Mini meeting op horse-event.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Mini meeting op horse-event.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 22:35

Vandaag waren Gwen en ik om negen uur vertrokken richting Deurne.
Daar waren we op tijd.(Even nog pinnen) ook meteen een uitrijkaart gekocht want die was nodig. Nou niet dus Boos! We konden gewoon wegrijden. Drie euro weg gegooid! Boos!

Als eerste gingen we Fokkerijhal om de Friezen te zien. Zij zouden een dressuurclinic geven. We waren er klaar voor. Er kwamen enkele mooie friezen en enkele wat minder. (wat had er een een doorgezakte rug!) Maar er werd niets uitgelegd ofzo. Ze moesten een volte rijden, travers, galoperen etc. Dus meer een beetje ter promotie van Friezen. Niet echt veel aan dus.

Dus naar de hoofdring. Daar was Jan Boogaerts bezig met een clinic western. Heel erg goed uitgelegd. En met veel humor. Bijv een paard moet je belonen om wat hij goed doet en het 'slechte' gewoon negeren.
Verder vertelde hij dat zijn manier goed was maar dat er tienduizenden andere manieren waren die ook goed waren.

Toen kwam er een fries de rijbak binnen voor een longeerclinic. Alles was heel duidelijk te zien en te horen. Maar toen nodigde hij iedereen uit om bij de ring te gaan staan die uitgezet was. Dat was namelijk gezelliger Verward
En dat betekende dat het wel drie rijden dik stond op sommige plaatsen en dat we dus niets meer konden zien.

Dus maar weer naar de fokkerijhal voor de lipizaner kur op muziek. Het was werkelijkwaar een prachtige merrie. De kur was een beetje slordig en de muziek slecht gekozen.
Toen gewacht op de appaloosa kleurenpalet show. Dat was echt heel erg leuk. Vooral het kleine appie. Zij reden een carrousel met zijn achten. Ook niet allemaal even netjes maar toch erg leuk.

En toen belde Elke dat ze binnen was en op zoek was naar ons. Ik vertelde dat ik roze/paars haar had en dat dat dus wel opviel. Maar de telefoon heeft ons echt bij elkaar gebracht!

Ik vind Elke echt een hele leuke gezellige spontane meid. Die hebben we dus de rest van de dag op sleeptouw genomen. Omdat we al van alles hadden uitgezocht wat we graag wilde zien. Ze was het wel met ons programma eens.

Dus weer naar de hoofdpiste waar Tineke Bartels een clinic gaf met weer friezen. Een bruine die Z2 liep(dacht ik) en een zwarte die M2 liep. Heel erg duidelijk uitgelegd.
En zij vond dat je nooit een probleem met je paard had maar dat dat een uitdaging is. (moet ik onthouden, positieve instelling)
Een meisje was ontzetten aan het zagen en trekken en plukken. Maar de Friezen waren werkelijkwaar prachtig. Mooie bewegingen ook.

Toen weer naar de fokkerijhal(jaja we bleven lopen) Ook nog bijna omver gelopen door een sulky omdat we niet opletten.
Daar was de longeer clinic van Haanstra. Erg boeiend al wist ik alles al. Schijnheilig Maar toch fijn dat het even bevestigd werd wat ik dus altijd al 'goed' deed. Dit was trouwens weer een Fries. jaja het was Friezen dag geloof ik.

Meteen weer door naar de hoofdpiste Voor de clinic met Emiel Voest en Imke Bartels. Jeetje die twee hadden vast lol maar echt boeiend? Nee. Emiel was erg popi jopi aan het spelen. Bah wat is die man toch commercieel geworden.

Het was wel leuk om Imke even op een bare-back pad te zien. Emiel is er ook even op gekropen. dat was wel het leukste. Kun je nagaan wat het niveau van de rest was.

Meteen daarna kwam Riekie Young. Heel erg gaaf. Goed uitgelegd. Mooie spins en mooie slidings. Ook de cutting met echte koeien(not) was heel erg leuk. OK dan!

Daarna wat Friezen monsteren. (ja, weer friezen) dat waren meer wpn-ers dan Friezen vond ik. Ik heb gezellig met Elke zitten kletsen. Daarna nog wat aanspanningen etc.

Toen kwam Richard Weis. De houding en de zit uitleggen. Ik heb echt heel veel geleerd. En ik vond het wel goed van mezelf dat ik alles meteen zag. Het duurde wel een beetje lang. Mijn aandacht verslapte een beetje. Het laatste gedeelt was ook meer voor de ruiters zelf geloof ik.

Toen hebben we meteen lekker gegeten. Een bordje opscheppen met chinees en friet.(lekker hoor friet met rijst en bami pangang!) Voor maar liefst 7,50 euro. Maar het was wel lekker.

Toen ik in de rij stond voor het eten zag ik ineens een bokt pet! Ik riep enthousiast" hee een bokker" Het was Jen. Ze keek een beetje verbaast maar na het zeggen wie ik was, was het meteen gezellig. Meteen werd Gillian er ook bij geroepen. Tof! Na de clinic zitlessen zijn we even naar Oeds gelopen. Wat een geweldig gafe hengst. Echt een hele mooie Fries.(en ik had er al veel gezien vandaag) En zo lief! Echt een knuffel. Gwen had zijn favoriete krabplekje wel gevonden.

Natuurlijk even gekletst. En toen naar het springen met Emile hendrix. Twee mooie paardjes van zes jaar.

En toen naar de Dier enzo hal. Daar zagen was Joop Stokkel. tenminste we moesten even wachten.
We zagen Wat honden en een pakwerker. Toen een tweetal shetjes aan de hand met een ruitertje erop die een pas-de-deux reden/liepen. En dat op blote voeten. Ook waren er twee buikdanseressen bij.

Toen een shet die aan de lange lijnen liep. Heel erg gaaf en zo goed afgericht. Ook de eigenaar had een heel mooi kostuum aan. Echt heel gaaf. Hij liep echt de hoge dressuur aan de lange lijnen. De galop was erg verzameld. Mooi!

Toen een barrelrace met shetjes. De kleinste had gewonnen. Daar hadden we al op gehoopt want was echt de leukste.

En toen dus Joop Stokkel. Niet echt een clinic. Dat probeerde Tineke bartels was maar Joop luisterde niet echt en deed gewoon zijn eigen zin. (hoezo eigenwijs) Wel leerzaam. Ik weet nu meer over hoe het er in de gehandicaptensport aan toe gaat. Wel een leuek man trouwens.

Hij is trouwens zijn arm en been kwijtgeraakt nadat hij als zevenjarig jongetje over een hek was gelommen en op een elektricitijds bedrijf ene schok kreeg van weet ik niet hoeveel volt. En dat was teveel voor zijn lichaampje. Hij had er niet echt moeite mee. Met een paard had hij in de L2 gereden bij de KNHS. En met een ander paard M1. Knap hoor.

Elke had nog een vraagje voor hem. Dus naar hem toe gelopen. "Hoe stijg je eigenlijk af?" was de vraag. Het antwoord" gewoon springen" Haha dat hadden we zelf kunnen bedenken natuurlijk.

En toen nog even een drankje en naar huis! Even een verslag typen. Jammer dat ik niet meer bokkers ben tegen gekomen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:59

Was wel gezellig ja, ik keek wel even raar toen je dat riep Haha! Ik dach echt, heeft zij het nou tegen mij Clown Oowja ik heb een boktpetje op Schijnheilig Die zitles was wel heel leuk om te zien. En oeds vond al dat gekroel ook wel fijn. Ik heb ook nikber, joshua en jacksel gemeet. Die kwamen volgens mij op oeds af Haha! En toen zagen ze ook nog eens mn boktpetje (wat zijn ie dingen handig ) We hadden toen niet zo veel tijd, gillian moest er bijna op enzo. Na het rijden stonden ze met orbaldo vlakbij de fokkerijhal. Heb wat foto's gemaakt van zn mooie koppie (die moeten nog op de pc gezet worden enzo). Verder hebben we veel rondgerend en gelopen. En morgen gaan we als het goed is weer

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz


Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:33

Wat echt een super dag! We hebben zoveel gezien, maar het was wel reuze gezellig met 2 'onbekende' bokkers Haha!

