Nog een vraagje voor alle fjordengekken en kenners

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Nog een vraagje voor alle fjordengekken en kenners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 21:52

Hey, er zijn hier redelijk wat fjordengekken, dus ik heb even een vraagje. Een vriendin van mij is op zoek naar een leuk fjord, om recreatief mee te rijden. Het belangrijkste is dat het dier gezond en heel braaf is. Nou zijn we afgelopen zaterdag bij een fjord wezen kijken en het lijkt haar wel wat. De fjord heeft goede papieren (v. bjogard ofzoiets) en is een 1e premie merrie. Ze is ook gechipt. De merrie is 5 jaar en zeer braaf. Kunnen kinderen van 6 mee wegrijden. Ze is ook super verkeersmak/trailermak en heeft veel voor de wagen gelopen. Ze is 1.39m. hoog. Nou vragen zij 1800 euro voor deze fjord, wat ik zelf heel veel geld vind. Ik zit zelf niet zo in die fjorden wereld, maar wat vinden jullie van deze prijs? Ohja de merrie is nou niet op conditie en supervet...dus moet helemaal opnieuw getraint worden. Vinden jullie deze prijs normaal of zouden jullie dat er niet voor geven? De spullen zitten er niet bij begrepen.
Groetjes Melina


ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:01

ik vind het wel een redelijk prijs ja. Ik heb voor mijn 5 jarige fjordenmerrie 1500 betaald, en heeft wel goede papieren, maar geen certificaten ofzo. Verder was ze niet verkeersmak en wel zadelmak, maar niet ingereden. Ze is trouwens 1.43. 1800 lijkt me dus een redelijke prijs en als je goed je best doet kun je er misschien nog wel 100 afkrijgen of een zadeltje/hoofdstelletje bijkrijgen.
succes!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:57

persoonlijk vind ik het aan de hoge kant
de 1e premie is waarschijnlijk van een veulenkeuring , dus wat de jury nu over haar zou zeggen is maar de vraag
ze is dik en ongetraind , oke ze is heel braaf, maar is dat echt de merrie of komt dat doordat ze zo moddervet is, veel te dikke paarden zijn gewoon minder actief doordat ze het zwaarder hebben/zijn
ze is qua maat aan de kleine kant en er zitten geen spullen bij
ik zou niet hoger gaan dan 1500 en dan heb ik het over de echte max

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:34

nou ik vind het een nette prijs...
ook redelijk normaal hoor...

Dag lieve mama...

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 08:05

Ik vindt het ook iets aan de hoge kant.
Ik zou voor een Fjord ,die je recreatief wil gaan berijden ,niet meer als 1500 euro uitgeven.
Zeker niet als er helemaal geen spullen bijzitten.
En wat draumpje al aangaf......van wanneer is die 1ste premie?

Groetjes Diana

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 08:13

Voor een 1ste premie moet ze minimaal 3 geweest zijn daarvoor krijg je een A, B of C premie bij het stamboek. 1800 euro vind ik aan de hoge kant. Kijk eens op marktplaatst daar staat een leuke fjord voor 1000 en die heeft conditie en is ook supermak.

Wodan en ik onderweg in de M2

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:05

Iets te hoog idd.
Ik denk dat 1600 wel een redelijke prijs zou zijn voor deze merrie. En dat moddervet vind ik ook niet echt schandalig. Na een tijdje goed opbouwend trainen heb je dat er zo af (heb ervaring met Nic Haha!) Aangezien ze 5 jaar oud is denk ik wel dat 1600 een betere prijs is dan 1800 Knipoog

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:07

Ik vind het een redelijke prijs als ik eerlijk ben, En die conditie komt heus wel weer, beetje trainen en dat buikje is er zo af...

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:09

Ik vind het ook aan de te hoge kant,ik zou er tussen de 1200 en 1500 voor betalen.

Paardentaxi Zeeland

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:44

ik ebn het met viking eens.
voor dat geld kun je wat kopen met meer ervaring/conditie
(op de site van het stamboek kun je een adv. laten zetten,met je wensen,heb ik ook gedaan,en veel reacties op gekregen!)

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 00:07

hallo, ik heb een aantal jaar bij een fjordenhandelaar gereden, in die tijd verkocht hij ze voor z'on 3000 gulden, nu dus 1500 euro. Dit vind ik zeker genoeg voor een fjordje die zadelmak, verkeersmak en eventueel aangespannen is. De A premie zegt mij niet zoveel. Het eerste jaar dat ik met de keuring meeliep had ik 30 punten (erg weinig) en het jaar daarna stond ik op kop in mijn klasse met 37 punten Verward . Dus mijn advies is om op de prijs af te dingen naar een max van 1600 en anders naar een ander fjordje te zoeken. op www.fjordstudbook.com (website van fjordenpaardenstamboek) staan altijd veel fjorden te koop. Verder zou ik je vriendin ook kunnen doorverwijzen naar de handelaar waar ik heb gereden, overigens prima man, handelaar klinkt altijd zo negatief, maar dan moet je me wel even een pb'tje sturen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 00:16

Ik denk dat de prijs wel OK is. Wij betaalden een aantal jaren terug f3500,- (guldens dus Haha!) voor een achtjarige merrie, zonder indrukwekkende premie. Het ging echter wel om een supersuperbetrouwbare pony waar je niet snel een tweede van tegen zou komen...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 06:48

Veel te veel, zo'n fjord mag hooguit 1200 euro kosten, ze is erg klein, geen wereldschokkende vader, kind/trailer/verkeersmak moet je maar afwachten. 1e premie .... hmmm op welke leeftijd was dat? Moddervet, tsja daar moet wel aan gewerkt worden, maar telt in mijn ogen wel degelijk mee in de waarde bepaling......
Kijk ook eens op www.fjordstudbook.com of www.thier.nl/fjordnl/ daar staan ook leuke fjorden..... succes!!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dewii, hoogendroog, Joanne_, Juniores, karinmanon, Team_Sublime, thequeensmum en 120 bezoekers