bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iikiej
Berichten: 1
Geregistreerd: 20-09-03

bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 19:08

hallo ik ben nieuw hier.
Ik hebeen vraagje: hoe kan je onthouden hoe je het bit aan het hoofdstel doet? Dus niet achterstevoren bedoel ik......Dus zodat hij goed in een paard zijn mond ligt.
Alvast bedankt

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 19:10

ik snap niet helemaal wat je bedoelt

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 19:16

Je moet het bit helemaal tegen elkaar kunnen doen (zodat ook de bovenkant tegen elkaar aanzit) en als die fout zit zit er aan de bovenkant nog een kier...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 20:17

Ik onthoudt het altijd aan de kromming die erin zit. Als een dwarsdoorsnede krijg je dan zoiets (als je 'm snapt teminste)

( neus oren

( is dan het bit zoals de kromming er ook in loopt. Het trucje van Ilkkah is ook wel handig, over het algemeen klopt dat wel, ik denk alleen dat dat met de wat lastige bitten (correctiestang of andere stangen) niet klopt, maar daar zit ook vrijwel altijd een kromming in.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:49

en snap je het??

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:52

Laui! schreef:
Ik onthoudt het altijd aan de kromming die erin zit. Als een dwarsdoorsnede krijg je dan zoiets (als je 'm snapt teminste)

( neus oren

( is dan het bit zoals de kromming er ook in loopt. Het trucje van Ilkkah is ook wel handig, over het algemeen klopt dat wel, ik denk alleen dat dat met de wat lastige bitten (correctiestang of andere stangen) niet klopt, maar daar zit ook vrijwel altijd een kromming in.


zo doe ik het idd ook Lachen
ik heb een dubbel gebroken en ik keek dat naar die twee lange stukjes,die lopen licht in een boog,en die boog die eindes ervan moeten omhoog lopen,niet omlaag Lachen
en als je er niet uit komt kun je altijd nog wel even iemand navragen.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:59

de holle kant naar de keelopening van het paard, en de bolle kant richting opening van de mond