewel waarschijnlijk niet per direct Knipoog

Gelukkig heb ik een heel winterseizoen van korte ritten om aan dit zadel te wennen. Moet er niet aan denken om er in de lente aan te komen en dan gelijk afstanden en endurance te gaan rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:13

Ik zat al te twijfelen maar gokte dus toch verkeerd.
Elvis en Presley, hoe hebben ze het ooit verzonnen Verward

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 12:24

Erg he? Ik had gelijk zo iets van "die naam gaat eruit!" en daar was m'n vader het gelukkig mee eens, want er zijn dingen die ik echt niet door het weiland ga lopen roepen...
Moet je voor de gein eens op Onder de Kastanje gaan kijken, daar hebben ze een Dress en een Soir, en een Peter en Celie. Flauw...

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:26

ik meet mijn zadel even op, maar dat kan pas morgen. vrees wel dat het voor de mijne te breed is.... Scheve mond