Prijs van hoefschoenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Prijs van hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 16:53

Omdat mijn pony heel erg slechte hoeven heeft, en ik zit te twijfelen wel/niet ijzers (ivm die nagels nog meer beschadigingen als ik ze er weer af wil e.d) had mijn vriend het idee: die krijgt hoefschoenen.
Jaja, heeft op de wc een paardenblad gelezen en zag daar een advertentie over *LOL*

Hoeveel kost dat nou die hoefschoenen en hoe lang gaan ze mee.
Ik gebruik ze dan puur voor die 2 keer in de week dat ik een buitenrit maak en dan moet ik het grootste gedeelte over straat.

Ze worden dan op maat gemaakt of niet, zitten ze meteen goed of moeten ze ook ingelopen worden, krijg je dan niet eerst wondjes ofzo? Verward
Zijn ze makkelijk om om te doen?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:23

Topics zat Summertje, zoek maar eens rond. Ikzelf heb marquis en die kosten incl verzendkosten 230,- euri. Ik denk wel dat ze heeeeel lang mee zullen gaan, want ze zijn best stevig. Reken maar eens uit hoe veel het je scheelt aan kosten voor beslag.

Bejaarde bokkers weten meer

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 17:40

Heb je ze dan rondom?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:48

Ik heb Old Mac's en die gaan nu al dik 2 jaar mee en aan de slijtage te zien kunnen ze nog wel 3 jaar mee.
Kosten € 150 per paar.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:44

Onze hoefsmid werkt samen met Smit-Rijssen, een hoefsmid uit Assen is dat. Hij komt de mal maken en stuurt die mallen dan, met een begeleidende brief, naar Rijssen toe. Daar worden ze dan op maat gemaakt en krijg je ze binnen 3 weken kant en klaar terug.
Je betaalt per schoen rond de 60 euro.
Wellicht zou hij ook in Meppel willen komen om de mallen voor jouw paard te maken.
Als je meer info nodig hebt, PB me maar Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 20:57

Wat is het verschil nou tussen Old Mac's, die van Smit-Rijssen, en die van Marquis? Die van Marquis zijn 1 maat geloof ik, en daar kun je de verschillende onderdelen van vervangen?
Ik wil namelijk binnenkort eerst 1 paar bestellen kijken hoe ze het er op doet.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:07

Old Macs: kan je Sugarmiss of Natascha misschien om vragen
Afbeelding

Easy Boot: kan je Ganna een PB voor sturen, die gebruikt ze
Afbeelding

Die van Smit-Rijssen:
Afbeelding
www.smit-rijssen.nl

Marquis:
Afbeelding
www.horsebalance.nl

Via de zoekfunctie op bokt kan je een heleboel informatie over hoefschoenen vinden, en dus ook de verschillende ervaringen.
En via google kan je een boel vinden.
Bovendien heeft er een tijdje geleden in de Vrijruiter van de NVVR een artikel over hoefschoenen gestaan, misschien kan je daar ook aan zien te komen, succes!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 21:22

Vanaf foto gezien lijken me de old macs en de marquis het comfortabelst Haha!
Maar ik ga eens wat info opzoeken!
Bedankt!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 01:01

nou dit topic er toch is heb ik gelijk een vraagje, waarom hebben jullie die schoenen? Kan je die bij elk paard omdoen of moet het paard echt iets hebben voordat je daar gebruik van maakt, want het scheelt natuurlijk veel in de kosten als je dat kan gebruiken

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 02:30

hoefschoenen kun je gewoon gebruiken, daar hoeft je paard iets voor te mankeren, het mooiste is natuurlijk als je hem gewoon op zij blote voetjes kan laten rondstampen, maar als dat niet kan met buitenrijden(ivm slijtage of brokkelen)
zijn hoefschoenen een perfecte uitkomst
mij persoonlijk lijken die van smit-rijssen het fijnste omdat die op maat gemaakt worden en er weinig "losse" onderdelen aan zitten, de marquis lijken me op zich wel goed maar ik ben niet zo kap[ot van dat luchtkussen idee en al die "losse"onderdelen, is volgen mij toch meer gevoelig voor slijtage
voor meer info over de smit schoenen kun je vippie een pb sturen , die heeft ze
old mac heb ik echt geen idee van

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 05:03

De Smit-schoenen zijn ook niet zo heel erg duur vind ik.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 15:38

Ik vind het luchtkussen van marquis juist wel prettig, het knelt niet en schuurt niet. Het geeft mee maar omsluit toch stevig. Met het luchtkussen stem je ook af op de vorm van de voet van het paard. Ik weet dat Natascha Old Mac's heeft maar dat zij er juist een luchtkussen van Marquis in heeft laten zetten. Al die keuzes... Verward

Bejaarde bokkers weten meer

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 15:45

Ik heb een Easy Boot maar dan voor blessures en ik vind het werkelijk een onding. 't is dat ie zo duur was maar anders had ik dat ding acuut weggegooid.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 15:56

haha toevallig, ik was net alles aan t opzoeken hierover en wilde een topic starten over prijzen Lachen
Ik heb alle voordelen en nadelen van alle schoenen bij elkaar gezet van wat iedereen hier op bokt erover zei, dus als je t wil hebben dan moet je even je email adres geven dan mail ik t!

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 16:46

Zet het anders gewoon hierop Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 16:46


Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:39


Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 18:11

Ik heb twee paar Old Mac's (een paar maat 3 en een paar maat 4).
Ze zijn een keer gebruikt. Ze zijn te koop voor 100 Euro per paar.
Bij mijn paard schuren ze, omdat hij met zijn hoeven draait als hij ze neerzet.

Kunnen de Markies bij paarden om die met hun hoeven draaien/schuiven?
En hoe is het met binnenkomend zand, schuurt dat niet bij de Markies of de Smit Rijss?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlueStocking, Brittneyx, joyce83, Oehlala, xJolijn en 165 bezoekers