Vertel wat over jullie shet !!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Vertel wat over jullie shet !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 22:04

hoi,
ik ben saskia.(nieuw hier)
en ga binnenkort een shetje kopen !!
ik ben reuze benieuwd naar jullie ervaringen..
dus vertel vertel vertel..... *LOL*

groetjes saskia Haha!


__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:13

Ja, ik ben ook wel benieuwd. Ga namelijk ook een Shet kopen Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:27

Heb wel-is-waar zelf geen shetten, maar mijn vriendin en mede stalgenoot (we delen samen een stal met 6 boxen Knipoog ) heeft er 2 !
Ik wil niemand voor het hoofd stoten!!, maar op het moment heb ik het helemaal gehad met die krengen Boos! ! Ze vreten de hele onderstand op, breken voortdurend uit en bijten en trappen Stoom uit je oren ! Ondanks dat ze echt behoorlijk worden opgevoed (ze waren nog erger toen ze hier een half jaar terug kwamen!) krijg je er die geintjes maar slecht uit Scheve mond !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 08:31

we hebben ook een shet in de wei bij de beestenboel. Dat is echt een lievertje, ze kroelt het liefst de hele dag en als het warm weer is zwemt ze een rondje in de vijver. We hebben haar al met 4 maanden gekregen, dus hebben we haar zelf kunnen opvoeden

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:54

Vraag het aan Ukkiepuk hier op bokt!!! Ze heeft een SUPER shet!!! Lovers
En hij kan alles! *LOL*

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:04


Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 13:22

Wauw !!!
kijk zo'n shetlander zoek ik oo..
een bruin met zwarte manen..
komen namelijk niet zo veel voor..
echt prachtig..maar ik wil een merrie Haha!

Karaat_the_newforest op Instagram

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:47

Shettten praat me er niet van *LOL* Schijnheilig
Ik heb zelf nu al zo`n vijf jaar zo`n kleine opdonder rondlopen en welopgevoed zou ik hem nog steeds niet willen noemen.
Gisteren bij het zonder-karretje-mennen meende hij uit een rustig drafje ineens in galop te moeten gaan (de zweep kwam tegen een boomblaadje Verward ) ik hield er niets aan en kon vervolgens heel het dorp afzoeken naar Shetlief). Gelukkig bleek hij alleen maar Bloos! een oudere meneer omver gerend te hebben en had het zusje van een vriendin van me hem 200 m van waar ik hem verloor weer rustig etend gevonden.
Afgelopen week ging ik hem loswerken en omdat hij geen zin in lopen had gaf hij maar een trap tegen mijn arm }> . Maar verder istie best lief hoor Schijnheilig

Nee Shetten zijn soms best leuk. Ik probeer zelf veel verschillende dingen met mijn ukkepuk te doen omdat ik wat groot voor wordt. Soms stap ik er nog op om met een andere ruiter samen een ritje te maken. Dat vind hij heel leuk en racen houdt hij ook van (we hebben aan veel Shetlandraces meegedaan). Ik beleer hem nu zo`n beetje voor de wagen, werk hem los op de Emiel Voest manier (daar wordt hij wat braver van) en doe ook een beetje aan VD met hem.

Wat wil jij eigenlijk met je Shet gaan doen?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 16:13

tjah..
ik ben er nog steeds niet echt helemaal uit of ik een jong veulentje wil wat ik zelf mak kan maken..
of dat ik er 1tje van een jaar of 2 wil..
ik weet het gewoon niet..erg he Bloos!
maar ik weet wel dat ik een super toffe wil..maja waar vind je die he...

groetjes saskia

Karaat_the_newforest op Instagram

twizzylover
Berichten: 6
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:27

nou mijn shet is nu 5 maanden een zwarte hengst hij is best ondeugend en wil graag spelen verder weet ik niet zoveel over hem omdat ik hem net heb of eigenlijk ik krijg hem 23 september maar ik ben vaak opzoek geweest en hij is nog altijd even lief!!

nou groetjes twizzy roepsie en mij natuurlijk

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 14:33

hey ikl heb een shet en die heb ik gered van de slacht anders zou die ex-eigenares hem laten slachten gelukkig was mijn pony maar 1 maand van hem en toen was die al van mij maar Phoebe is nu ander half jaar en is zwart ik borstel,knuffel en wandel met hem in het bos dat vind die heerlijk hij heeft alleen een beetje een hekel aan poesjes maar dat word welminder het is een super beestje.
dat ik wil in de toekomst met hem gaan mennen en dan als die er aan toe is wedstrijden maar dat duurt nog wel moet natuurlijk wel rustig aan beginnen!!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:23

Mijn shetlanderhengstveulen *heb hem sinds donderdag* is heeeel snel en gedraagt zich heel erg wild en stoer... maar als het er op aan komt is het een watje, whaha... Voorbeeld: we liepen pas buiten... ging er een hond blaffen, gaattie echt zo met zn borst naar die hond en hij stond echt zo van kommma, komma, komma, kommmaaaa... naajaa en toen kwam dr een mattees leewtje (ofzo) en die kwam alleen ff snuffelen.. ZOEFFFFFF weg was tie!! whaha... Verder is hij heel aanhankelijk, als hij bang is ofzo komt hij meestal tegen je been aan staan en hij hinnikt als je m roept. Verder kan hij al heeel goed voetje geven en hijz gewoon superlief. hij is trouwens pas 5 mnd ofzo

Voor foto s

[LK] MIJN NIEUWE PAARD!! -> vast de grootste van bokt!

Obelix is gewoon stoer!


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:22

Saskia9 schreef:
Wauw !!!
kijk zo'n shetlander zoek ik oo..
een bruin met zwarte manen..
komen namelijk niet zo veel voor..
echt prachtig..maar ik wil een merrie Haha!


Idd. Je ziet niet zo veel 'gewoon' bruine shetlanders. Het zijn bijna alleen vosjes, zwarte en bonte.
Een merrie weet ik niet voor je. Maar Dennis staat wel ter dekking Knipoog .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 19:10

hahaha vetjuhhs..
ik zal het zeker onthouden !!
ik heb er nu weer 1 op et oog..weer bruin met zwarte manen..maarjah..
tis een veulen dan moet ik wel 3 jaar wachten tot dennis erop kan Haha!

groetjuhhhhhs saskia

Karaat_the_newforest op Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers