nog een paar vragen over het zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 22:31

ik heb eindelijk besloten welk zadel ik ga kopen voor Evita; het word de wintec-pro, ik vind het een fijn zadel en eerst wel even kijken of hij goed ligt op haar maar ik denk het wel..
maar nou nog wat vraagjes;
1) je hebt van die verschillende maten als 16 inch, 17, 17,5 enz.. wat is nou het verschil precies? hoe groot het zitvlak is? of ook hoe breed het zadel is ofzo?
2) hoe werkt dat met zo'n verwisselbare boom? hoeveel maten zijn er van bomen? die word er in de winkel (divoza) toch al meteen in gezet?
3) ik heb heel veel sjabrakjes maar die zijn eigenlijk voor een veelzijdigheidzadel, ze zijn wel vrij groot (de meesten maat full, sommige zijn cob maar die zijn aan de kleine kant) zouden die ook wel onder een dressuurzadel passen of niet?


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 10:31

De maat inch gaat erover hoelang het zitvlak is. Ongeveer gemeten van de voorboom tot de achterboom geloof ik. 16 inch in vrij klein, 18 inch is redelijk groot. Je moet gewoon zelf even passen in welke maat je het lekkerste zit. Over die boommaten weet ik niet, geen ervaring mee. Onder mijn dressuurzadel doe ik ook wel eens mijn vzh dekjes, geen problemen mee hoor, net als bij dressuurdekjes onder een vzh zadel, dat kan ook heel goed. Succes met je nieuwe zadel!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 11:58

Er zijn geloof ik 7 maten van die bomen. Er zit standaard een medium in. Die bomen hebben ze bij Divoza in ieder geval op voorraad, kosten 35 gulden per stuk.
Het systeem is heel eenvoudig, je moet bij de voorboom 2 schroefjes eruit halen, verder is het klitteband. Is dus zelf eenvoudig te verwisselen.
Die bomen hebben per maat een verschillende kleur. Het zijn eigenlijk gewoon een soort beugels die de voorboom smaller/breder maken.
Kijk voor meer informatie over Wintec zadels op http://www.wintec.net.au en over specefiek die verwisselbaren bomen op http://www.wintec.net.au/easyChangeGulletSystem/index.html

En nog even over de shcabrakjes: het nadeel van veelzijdigheidsschabrakjes onder een dresuurzadel is dat die vaak te kort zijn, omdat de zweetbladen van een dressuurzadel langer zijn.

Succes in ieder geval!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Naz op 2001-09-30 11:59 ]</font>

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 21:57

Het klopt inderdaad dat de Wintec een mooi systeem heeft met die verwisselbare bomen.

Denk er wel om dat als de boom bijv 34 is voor eenbreed paard dat de kussens wel goed moeten blijven dragen op de rug.
Let daar goed op ,anders moeten ze al naar gelang het is aangepast worden.(door de zadelmaker)

Succes

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 22:00

Citaat:
Op 2001-09-30 11:58, schreef Naz:

En nog even over de shcabrakjes: het nadeel van veelzijdigheidsschabrakjes onder een dresuurzadel is dat die vaak te kort zijn, omdat de zweetbladen van een dressuurzadel langer zijn.



Dit valt wel mee. Ik heb ook een wintec en de zweedbladen zijn wat korter dan bij het gemiddelde dressuurzadel zeg maar. Het past dus makkelijk, een veelzijdigheids shabrak eronder.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 22:01

ik ben dus niet tevreden over wintec, met de verstel bare boom.

de zadels gaan vrij snel kapot bij de singelstoten, en bij het kleine zweetbald scheurt ie uit.

werkt overginns wel fijn

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 22:01

dat brede is niet zo het probleem met haar, ze is niet echt super breed maar ze heeft niet zo veel schoft dus vandaar..

maar ik ga van de week even divoza bellen hoe het allemaal zit en dan ga ik hem passen en ik hoooooop kopen Party!!


Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 22:34

Tweedehands kopen geen optie?

Weinig schoft hoeft geen probleem te zijn als er maar een vakman het zadel pas leggen kan!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers