Hubertus dressuurzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Hubertus dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 17:24

Is er iemand die meer weet over, of ervaring heeft met, dressuurzadels van het merk Hubertus?

Ik ben op zoek naar een fijn dressuurzadel en kan nu een Hubertus van iemand overkopen. Ik ben alleen totaal niet bekend met het merk Verward . Waar worden deze zadels nieuw verkocht en hoe is de kwaliteit?

Alle tips en ervaringen welkom OK dan! !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).


Charaz

Berichten: 24262
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:58

ik heb een tijd geleden op een oude hubertus VZ van iemand gereden, was al een oud zadel, maar zag er nog mooi uit en zat ook wel lekker.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 18:13

Ik heb een Hubertus VZ van -tig jaar oud. Ik heb er nog op leren rijden en ' kreeg' het zadel bij mijn eerste paard. Ik heb en gebruik het zadel nog steeds. Het is een superzadel en zit als een huis. Met de dressuurzadels ben ik niet bekend en ik wist niet eens dat Hubertus nog bestaat!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 08:15

Bedankt voor jullie reacties Lachen !
Dit is een Hubertus (dressuur-)zadel van nog maar 1,5 jaar oud. Is er iemand die meer weet over dit merk?? Verward

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 08:23

Ik heb een hubertus dressuur zadel (volgen mij wel een wat ouder type ik heb hem 2 jaar terug overgekocht van iemand), ik persoonlijk vind het helemaal geen fijn zadel
Ik vind net of je op een stuk beton zit en heb er dus ook een gelpad op gekocht voor mijn gevoelige kontje Haha!
Er zit ook bijna geen kniewrong in.........nee ik ga hard sparen voor een ander zadel *LOL*

Maar waarschijnljik zijn de nieuwere versies wat luxer.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 08:26

hallo ik heb ook altijd een hubertus dressuur zadel gehad en dat was ook al wat ouder maar het zat heerlijk mooi soepel leer en een heerlijke diepe zit. de andere die er op hebben gereden dachten er hetzelfde over. het was echt een fantastisch zadel voor mij en mn paardje alleen ik ben western gaan rijden en kon het niet meer gebruiken.

ik zou het gewoon een keer op je paardje passen en dan eens mee rijden dan weet je hoe het zit

de kwaliteit van een hubertus zadel schijnt erg goed te laten zijn alleen voor zover ik weet wordt hubertus niet meer veel gemaakt
groetjes

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 08:53

Bedankt weer voor de reacties OK dan! !

Is Hubertus dan, net zoals bijv. Hulsebos zadels, een merk dat maar op kleine schaal wordt gemaakt, en niet echt in ruitersportzaken (de grotere dan) wordt verkocht? Dat idee krijg ik er een beetje bij...
Who knows more??

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:14

Ik heb gehoord dat het dieptepunt van de zit niet goed is. Hubertus is Deens geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:08

Ik heb wel jaren een Hubertus hoofdstel gehad.
Fijn leer en een goede kwaliteit.

kay27
Berichten: 841
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:13

Hubertus is een merk uit de middenklasse, dus uit het rijtje Jorge Cavannas, Premiere, Kentaur. Gewoon proberen, en als 'ie lekker zit en er goed uitziet: doen! Je kan zelf wel beoordelen of het nog wat is ja of nee, even kussens navoelen, leer nakijken etc. Succes ermee!

Follow your dreams. They know the way.

janee25
Berichten: 250
Geregistreerd: 27-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:22

klopt het dat de hubertes zadel van dezelfde fabriek komen als de wembley en eigelijk dezelfde zadels zijn maar onder een andere naam worden verkocht???

boemel

Berichten: 8268
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:11

Vroeger heb ik wel eens met een Hubertus dressuurzadel en Veelzijdigheidszadel gereden. Ik vond ze beide wel redelijk zitten en de kwaliteit van het leer best wel goed.

Afgelopen vrijdag toen ik voor zadels ging kijken zag ik ook een nieuw Hubertus zadel liggen. De verkoper zei direct dat Hubertus echt mindere kwaliteit was. Ik heb gevoeld, maar ik vond het ook niets.
Hij zei dat hij ze vroeger wel goed vond, maar dat de kwaliteit erg achteruit gegaan was.

M1+10


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikbencarmen, Ireneeb84 en 37 bezoekers