singelstootvraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sandra_H

Berichten: 2705
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 22:15

Van de week zag ik bij het opzadelen dat er een klein randje aan m'n linkersingelstoot (tie strap Verward , nouja, die lange in elk geval, waar je de stropdasknoop in legt) zat, vandaag zag ik tot m'n grote schrik dat op die plek -precies waar het leer langs de gesp loopt- het leer is ingescheurd (sja, divoza.... Haha! ). Kan er nu ff niet mee rijden dus, ik hoop dat ik voor zondag een oplossing heb, want dan ga ik net een lange buitenrit (speurtocht Haha! ) maken en dat doe ik het liefst op m'n westernzadel. Maar waar het me even om gaat: iemand, en ik weet helaas niet meer wie, heeft me eens gezegd dat je dat ding ook kunt vervangen door een autogordel. Is makkelijk te bevestigen en ijzersterk. Weet iemand hier daar misschien iets meer van? Mij lijkt het eerlijk gezegd nogal al "scherp", dus ik weet het niet.
Iemand enig idee?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 09:07

San, waarom rij je niet effe naar Steco en koop je een nieuwe singelstoot? Die Divozadingen zijn veel te stug, dat scheurt uit. Ik heb dat ding gewoon van m'n zadel gesneden (zit met van die boutjes vast) en een nieuwe leren bij Steco gekocht. Zit er al een aardige tijd om, en gaat perfect. Is ook wat langer, dus makkelijker in gebruik.

cl@udia

Berichten: 229
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Bredoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 09:35

of nylon, die gebruik ik zelf ook graag, is sterk en gemakkelijker te knopen dan een leren
maar niet zo mooi

Sandra_H

Berichten: 2705
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-01 17:18

Grrrr.....3 zadelmakers afgebeld vandaag, en alledrie kunnen ze het niet voor zondag gemaakt hebben. Steco gebeld en die is NET TOEVALLIG morgen maar van 12 tot 16 uur open (normaal tussen 9 en 17 uur) en morgenmiddag kan ik niet omdat we nog vanalles moeten voorbereiden voor de speurtocht. Laatste poging is de schoenmaker (morgen ff proberen), en anders zit er niks anders op dan zondag met m'n vzh-zadel te gaan rijden.... Huilen
Claudia, bedoel je met nylon dat autogordelspul? Mooi of niet mooi vind ik niet zo erg, maar het lijkt me zo snijden Verward

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 10:43

Hoi Sandra

De jaren dat ik het paardenprogramma van een zomerkamp in de VS leidde was ik ook altijd op zoek naar goedkope alternatieven. Ik heb toen ook eens autogordel nylon uitgeprobeerd en ik kan je zeggen, niet doen! Het is namelijk veel te glad! Hoe strak je de latigo knoop ook aantrekt, na een tijdje komt-ie gewoon los, heel gevaarlijk.

Oja, bedankt voor je tip over Steco, ik wilde er net naar toe gaan! Nu wacht ik nog maar even tot 12 uur.

Karin

Sandra_H

Berichten: 2705
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 13:01

Nouja, inmiddels heb ik de singelstoot van m'n zadel gehaald en nu ligt het ding bij de dr. Shoe Haha! Die gaat hem netjes voor me maken, en zodra ik een keer de tijd heb om naar Steco te gaan haal ik een nieuwe.

cl@udia

Berichten: 229
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Bredoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:13

nee een nylon is niet zo glad als een autogordel hoor, dat lijkt mij ook niet werken
ze zijn wat dunner dan leren en gemakkelijker te knopen vind ik
en oersterk
je kan er ook gaatjes in maken
en je hebt dan niet zo'n bulk zitten

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 21:46

Mee eens, een ECHTE nylon latigo werkt uitstekend, die gebruik ik ook! 'Autogordel' nylon dat je hier een daar op rol kan krijgen werkt absoluut niet!

Karin

Sandra_H

Berichten: 2705
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 21:57

Hm, kan je zo'n ding (nylon geval) toevallig ergens online bestellen? Ik moet nu nl. z.s.m. een nieuwe. Hij was dus netjes gemaakt, dacht ik, maar toen ik vandaag net op weg was in Spaarnwoude vloog Sam er opeens vandoor. Ik dacht dat ie achter een paard aanwilde dat een stuk verder liep, maar toen ik 'm terughad (na 4 galoppassen, dat is Sam's manier van "ervandoor gaan" Haha! ) hoorde ik het meisje achter me brullen dat m'n singel loshing. Ik keek opzij en zag tot m'n grote schrik dat dat inderdaad zo was. Daar was hij dus van geschrokken. Precies op de reparatieplek was ie geknapt. Sta je daar dus mooi....... Frusty Nouja, het had veel erger af kunnen lopen natuurlijk.
Gelukkig kon ik dankzij een stalgenote verder, ik kon haar zadel nemen en zij reed zonder verder. Uiteindelijk hebben we (is lang verhaal, over het waarom) ook van paarden geruild het laatste stuk en zo heb ik dus voor het eerst van m'n leven met shanks gereden, en ook nog es op een echt goed gereden westernpaard. Maar ik dwaal af van m'n singel....
Nu moet ik dus echt een nieuwe hebben, liefst snel en niet van de divoza Lips are sealed

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 22:27

Haha! }> Je heb er in elk geval de troostprijs door gewonnen. Het heeft dustoch zijn voordelen zo een divoza singelstoot. *LOL*


Sandra_H

Berichten: 2705
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 22:33

Ja, da's waar Haha!
Ik denk trouwens dat ik woensdag zonder zadel moet gaan lessen, want voor die tijd heb ik nooit een nieuwe en Miranda komt zelf, dus haar zadel kan ik niet gebruiken. Nouja, tis goed voor m'n zit zullen we maar zeggen Schijnheilig

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 08:30

Ik had een keer een zadel van iemand geleend en daar zat ook geen singelstoot aan Verward En ik had er ook niet 1 2 3 eentje bij de hand. Ik heb toen maar een leren riem (die je door de lussen van je broek haalt Haha! ) uit de kast geplukt. Ja, je moet wat en het werkt perfect. Knipoog
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers