mijn paard slijt ijzers af binnen 4 weken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

mijn paard slijt ijzers af binnen 4 weken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 19:25

Mijn paard slijt in een razend snelle tijd ijzers af.
Heeft al dikkere ijzers als normaal en nog houd en ze nog maar 5 weken vol.
Kunnen er winia puntjes onder om ze wat langer er onder te houden. Wie heeft hier ervaring mee?
Scheve mond

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 19:42

ik niet, maar vind het wel apart, weet je ook hoe het komt?

nu staat je topic in elk geval weer bovenaan Knipoog
succes!

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 19:44

Wat raar?
Scheve mond Schraapt ze veel met haar hoeven over de grond?
Of rijd je veel buiten met haar op geasfalteerde paden?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 19:47

Wij hebben op het moment widea puntjes en het helpt inderdaad om de ijzers langer heel te houden. Maar ik heb onderhand van meerdere personen gehoord dat het de beweging 'afstopt' en zo extra belasting op pezen en botten veroorzaakt. Dat zou op de lange duur extra slijtage kunnen veroorzaken. Om die reden gaat Rowan er weer vanaf - dan maar iets meer betalen, is beter dat een kreupel/versleten paard.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 20:32

mijndario schreef:
Wat raar?
Scheve mond Schraapt ze veel met haar hoeven over de grond?
Of rijd je veel buiten met haar op geasfalteerde paden?

rij inderdaad met haar 3 a 4 keer in de week voor de wagen en drie keer onder het zadel door iemand ander maar ook veel buiten.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 20:33

ArwenLune schreef:
Wij hebben op het moment widea puntjes en het helpt inderdaad om de ijzers langer heel te houden. Maar ik heb onderhand van meerdere personen gehoord dat het de beweging 'afstopt' en zo extra belasting op pezen en botten veroorzaakt. Dat zou op de lange duur extra slijtage kunnen veroorzaken. Om die reden gaat Rowan er weer vanaf - dan maar iets meer betalen, is beter dat een kreupel/versleten paard.

coco heeft gevoelige pezen dus moet haar nu vast om de 4 weken opnieuw laten beslaan. Scheve mond

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 21:10

Mijn paard slijt ook razendsnel ijzers af, maar ik moet heel veel over asfalt, ik wilde widea's maar de smid wil het niet doen, i.v.m. slijtage aan de pezen e.d.

Bij het huifkarbedrijf waar ik gewerkt heb, lopen alle paarden op straatijzers met widea's, anders verslijten ze in 1 dag een paar ijzers, die lopen altijd op straat!

Wat ik eigenlijk nog irritanter vind, is uitglijden met die gladde ijzers op straat momenteel, alles is glad.....

dravermoos
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 21:12

hoi
mijn paard heeft daar ook last van Scheve mond
maar wij hebben hem nu kar ijsers om ge daan en nu gaat het wel goed dus mischien kan je dat eends probeeren *LOL*
=xxxx= alexandra

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 15:32

Hoi hoi,

IDD widia puntjes wordt ook door mijn hoefsmid sterk afgeraden. Het blokkeerd de natuurlijke stand van het been waardoor een paard dus blessures kan krijgen. Mijn hoefsmid doet regelmatig mee met wedstrijden en dan moet hij zelf ijzers maken uit een stuk staal. Deze maakt hij dan voor mij precies pas en legt ze bij Ingenieur eronder. Deze ijzers zijn een stuk sterker dan die fabrieksijzer en gaat ook langer mee. Ik doe soms ruim 11-12 weken met een rondje ijzers en het is dat de hoef er overheen groeit maar de ijzers zijn nog perfect. Mischien kun je aan je hoefsmid vragen om er ook een hand gesmede ijzers onder te zetten. Het kost wel wat meer, ik betaal normaal voor een rondje tuigijzers 75 euro en dan 90 euro maar echt de moeite waard.