Heb jij dat ook wel eens gehad? :( Macho

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Heb jij dat ook wel eens gehad? :( Macho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 13:22

Een lang verhaal, maar ik hoop dat jullie het willen lezen...

Ik zou vandaag een buitenrit maken op mijn verzorgpaard Fenny, nou heb ik ook nog een ander verzorgpaard, Macho, een haflinger, ik was daar al een tijdje niet geweest maar wist dat het meisje dat op hem reed problemen met hem had. Vele keren eraf gebokt, gekneusde nieren, gebroken arm... Nougoed, ik had al gewaarschuwd!!1 Het is een paardje van 4 jaar, dat hij zo mak is heeft gemaakt dat ik en een vriendin van mij hem in hebben kunnen rijden (ik kende dat paardje namelijk al vanaf zijn 1ste, toen stond hij nog bij iemand anders) maar het was geen paardje voor beginnelingen, het is er gewoon eentje die een ruiter met dicipline nodig heeft, met ja is ja en nee is nee. Maargoed, zij wilde toch macho hebben, nou ok dan. Nou ben ik 2 maanden terug nog wezen kijken en toen hoorde ik dus dat het slecht ging met het rijden, dus ik had al zoiets van nou, nu wachten totdat ze eidelijk professioneel les gaat nemen (ze had namelijk nog nooit les gehad) bel ik net, 10 minuten terug naar haar op met de vraag: ik ga vandaag op Fenny buitenrijden, heb je zin om met Macho mee te gaan naar buiten? (zodat zij misschien haar vertrouwen in macho weer terug zou krijgen) KRIJG IK VERDORIE TE HOREN DAT MACHO EEN MAAND EERDER VERKOCHT IS!!!! Ik snap niet waarom ze me dat niet verteld heeft... ze weet wat ik allemaal meegemaakt heb met dat beessie... hij is mishandeld door de eerste eigenaresse, toen hij 2 was heeft ze tegen ons gezegd dat hij al 4 was en dat we hem al wel in konden rijden GRRR dus wat doen wij, wij rijden hem in, wat nog wonderbaarlijk genoeg lukte ook.
Hij is eens ziek geweest, was hij bijna dood, het enige wat we mochten doen was hem suikerwater geven, dierenarts erbij? HO MAAR! Een halster dat ingegroeid was in zijn huis.... stond in een hoop stront van wekenoud als ik op vakantie was geweest... Hij is uiteindelijk verkocht met de mededeling dat ze niet zo'n rotknol moest hebben die alleen maar wagens kon trekken... Een vriend van een vriendin van mij heeft hem toen gekocht en later doorgekocht aan deze vrouw met haar nichtje... WORD HIJ VERKOCHT ZONDER DAT IK AFSCHEID HEB KUNNEN NEMEN! terwijl ik wel jaren voor hem gezorgd heb... Hij staat nu in de achterhoek met naar zeggen nog 1 haflinger en een shetlander... Misschien is hij nu van iemand op Bokt? Ik weet het niet, maar in de tijd dat ik macho als verzorgpony had bij de eerste eigenaresse ging het niet zo goed met mij en ik heb enorm veel steun gehad aan dit paardje... Krijg je dit...

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt...

DiRrTy_LaDy

Berichten: 68
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Oudkarspel (Alkmaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:30

Jezus dit vind ik echt vet banketstaaf van hun,
En ik vind het echt k*t voor je...Ik weet hoe het voelt,
als je verzorgpaardje waar je veel mee meegemaakt hebt zomaar verkocht word...
Zonder dat je er iets van af weet...

Succes meid

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 14:30

idd erg raar van haar. Ze had je toch wel even kunnen bellen?

sterkte

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 15:04

ook ik hoop dat je hem vind, willen ze je niet het telefoonnummer geven van de mensen waar hij aan verkocht is? of anders de naam en plaats.
sukses in elk geval

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 15:29

naar welke plaats is hij gegaan ik woon in de achterhoek,misschien kan ik ff zoeken...echt aso mensen!

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 19:09

turbotinker schreef:
naar welke plaats is hij gegaan ik woon in de achterhoek,misschien kan ik ff zoeken...echt aso mensen!


ik weet niet presies waar, ze had het over "ver" in de achterhoek Verward
Ik kan je wel een beetje een beschrijving geven van de bouw, het is een ruintje, erg rank gebouwd, als het een hengst was geweest had je volgend mij best een premie kunnen halen met dat paard, erg lange manen en staart en vrij licht bruin eneen klein kolletje. Ik zal wel eens zoeken naar een foto alleen staat hij daar niet zo voordelig op aangezien hij toen nog bij zijn eerste eigenaar stond waar hij dus nogal slecht verzorgd werd...