Prijzenschaal dressuur?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Prijzenschaal dressuur?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 17:20

Weet iemand misschien wat de prijzenschaal is voor geldprijzen in de dressuur?
Ik had vandaag 35 euro (in Hoogland, groot concours) voor een eerste prijs, dat lijkt me een beetje weinig. Het inschrijfgeld was 9 euro per proef.

Ik heb pas ergens gelezen hoeveel prijzengeld ze dan moeten uitkeren per rubriek, maar ik weet niet meer waar dat was, en in de reglementen kon ik het niet vinden (misschien heb ik wel gewoon scheel gekeken hoor, kan ook! *LOL* )

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 18:33

Kijk hier eens: http://www.knhs.nl/uploads/groot/alg.regl2003.PDF
En dan bij artikel 39.1

Artikel 39 - Geldprijzen/waardebonnen/kunst- en gebruiksvoorwerpen
1. Prijzen bij wedstrijden kunnen bestaan uit geldprijzen, waardebonnen, kunst- en gebruiksvoorwerpen.
De hoogte van de maximaal toegestane geldprijzen wordt jaarlijks in een door het Federatiebestuur
vast te stellen prijzenschaal opgenomen en gepubliceerd.

Dan staat er op http://www.knhs.nl/knhs/tarieven.asp het volgende:

Indien het om paarden gaat mag het inschrijfgeld maximaal 12,50 euro zijn, minimaal 10 euro.
Prijzengeld minimaal voor de eerste plaats is: 5 x het inschrijf-geld
Voor de 2e t/m de 5e plaats geldt het volgende: Totaal tenminste 2 x de waarde van de 1e prijs

Als je dus 9 euro hebt betaald dan moet de prijs dus MINIMAAL 5 x 9 euro zijn. Dat is dus 45 euro.

Er klopt hier dus iets niet!
Misschien de vereniging even bellen en ze op de hoogte brengen van dit artikel.
Wat voor prijzen stonden er overigens in het vraagprogramma???

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 18:43

oh wat zijn wij sukkeltjes.

bij de landelijke krijg je geen geld!
nee, degene bij de eerste 5 krijgen een medaille in de zomer (ieder tornooi van het zomerseizoen dezelfde)
en de eerste krijgt een bord.

in de winter heb je dan weer prijzen zoals:
een zweep, zadeldekje, zakje rekkers, een zak wortelen, voor plaats 1 tot 5, soms maar van plaats 1 tot 3.

en we krijgen ons inschrijvingsgeld niet meer terug nou.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 19:37

Het is (helaas) anders.
Zolang het inschrijfgeld onder de 10 euro zit, mag de vereniging zelf weten hoeveel de eerste prijs en de volgprijzen zijn.
Pas als het inschrijfgeld meer dan 10 euro (met een max. van 12.50 euro) geldt de prijzenschaal, waarbij voor een eerste plaats dus minimaal 5 keer het inschrijfgeld uitgekeerd moet worden.

Voor jouw proef was het inschrijfgeld 9 euro, dus was de prijzenschaal niet van toepassing, en mag de vereniging dus zelf weten hoeveel de eerste prijs is; is jouw geval dus 35 euro.

Zie ook de link van Kleintje: http://www.knhs.nl/knhs/tarieven.asp
en dan het stukje voor inschrijfgeld < 10 euro, daar staat dat de prijzenschaal niet van toepassing is.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 19:56

Ja dat laatste maakte ik idd ook al op uit de KNHS site, maar vooral ook omdat ze voorgaande jaren altijd 100 gulden deden, leek 45 euro mij ook logischer.
Helaas.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:10

Wij hebben hier niet eens prijzengeld Verward Waarom is dat daar eigenlijk wel en hier niet?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:12

¡!Ellen!¡ schreef:
Wij hebben hier niet eens prijzengeld Verward Waarom is dat daar eigenlijk wel en hier niet?

Dat ligt aan het vraagprogramma waar jij je op inschrijft.

Ik had idd. dat stukje over lager dan 10 euro niet goed gelezen. Sorry voor de verkeerde info.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 01:42

ik had vandaag voor n 1ste prijs 8 euro, en voor n 2e 6.50.
Laatst had ik 10 euro per 1ste prijs.
En t inschrijfgeld was bij beide 5 euro.Maar dit is ook voor de pony's in de B(die 10 euro) en 8 euro in de L1...je kreeg nog wel rozetten.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 11:38

Bedoel je dan in de vorm van waardebonnen, Chantal, of echt geld? Want dat mag volgens mij niet bij de pony's...

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:21

Wat een verschil zit daar toch overal in! Als ik in exloo rij, betaal ik 8 euro inschrijf en de 1e prijs is dan 20 euro. Laatst reed ik in stuifzand en betaalde ik 7,5 inschrijf en won ik 30 euro + een wit dekje (1e prijs). Dan heb je zuidwolde nog die idd geen prijzengeld heeft maar bekers. Verder hebben wij toch overal bij een 1e prijs minstens 20 euro aan prijzengeld hoor! Ik heb het nu dan over drenthe. Waardebonne mogen ze van mij ook afschaffen! waardeloos vind ik dat, moet ej iets kopen omdat je hem anders niet kan gebruiken!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:25

Bettine schreef:
Bedoel je dan in de vorm van waardebonnen, Chantal, of echt geld? Want dat mag volgens mij niet bij de pony's...


Echt geld, maar was bij mijn eigen vereniging dan, en was volgens mij ook de eerste keer dat ze dressuur wedstrijd voor pony's deden.Normaal springen, of voor paarden dressuur/springen.Maar iig, in Putten ook gewoon geld, maar dat was van de zilveren cap ofzo iets.En toen kreeg degene met de hoogste score van de ring ook nog een zak brok, toen had ik dus ook nog 2 zakken brok die ik niet gebruik haha Lachen

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:02

Bettine schreef:
Bedoel je dan in de vorm van waardebonnen, Chantal, of echt geld? Want dat mag volgens mij niet bij de pony's...


Ik heb al vannaf de L1 geldprijzen gehad bij de pony's.
Meestal zo rond de 10 euro voor een eerste prijs.

De laatste tijd krijg ik trouwens steeds meer geldprijzen ipv bekers, lijkt wel alsof dat populairder wordt.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:16

Ik kreeg t in de B ook.Alleen daar was t nog meer dan bij de L1 Haha! In de 6 wedstrijden (5 B en 1 L1) nog maar 2x gehad.Rest bekers.

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:38

Afgelopen zondag moest ik 7,-- betalen en kreeg 35,-- terug....(was dan ook 1e.....) dat was leuk verdienen.....in 6 minuten tijd....
Was trouwens bij de paarden....zover ik weet krijgen de pony ruiters bij ons gewoon een beker....en rozet dan maar die krijg je ten alle tijden als je geplaatst bent...

Gr. Angenita

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 14:19

En nog even een nieuw vraagje:
Wat als het inschrijfgeld 10 euro is??

Dat vind ik niet duidelijk op de KNHS site staan!!! Er staat alleen kleiner of groter dan 10 euro, maar over het bedrag van 10 euro zelf wordt niks gezegd...

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:17

Op veel wedstrijden krijg je geen prijzengeld. Bij ons in de regio wel, maar op sommige plaatsen in Gelderland waar ik weleens rijd krijg je helemaal niks. Alleen een rozet en soms iets van paardenspul of een beker. Dat vind ik echt raar! Hoort toch een beetje hetzelfde te zijn?