echt super gereden vandaag =)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

echt super gereden vandaag =)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 15:56

Dinsdag ging ik dus naar me verzorgpaardjes toe om met Lucia te rijden.
We zouden even gaan rijden met een andere martingaal ( andere was nie goed ) en ze was echt zooow irritan aan het doen !
Lucia heeft echt nog nooit gebokt als ik er mee reed ( of iemand anders )
en nu dus wel Verward ze was aan het dribbelen en de hele tijd met d'r hoofd aan het schudden ........en dan weer bokken

Was echt heel raar ! wij kijken of het aan de martingaal lag ...
Dus later zonder martingaal ......nu...da was al helemaal nix !
Echt helemaal met d'r hoofd omhoog en als je wou gaan stilstaan ging ze alleem maar sneller Scheve mond
Echt zoow vaag ! Ze had echt nog nooit zo raar gedaan !
Later dus uitgestapt en weer op in de stal gezet.

Vandaag weer geprobeerd met dezelfde martingaal en
nu ging het ecgt zoooo geweldig ! Zo fijn heb ik echt nog nooit met haar
gereden ! Echt super ontspannen en ze wilde niet sneller enzo ( normaal wil ze altijd sneller ...best irritant ...ze is namelijk best sterk Scheve mond )
Ik helemaal blij !!
Een meisje van 7 kwam ook rijden . ( moet soms daar oppassen Haha! en de eigenaar van Lucia en Toska kent haar opa .... ??)
Dus zij ook op Lucia ! Was echt keij lief ! Lucia was echt zoow braaf ! Dat meisje vond het helemaal geweldig !

En later met Toska gereden .
Eerst weer longeren EN DAT WAS GEWELDIG !!!!
ZOOOW MOOI --> DIE STAART RECHT OMHOOG !!
EN STREKKEN !!( heeft ze van dr moeder Lucia Haha! Haha! Haha! )!!! da was echt geweldig ( ik balen dat ik geen foto toestel bij me had Boos! )
En later nog met d'r in de bak gereden ! Dat ging ook helemaal geweldig !

Dus ik ben weer helemaal blij !!
Moest dit ff vertellen !! Ben gewoon super blij !! Haha!:D:D

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 16:24

Is altijd fijn als het goed gaat als het de vorige keer zo vervelend ging.
Je moet ook niet hebben dat het alleen maar goed gaat, word het ook zo gewoontjes.
Veel plezier nog verder met je paardje!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:39

ja, dat vind ik ook, er moet wel voldoende afwisseling in het werk zitten, ahahah, daar heb ik wel heeel veeeel ervaring mee, hahaha

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:18

xcynthiax schreef:
ja, dat vind ik ook, er moet wel voldoende afwisseling in het werk zitten, ahahah, daar heb ik wel heeel veeeel ervaring mee, hahaha


Grinn ja ik ook, de ene keer loopt Odessa perfect aan de teugel en de andere keer probeert ze me knieschijf te verbrijzelen tussen het hek en haar en geloof me, dat doet pijn! Heb eerst een hele week een blauwe knie gehad Huilen

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:11

nou, dat is bij mij ook net egt het geval, maar dan zijn er een paar dagen (best wel veel hoor) dat ze echt de sterren van de hemel loopt en dan zit er weer eens een daggie tussen en dan....so.....dan moet je niet al te boos op dr worden hoor, hahahaha

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:07

xcynthiax schreef:
dan moet je niet al te boos op dr worden hoor, hahahaha


Nouw dat lukt niet altijd he?!
Ik ken me soms echt een beetje ergeren aan me paard als ze zo vreselijk loopt te klieren, moet ik me echt inhouden, maar zo erg gebuert het bijna nooit

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:12

Ilkkah"]
[quote="xcynthiax schreef:
dan moet je niet al te boos op dr worden hoor, hahahaha


Nouw dat lukt niet altijd he?!
Ik ken me soms echt een beetje ergeren aan me paard als ze zo vreselijk loopt te klieren, moet ik me echt inhouden, maar zo erg gebuert het bijna nooit
[/quote]

ja, dat heb ik ook wel hoor, dan loopt ze hartstikke netjes en dan begint ze op het einde weer met klieren, dus...ik geef je wel gelijk *LOL*

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:36

Mooi dat het zo goed ging!!!!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:21

wat goed dat het zo goed gaat.hopen dat het zo blijft!ach.. een beetje afwisseling is ook wel eens leuk.. toch?

