3 jarige hond, pup erbij, wie heeft ervaring?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-01 17:07

Rocky is nu 3 jaar oud.
We zitten er al een poosje over te denken om er een puppy bij te nemen.
Rocky is een gesteriliseerd teefje, en het puppy moet ook een teefje zijn.
Wie heeft hier ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 18:00

Ik. Wat wil je weten?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-01 18:12

hehe, alles, gaat het meestal goed of juist niet?
Is het juist makkelijker omdat ze niet alleen zijn?
We willen het puppie zolang ze niet zindelijk is igg 's nachts in een bench doen, maar is dat niet zielig, als rocky los loopt? Etc etc

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 18:15

ik denk dat het juist van de bench niet de bedoeling is dat het word als bench = opgesloten daar buiten is vrij
dus ik denk niet dat dat het geval zal zijn
als de pup het als een veilig plekje ziet is het prima denk ik!!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 18:20

Ik weet van een college die boeff fokt dat dit heel goed te doen is. Als de laatste weer 21/2 jaar is laat ze haar fokteef weer dekken. Van dit nestje houd ze er altijd weer eentje aan. De ouderen accepteren haar snel en ze heeft geen problemen met o.a. zindelijk maken. De ouderen voeden haar ook een beetje op.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 19:05

Als er een puppy komt, zorg dan dat de oudste (Rocky dus Haha! ) altijd als eerste aandacht krijgt. Ook van degenen die op bezoek komen. Dus niet o wat schattig een puppy en dat Rocky die ouder is en niet zo schattig meer er maar een beetje bij staat en jaloers gaat worden op de kleine, want dan gaat het mis!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 21:02

Ehm ,ik dan wel niet met een puppie maar wel met een klein katje.
Onze hond heeft zich direct over haar ontfermt en ze zijn nu dikke maatjes!
Oke af en toe wat minder, Waldie moet erg wennen aan haar flijmscherpe nageltjes.
Hangt ook wel een beetje van je hond h aar karakter af. Waldi is gewoon een goedzakje, echt een lieverdje. Af en toe wel een beetje grumpy, maar verder een liefie!

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 10:14

Het is juist ontzettend goed om een pup op te laten groeien bij een oudere hond.
Hij neemt dan veel gewoontes over van de oudere hond. Zoals Ineke ook zegt moet je wel goed opletten dat je de aandacht verdeeld zodat de oudere hond zich niet buitengesloten voelt.

Wij hebben momenteel ook een pup (Labrador) bij onze 4 jarige Jack Russel en dat gaat ontzettend goed. In het begin is het wennen voor de oudere hond maar hij zit nu in z'n tweede jeugd!! Lovers

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:02

Ik ben t helemaal eens met Ineke en Luna.
Wij wilden misschien ook later een puppy erbij nemen, maar met onze hond gaat dat niet (weet je nog die reactie op de plazarit? Zo doet hij tegen vreemde mensen en honden in huis). Als Rocky zo niet is heb je al veel meer kans Haha!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:11

jonge dieren gaan bijna ltijd goed bij ouderen dieren. heel soms gaat het fout, door bv extreme jalouzie, maar dat valt helaas niet altijd te voorspellen...

puppie kan idd prima in de bench, als ze gewoon leert dat er nix ergs is aan dat "ding"