paard blijft doorgaan wat nu.????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

paard blijft doorgaan wat nu.????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 20:46

Ik heb een paard die heel jarloers is elke keer geven wij haar nu als eerste aandacht en dan gaan we dooor naar de andere paarden van ons en als we een keer knuffelen met 1 van ozne paarden dan word mijn paard heel ongeduldig en jarloers ze begint dan metr de voorbenen tegen de stal aan te trappen de stal staat heel stevig maar ze krijgt de planken gewoon los zo hard trapt ze.

er staat ook nog nog een paard naast haar en daar gaat ze dan op afreageren we hebben vanalles geprobeert maar ze blijft doorgaan.

we haddena l bedacht dat ze alleen kon staan zonder een paard om haar heen maar als zij onze stem weer hoort dan begint ze weer helemaal opnieuw wie weet wat ik nu moet doen help ,mij.

Verward

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:20

de plaats waar ze slaat bekleden met zware rubber stalmatten en haar *vooral* geen aandacht geven als ze zich slecht gedraagd...

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:38

ik heb een keer gezien op tv dat er 2 katten waren. De ene was nog jong en de mogt van de andere niet spelen met een balleteje of als de andere aandacht kreeg. Hun deden het nu zo dat ze als de andere aandacht kregen dat ze de jaloerse in een andere kamer zetten. En dan telkens proberen als de jaloerse erbij was . Maar als die jaloers deed dan hald e ze hem neit aan als sprong ie op schoot...
Tja dit is nu bij poezen maar weet nie hoe het bij paarden werkt, probeer maar uit of dit ook lukt bij paarden
sucses OK dan!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:21

wil je je tekst volgende keer niet onderstrepen? zo lezen we het ook wel hoor Lachen


maar ik zou vooral geen aandacht geven als het paard zich slecht gedraagd. ook niet boos worden. negatieve aandacht is ook aandacht! dus als je er op reageerd, beloon je het paard alleen maar voor z'n slecht gedrag.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:29

Toen Yorghos nog in pension stond, was dit ook een probleem. Niet alleen bij mij, maar ongeacht wie er binnen kwam. Zodra hij geluid hoorde wilde hij worden aangehaald.
Deed je dat niet, dan begon hij de boel af te breken. Ik heb toen idereen gevraagd om hem te negeren bij dit gedrag. Alleen aanhalen als hij rustig was, en dat heeft wel iets geholpen.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:37

Mijn eerste gedachte :

Paard in de wei houden ipv op stal.

Dan kan hij zichzelf lekker bezighouden , energie kwijt , heeft geen aandacht nodig van alles en iedereen en krijgt wellicht nog eens een goede opvoedende trap hier en daar Haha!

Dan heeft hij het niet nodig om zo aan mensen en aandacht te hangen ,
en sloopt zijn eigen benen tenminste niet Scheve mond .

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 15:02

jah bij ons lopen er ook verschillende mensen rond en dan gaat ze ook vreselijk tekeer.

1 nadeel is dat wij hebben ze op een boerderij en dan aan de rand van het bos en aan de andere kant is een weg waar de auto´s aardig hard langs rijden dus wij laten ´s nachts de paarden niet buiten inverband als ze door het draad heen gaan en dan heb je geen toezicht als je slaapt dus dan doen we alle paarden ´snachts in stal.

als nikita hooi heeft dan heeft ze niet zoveel van die kuren maar soms wel als zij onze stem hoort maar volgens mij is dit best een lastige zaak:::

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 15:10

Als je paard gaat rammen, geen aandacht geven. Gewoon ignoreren.
Rubber matten aan de voorkant van de box helpt zeker.
En voor de rest (moet je dus echt weten waar je mee bezig bent) zou je het met kluisters kunnen proberen. Maar echt alleen als je weet waar je mee bezig bent....

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 15:12

jah we hebbe ook besloten dat we in het middenstuk iets gaan maken en ook afscherming zodat ze het andere paard niet kan zien wantr daar reageert ze heel erg op af en nu schermen we dat af want op dat moment als als ze die ander probeert te pesten zoals je het moet zeggen bijt ze met haar tanden tussen de stangen en draait ze haar ogen weg!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 15:14

Dat gaat in ieder geval helpen. Voor de rest is het een stalondeugd die erg moeilijk te verhelpen is. En soms blijven paarden met hun voorbenen slaan tot ze zich zelf bezeren, en dan ben je verder van huis.
Dus als je paard loopt te slaan: ignoreren. En vooral: consekwent zijn met het ignoreren.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 15:15

jah ik weet het