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:24

Ja lijkt mij ook wel leuk... de mijne is echt élke dag hetzelfde!!! K weet niet of ik er blij mee moet zijn of niet, maar ik kan vaak al precies voorspellen hoe alles zal gaan.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:29

Lenn schreef:
Ja lijkt mij ook wel leuk... de mijne is echt élke dag hetzelfde!!! K weet niet of ik er blij mee moet zijn of niet, maar ik kan vaak al precies voorspellen hoe alles zal gaan.


Nouw, zo erg is het niet als je paard elke dag netjes en gehoorzaam loopt, is beter dan dat ie elke dag loopt te klieren en te etteren, maar wet doe jij met je paard, wissel je veel af?

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:30

Hardstikke fijn voor je!
Is een geweldig gevoel he.. als je paardje zo goed loopt..

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 15:15

Ilkkah"]
[quote="Lenn schreef:
Ja lijkt mij ook wel leuk... de mijne is echt élke dag hetzelfde!!! K weet niet of ik er blij mee moet zijn of niet, maar ik kan vaak al precies voorspellen hoe alles zal gaan.


Nouw, zo erg is het niet als je paard elke dag netjes en gehoorzaam loopt, is beter dan dat ie elke dag loopt te klieren en te etteren, maar wet doe jij met je paard, wissel je veel af?
[/quote]

Ja dat is ook...
Ja ik probeer sowieso elke dag op een andere plek te rijden haha.. en springen probeer ik ook 1 keer in de week.. en buitenrijden eigenlijk ook, maar das hier nie zoveel aan... Maar waarom vroeg je dat?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 16:56

Ik herken je gevoel. Heb vandaag ook m'n paardjes heerlijk gereden. Ik heb ze net ingereden en met het rijden ging het geweldig. Ik rijd nu LDR en dat is het systeem dat bij ons past *kwijl*

Ik ben er zo ontzettend tevreden over! Heb ze ook nog lekker afgespoeld want het was SUPER weer!!!!

Het is ook een geweldige sport...................

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 18:37

Lenn"]
[quote="Ilkkah"][quote="Lenn schreef:
Ja lijkt mij ook wel leuk... de mijne is echt élke dag hetzelfde!!! K weet niet of ik er blij mee moet zijn of niet, maar ik kan vaak al precies voorspellen hoe alles zal gaan.


Nouw, zo erg is het niet als je paard elke dag netjes en gehoorzaam loopt, is beter dan dat ie elke dag loopt te klieren en te etteren, maar wet doe jij met je paard, wissel je veel af?
[/quote]

Ja dat is ook...
Ja ik probeer sowieso elke dag op een andere plek te rijden haha.. en springen probeer ik ook 1 keer in de week.. en buitenrijden eigenlijk ook, maar das hier nie zoveel aan... Maar waarom vroeg je dat?
[/quote]

Omdat me dat nogal logisch leek, een paard doet het best, zijn best als die het naar zijn zin heeft en niet elke dag hetzelfde doet, dus omdat jouw paard gewoon elke dag braaf loopt, dacht ik al van dat je vaak afwisselt.
Maar waarom vind je buitenrijden niet zo veel aan?
Is voor het paard juist super goed....

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:26

Vind ik wel leuk maar als ik een uur weg wil gaan dan is er hier maar één route voor... ja er zijn er natuurlijk wel meer, maar als ik met zandpaden wil is er maar één... die ik al 98234 keer gereden heb. Maaarrr morgen bokt-rit in de bossen Hyper! ja dat vindt ie geweldig Lachen

Maar ik had trouwens niet gezegd dat hij elke dag netjes gehoorzaam en braaf is, maar dat hij vaak hetzelfde doet en ik kan voorspellen hoe het zal gaan!! Knipoog Nee geintje hij is wel lief hoor

Je kan trouwens heel handig foto's erop zetten als je de handleiding (linksboven de pagina) goed doorleest, ik snapte het eerst ook niet

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:55

Ik heb die handleiding al 1000 keer doorgelezen, maar kom der echt niet uit... Verdrietig