Ook heb ik de fries van Gil mogen bekijken, en wauw wat een manen had die! Maar liefst 1,20 m En hij was natuurlijk superbraaf.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:33

Ik was er ook vandaag. Had van tevoren uitgestippeld wat ik allemaal wilde zien maar dat is er niet echt van gekomen. Het was enorm warm waardoor ik het bij de lezingen niet echt zag zitten.
Er is ook een aflevering van "dier enzo" opgenomen. Weet iemand wanneer dat uitgezonden wordt?
Heike, jammer dat ik niet wist hoe je eruit ziet, ik had je graag willen ontmoeten!

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:24

Heike schreef:
jaja het was Friezen dag geloof ik


jaja ik heb er ook genoeg gezien Cool

Citaat:
Toen kwam er een fries de rijbak binnen voor een longeerclinic. Alles was heel duidelijk te zien en te horen. Maar toen nodigde hij iedereen uit om bij de ring te gaan staan die uitgezet was. Dat was namelijk gezelliger
En dat betekende dat het wel drie rijden dik stond op sommige plaatsen en dat we dus niets meer konden zien.



ja wij waren dus ook telaat maar in 5min stond ik vooraan Lachen

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:06

Ik heb alleen jen gemeet geloof ik.
Ik was veel te druk met Orabldo dus ik heb heel erg weinig gezien helaas.
Volgend jaar zonder paard!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:28

En daar loop je dan de hele dag met je boktpetje, en ik heb niemand van bokt gezien
Ja Gillian heb ik zien rijden met Oeds, daar heb ik volgens mij nog wel wat foto's van.
de friezen die gemonstert werden vond ik ook niet echt mooie friezen.
Maar er liepen wel heel wat mooie tussen.

idd erg jammer dat Minkema de mensen uit nodigde daarte gaan staan, mijn moeder en ik zijn maar blijven zitten, we konden daar toch niets zien.

Maar verder vond ik het een leuk dagje uit. Helaas geen bokkers gezien, maarja.

*mijn boktpetje had ik gistermorgen dus weer terug gevonden Haha!*

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:53

axeltje schreef:
En daar loop je dan de hele dag met je boktpetje, en ik heb niemand van bokt gezien
Ja Gillian heb ik zien rijden met Oeds, daar heb ik volgens mij nog wel wat foto's van.
de friezen die gemonstert werden vond ik ook niet echt mooie friezen.
Maar er liepen wel heel wat mooie tussen.

idd erg jammer dat Minkema de mensen uit nodigde daarte gaan staan, mijn moeder en ik zijn maar blijven zitten, we konden daar toch niets zien.

Maar verder vond ik het een leuk dagje uit. Helaas geen bokkers gezien, maarja.

*mijn boktpetje had ik gistermorgen dus weer terug gevonden Haha!*


Heb jij toevallig een blauw bokt petje??? Dan heb ik jou voorbij zien rennen Ik riep nog maar je was veelste snel weg Huilen

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:38

Ik wist niet eens dat er Boktpetjes waren.... Ik heb alleen Kaar gezien, maar dat was ook niet te missen want wij moesten samen rijden... Mooie schimmel is dat hoor.
Ik had dus wel wat mensen kunnen zien. Stond ook te kijken bij die shetjes. Ik kwam net van de keuring en wilde eigenlijk naar huis toen ik weer een bekende zag (ik heb echt de hele dag met bekenden kunnen kletsen, hardstikke leuk) die de vader is van een aantal van die kinderen op die shetjes en besloot toen om nog maar even te blijven. Ik heb Joop Stokkel trouwens ook zien opstijgen (was bij Jumpers stal) maar die zit er echt nog sneller op als ik, vond ik erg knap. Ik vond het trouwens een heel mooi paard waar hij op zat!

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:38

Nee dat was ik dan niet haha.
Ik heb camel met een zwarte klep.....Haha!

gillian

Berichten: 4412
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:42

het waren 3 superdagen!!!
ik heb zelf vrijdag en zaterdag(2x per dag) gereden met het friesepaarden dressuurteam.
misschien heeft er iemand nog een fries voorbij zien vliegen op de drafbaan en vrijdagavond in de hoofdring...dat was ik Haha!
ik had het oudste paard en ook het gekste haha

zaterdagochtend heb ik jacksel nog gemeet, nimber had het veels te druk met haar hengst Schijnheilig gaaf beest trouwens!!!
helaas ben ik ze verder niet meer tegengekomen.
in de grote tent ben ik heike, elke en gwenn nog tegen het lijf gelopen.
we zijn na een clinic van een australier die zitles gaf naar oeds gegaan, ff gekroeld en bewonderd.
verder heb ik annababs en jnien nog gezien, maar die ken ik al.
echt gaaf was het!!

