Eindelijk naar de dietiste...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Eindelijk naar de dietiste...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 21:26

Eindelijk heb ik de knoop doorgehakt en ben naar een dietiste gegaan.
Na 11 maanden thuis te zijn geweest met een Burn-out en 10 kilo zwaarder van al het eten heb ik eindelijk een knop in mijn hoofd omgedraait.

Vanmiddag de eerste afspraak gehad, een intake gesprek van een uur, en ik heb huiswerk meegekregen.

Nu maar hopen dat ik het een beetje vol kan houden en op een normale manier totaal 15 kilo eraf kan krijgen. Cheese!

Gelukkig heb ik een lieve vriend die dus gewoon mee gaat "lijnen" maar ik weet dat het niet makkelijk zal worden....

Dus af en toe zal ik best wel eens jullie hulp nodig hebben... om de bekende moed in te spreken.....

Morgen gaan we beginnen met een eetdagboek over de hele week en ik begin goed maar niet heus.... ik vier mijn verjaardag.... Verward en dan al die lekkere hapjes op tafel..... *zucht...
Nou ja danmaar aan de spa... *LOL* ik weet waar ik het voor doe.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **


bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:27

hehe sterkte Knipoog

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:30

sterkte!
ik heb geen idee hoe moeilijk het moet zijn om lekkere dingen te moeten laten staan, ik snoep heel veel, anders val ik af, maar ik zie bij mn moeder&zusje dat t soms best frustrerend is!

dus: sterkte!en volhouden he!! je weet waarvoor je het doet

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 07:29

ik zet altijd met verjaardagen e.d een schaal met stukjes bleekselderij, peen, komkommer, paprika, radijsjes en bloemkoolroosjes met een mager dipsausje neer.(fantasia uit zo'n zakje met halvanaise) is echt erg lekker en ziet er nog leuk uit ook.
ik zet ook wel "vette"dingen neer, maar daar blijf ik dan zoveel mogelijk af.
veel sukses.

Z1+1

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 12:22

He dat is een goede tip... dank je wel. Ik vier dus vanavond mijn verjaardag en dacht dat ik overal maar van af bleef.... maar komkommer is ook altijd lekker en een dipsausje lig ook nog in de kast...
Komt goed vanavond.....

Alle tips zijn welkom hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 14:35

ja! zeker een goede tip Lachen

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 16:12

Neem voordat de visite komt en paar glazen water en eet een gezonde boterham o.i.d, dan zit je al wat vol en is er niet zoveel ruimte meer voor chips en andere vette dingen.

Ik denk dat je rustig wel een chipje, toastje of een klein stukje taart mag nemen, maar prop je gwoon niet helemaal vol.


Succes met afvallen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 16:15

Goed van je dat je de knoop hebt doorgehakt om uberhaupt naar een dietist te stappen! Hou vol en succes ermee! Lachen

puntje puntje puntje

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:01

Nou sterkte met het komende verlies (van de kilo's Haha!)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 19:40

petrabonanza schreef:
ik zet altijd met verjaardagen e.d een schaal met stukjes bleekselderij, peen, komkommer, paprika, radijsjes en bloemkoolroosjes met een mager dipsausje neer.(fantasia uit zo'n zakje met halvanaise) is echt erg lekker en ziet er nog leuk uit ook.
ik zet ook wel "vette"dingen neer, maar daar blijf ik dan zoveel mogelijk af.
veel sukses.


Hey dat vind ik wel heel slim. Zou eigenlijk iedereen moeten doen die zijn/haar verjaardag viert. Dan hebben de mensen die op dieet zijn ook iets te eten Lachen. Gelukkig hoef ik zelf niet te letten op wat ik eet (alhoewel, ik moet juist zorgen dat ik zoveel mogelijk eet), maar ik vind dit eigenlijk wel een heel sociaal idee.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 19:57

Begin dit jaar begon ik ook bij de dietiste.

Maar toen ik na 3 maanden alleen maar bleek te zijn aangekomen ben ik pardoes gestopt.

Wel heb ik er dingen van geleerd die ik nu nog steeds aanhoud, maar op de weegschaal blijft vervelend voor me (ik had voor het eerst sinds 9 jaar weer op de weegschaal gestaan nadat ik dat op mijn 15e had afgezworen).

Ik krijg nu waarschijnlijk ook aparte therapie voor eetproblemen naast mijn reguliere therapie omdat er bij mij volgens mij genoeg achterliggende gedachten achter zitten.

Gewoon gezond eten, ik ben me wel een stukje bewuster van voeding geworden.
En ooit hoop ik nog eens een redelijk slank figuur te krijgen Knipoog

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 20:25

goed van je hoor dat je er heen gaat Ach gut idd wel verstandig dat je spa neemt, dat scheelt al een beetje Knipoog en dan neem de kersenvlaai ipv slagroomtaart, dat zal ook wel iets schelen Haha!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 13:11

Nou ik heb me gisteren aardig ingehouden.... 1 stukje slagroomtaart (want iik lust geen appeltaart) en totaal 4 toastjes met iets....
He vervelend Llewella dat het zo is gelopen, ik hoop dat ik er wel wat aan heb. Maar wel heel goed dat je die aparte therapie krijg. Ik hoef geen maatje 36 te krijgen maar terug naar de 38/40 vind ik prima want mijn broeken maat 44/46 werden nu toch wel iets te krap hahahaha, en ventje ziet me aankomen om een nieuwe garderobe te kopen... NOT.

Maar het is wel lekker als je weer goed in je vel ga zitten.

Dank jullie wel voor alle bemoedigende stukjes.. zal het hard nodig hebben de komende maanden.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 21:40

Yesssss, 3 kilo kwijt.... gaan we toch de goede kant uit en het stimuleerd weer als je ziet dat er weer iets vanaf is.
Ik moest wel lachen... vanochtend op de weegschaal... helemaal blij, vriendje kijken.... die geloofde het niet... dus ik ben de hele dag helemaal gelukkig geweest.
Op naar de volgende kilo's... (het valt wel tegen hoor, nadenken bij alles wat je onder je neus naar binnen wil werken grrrrrrr)

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Bonte_, Amable, Amazonbot, Animal, ComscoreBot, ellen05, Evito_06, gigil, Googlebot, haffiefreak, Herfstblad, IndianSu, karlli, Ketly, Maanon_, Mar_X, Marloes_92, MayoNeighs, Pytje, Saskiaa_, Sastaic, stijntilla, topsylover, Unit, xAlice, Yellowbird en 154 bezoekers