stijf aan een kant van het lichaam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

stijf aan een kant van het lichaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 15:28

hallo,

ik zit met een probleem en dat is..............!

ik heb samen met mijn paard een ongeluk gehad en we hebben beiden een vreselijke klap gemaakt hij wou springen omdat die naar stal wou ik dacht van ik moet blijven zitten het is een bere sterk paard en is 1.76 hoog dus probeer dan maar een bere sterk paard tegen te houden.....hij is me ervan door gevolgen en ik kon hem niet meer houden hij is over de uitgang gesprong dat bijna 2 meter hoog was en iedereen dacht hij stopt wel en dat d8 ik ook hij is 21 jaar en heeft zijn evenwicht verloren hij is er wel met mij over heen gekomen maar toen hij de grond raakte viel hij
en ik lag een meter voor hem .

nu kan ik niet rijden omdat ik een ernstige breuk heb aan mijn pols en we hebben nu besloten hem een nieuw bid in te doen dat hebben we gedaan en dat bid helpt heel goed passoa bid .
nu blijkt dat die aan 1 kant van het lichaam stijf is nu longeren we hem maar wat kunnen we nog meer doen om ervoor te zorgen dat die niet stijver word aan die kant.

hij loopt overdag lekker in het weiland en ´s avonds gaat hij naar stal.

wie kan mij helpen.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:48


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 14:49

oke

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:10

Mijn paard heeft zo'n val ook gemaakt. Door de val zijn een aantal wervels en spieren beklemd geraakt. Door Gert Jan den Heijer heeft deze losgemaakt en op z'n plaats gedrukt. De behandeling is ondersteund door spuiten met homepatische middelen. De stijfheid is nu verdwenen en ik heb en blij paard aan over gehouden. Ze 100% gezond weer

ik hou van mij sjappie

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 15:28

hoe kun je zelf merken dat de wervels en spiere beklems zijn geraakt????

kun je dat ook voelen bij de ruggewervel???

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:07

Ja, ongeveer bij het kruis en kont moet het nogal blubberig aanvoelen..
Als dit erg strak is, dan zit er waarschijnlijk iets fout.
Je zou zelf kunnen proberen te stretchen met je paard. Kijken of je de spier die over de hele lengte los kan krijgen. Maar ik zou eerst je paard door een goede physo na laten kijken.

groetjes Jolanda

ik hou van mij sjappie

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:11

Misschien kun je een 'paardenkraker' laten komen? klinkt raar, maar als er iets verkeerd is geschoven, kraakt hij de rug en dan gaat eht weer op de goede plaats en heeft het paard er minder last van. En dan kan het dus ook beter genezen.

Ik weet alleen niet meer hoe het heet, lijkt me sterk dat het paardenkraker heet!

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:34

massage zou hem misschien iets losser kunnen maken als je dan daarna even gaan longeren zal je merken dat hij waarschijnlijk losser is!!


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 14:07

hey jah dat ga ik eerst even¨proberen dank je sannuhtjuhh!!!!

maar heb je dan ook kans als je het zadel erop legt dat die daardoor ook heel pittig word???

omdat die druk natuurlijk pijnlijk is

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 13 bezoekers