hoe volgens jou?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

hoe volgens jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 19:04

Na aanleiding van vele bandage topics, de vraag. Wat is volgens jou de goede manier van bandageren?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 19:23

Tja, welke manier van bandager;
Hoe je moet bandageren, waneer, of waar (welke benen)???

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:18

Doe ze allemaal maar, want ik wil het ook wel weten Lachen

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:40

Ik zal ze vanmiddag ff typen, maar moet nu naar school, me zus uitzwaaien, die gaat als hulpmentor mee op kamp met de bruggers, en moet haar toch nog ff knuffelen he, voor ze er straks 3 dagen niet is!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:29

nou, komt er nog was van Ilkkah Knipoog

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:35

jaja, was het vergeten, sorry, hier je vragen, ben ook geen bandagester, maar ze blijven in ieder geval altijd zitten bij mij Tong uitsteken:

Hoe bandageren: Eerst lappen eronder doen, zorg dat de bandage goed is opgerold, anders ben je klaar en dan zit het klitteband verkeerd (heb er ervaring mee!)
Rol het goed strak om het been (niet te strak) en zorg ervoor dat het niet te laag zit, ongeveer boven de kootholte.
Als jou bandages niet goed plakken, doe er dan van die klittebandjes omheen (gewoon tekoop bij paardenwinkels), en voila, je bandage zit (vind het moeilijk uitleggen btw hoe je moet bandageren)
Waneer: Je kan het doen voor het mooi, maar ook ipv peesbeschermers.
Welke benen: Ik heb bij ilkkah bij de voorbenen peesbeschermers, en bij de achterbenen bandages, het is eigenlijk net wat het paard nodig heeft, of prettig vind.
Omdat ilkkah zwakke achterbenen heeft doen wij het achter omdat een bandage net iets meer stevigheid bied (vind ik), maar als je paard bijv. zwakke voorbenen (of allebei) hebt kan je het het beste voor (en achter) doen.
Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:53

Niet bandageren Haha!

Als je toch wilt bandageren zorg dan iig dat de onderlappen niet elkaar overlappen op de pees. (knobbels en bobbels in de onderbandages aan de voorkant) Verder een stukje onderbandage onder de bandage uit laten komen ivm afknellen en drukverdeling. (cm ongeveer) Voor de rest Verward Zorgen dat alles schoon is maar dat lijkt me vanzelfsprekend.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 08:12

Vraag iemand in je omgeving om het een keertje voor te doen. Dat lijkt me makkelijker dan zelf te gaan zitten rommelen met een beschrijving van internet...

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 11:11

ik gebruik meestal peesbeschermers, maar iedereen heeft een andere manier van bandageren, ik was gewoon nieuwsgierig.