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:53

Ja Gil je was super hoor!!! en zooo hard ging ie nou toch ook weer niet Tong uitsteken Haha!
Wel jammer dat ik geen andere bokkers heb gezien, maar ja ik moest ook an die arbeit he (aufmachen Haha!):D. Lastige taak daar bij de renbaanovergang Haha!
Maar ik heb lekker wel een Horse Event polo en jas Haha!.
sjesus ik krijg die grijns geloof ik niet meer van mijn gezicht

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:48

Ja anna, je had het wel heel erg druk met werken he Ach gut Was wel supergezellig, ik ga dlaijk lekker slapen morgen hoef ik gelukkig pas om half 1 te beginnen Haha! (ik liep ook rond met een camel/ zwart boktpetje)

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:51

En vandaag waren Lielle, Oscar, Mickey en ik er ook
Hebben wel elkaar weer lekker misgelopen de hele dag
Toch eens iets op gaan verzinnen Lachen

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:59

runningkawa schreef:
En vandaag waren Lielle, Oscar, Mickey en ik er ook
Hebben wel elkaar weer lekker misgelopen de hele dag
Toch eens iets op gaan verzinnen Lachen


Inderdaad, want ik heb zaterdag iedereen misgelopen lijkt wel...
terwijl ik Gwen en Elke wel had herkend, en ik wist dat Heike te herkennen was aan felgekleurd kapsel...

Leuk verslag!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:52

tije en ik hebben ook weinig mensen van bokt gezien Scheve mond
Jacksel hebben we ff gesproken en nimber zagen we voorbij komen met orbaldo Lachen
Verder helaas niemand, volgende keer beter! Knipoog

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:10

heb ook niemand van bokt gezien gisteren

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:42

Ik heb zondag bijna de hele dag op de Lipizzaner-stand gestaan. Heb ook geen Bokkers gesproken. Of wel?

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:39

Heike schreef:
Toen gewacht op de appaloosa kleurenpalet show. Dat was echt heel erg leuk. Vooral het kleine appie. Zij reden een carrousel met zijn achten. Ook niet allemaal even netjes maar toch erg leuk.



Bedankt voor het compliment. Zaterdagochtend ging het inderdaad vrij slordig, mede namens mij omdat ik de proef niet uit mijn hoofd ken en dus mijn voorganger wil volgen maar ik toch echt soms de andere kant op moet. Zaterdagavond ging het totaal niet, maar zondagochtend waren we erg tevreden. Geen fouten en aardig synchroon.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:49

Dusi schreef:
Ik heb zondag bijna de hele dag op de Lipizzaner-stand gestaan. Heb ook geen Bokkers gesproken. Of wel?


In de fokkerijhal? Wij hebben ook best wel vaak bij de stand van het fps gestaan.Pff veel bokkers miselopen zeg Scheve mond

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:14

Ik vond het een hele leuke dag en het ponyvoetballen ging ook heel goed.
Maar ik heb ook helemaal niemand met een boktpetje gezien Scheve mond

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:02

Ethelate"]
[quote="runningkawa schreef:
En vandaag waren Lielle, Oscar, Mickey en ik er ook
Hebben wel elkaar weer lekker misgelopen de hele dag
Toch eens iets op gaan verzinnen Lachen


Inderdaad, want ik heb zaterdag iedereen misgelopen lijkt wel...
terwijl ik Gwen en Elke wel had herkend, en ik wist dat Heike te herkennen was aan felgekleurd kapsel...

[/quote]

Ja, wij dachten jou dus ook wel te herkennen. Maar hebben je helaas niet gezien. Misschien moet ik ook maar eens zo'n bokt-petje aanschaffen Tong uitsteken

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:08

Ja heike idddie van m2 was ontzettend aan het zagen het zag er niet uit.
Maar die voorpluk was wel mooi!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:41

happyjoyce schreef:
Ik vond het een hele leuke dag en het ponyvoetballen ging ook heel goed.
Maar ik heb ook helemaal niemand met een boktpetje gezien Scheve mond


Maar ik heb jou wel gezien
Ik heb nog wat foto's maar die zijn niet zo mooi omdat ze binnen zijn gemaakt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 bezoekers