veulen springen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

veulen springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:39

Ongelooflijk, een veulen los laten springen
Ik weet dat het niet mag, maar dit moet je zien
Zo'n veulen wilde ik niet eens meer voor 5 cent, wie weet hoe vaak dat die onzin ermee gedaan is.
Maar goed dat hij te koop staat in de hoop dat hij bij een verstandige baas komt.

Afbeelding


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:43

Ik zag die foto laatst ook al. Echt belachelijk!
Hoe verniel je zo snel mogelijk die pootjes van dat jonge ding? Al die gewrichten en pezen gaan naar de klote, en dat kan al gebeuren na 'slechts' een paar keer dit soort grapjes.

Zulk soort mensen zouden geen paarden mogen houden.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:45

jezus toch, bedoel je dat dat veulen echt verplicht is om die hindernissen te nemen??? Frusty Hoe oud is hij eigenlijk?

sorry, dat vind ik nu véél te vroeg. een veulen kan wel eens over een draad heen springen, dat heb je soms zelf niet onder controle( Schijnheilig ) maar dan doet hij dat uit speelsheid en vrije wil, maar zo vroeg al laten vrijspringen...

laat een veulen toch veulen zijn... hij heeft nog maar enkele jaren in zijn leven waar hij onbezorgd kan genieten...
en dan heb je natuurlijk nog wat carola zegt, de gewrichten en pezen... Verdrietig

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:47

Ik heb het wel eens eerder gezien, maar dat veulen deed het uit zichzelf. Dit ziet er alleen niet vrijwillig uit en ik vind het voor die kleine ook best hoog. Ja het veulen zal het best kunnen, maar goed is het niet nee

Het veulen waar ik het over heb werd met moeder losgegooit en er stonden hindernissen in de bak, echt kruisjes van 20/40cm.
Moeder begon te rennen, veulen rende mee en sprong over de hindernis. Eerst keer schrok het veulen van zichzelf, maar daarna deed hij het vaker.

Toch denk ik als het lange sprongetjes zijn en het veulen het uit zichzelf doet dat het niet uitmaakt. In het land nemen ze ook wel eens een sprongetje over greppels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:49

Een veulen wat vrijwillig ergens over hupst vind ik toch heel wat anders.
Dit ligt erg hoog en ziet er niet vrijwillig uit.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:50

dat sommige mensen dit kunnen???? Hoe kun je een veulen van nog geen 1/2 jaar laten springen?????????????? Grr Sommige mensen!!

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:52

zonde! Boos! moet je zien wat een lief veulentje Lachen egt een sjattie. super ziek dat mensen hun veulen zo verwaarlozen!!!:( egt belachelijk!

macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
[ToPhOrSiE!]

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:56

Ook niet normaal als ie uit zich zelf over iets heen springt oke dan is het niet gedwongen en zijn ze niet zo opgefokt. maar dit is echt gevaarlijk die beestjes hebben nog geen sterke spieren en botten.Hier kunnen ze problemen mee krijgen!


Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:58

Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden, misschien vind het vuelen het gewoon wel leuk om te doen, zoals het vuelen van antoinette, want in het weiland maken ze ook genoeg rare sprongen, dus door soms te springen met het vuelen krijgt ie echt geen slechte benen, maar om te zeggen dat het goed is...Nee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:03

Als hij die hoogte regelmatig doet voor de lol, dan zou ik de hindernis afbreken.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:04

runningkawa schreef:
Als hij die hoogte regelmatig doet voor de lol, dan zou ik de hindernis afbreken.


Ja, maar als die het gewoon leuk vind, zou ik hem om de 5 dagen ofso laten springen, maar elke dag zo hoog, nee
Laatst bijgewerkt door Meisje201 op 20-09-03 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:05

om de 3 dagen? Lees ik dat goed?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:11

runningkawa schreef:
om de 3 dagen? Lees ik dat goed?


Als dat paardje gewoon voor de lol springt, zou ik hem gewoon dan om de 5 dagen gewoon met een (lagere) hindernisje in de bak zetten, maar ik zou hem zeker niet zo hoog laten staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:12

Ik typ niet wat ik wil typen, ik hou me voor een keer netjes in, anders word ik nooit moddie van RT Knipoog Tong uitsteken

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:12

Ik zou gewoon wel altijd attent blijven, en oppassen, maar ik zou het paardje het zeker niet "zijn" speelding weghalen

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:28

Een veulen trainen is uit den boze,maar wat ik hier zie is een foto waarop hij springt(oke hindernis is naar mijn mening ook te hoog)Ik kan voor de rest nergens opmaken dat dit vaker met het veulen gedaan word.Ik vind dus ook dat je na één foto niet gelijk met je oordeel klaar mag staan.Het zou wat anders geweest zijn als je alleen maar een partij springfoto's zou zien,maar ik denk dat ze dat veulen maar één keer hebben laten springen.En of dat goed of fout is daar durf ik geen mening over te geven,ik ben geen DA.Wel lijkt het mij heel erg gevaarlijk,omdat een veulen helemaal nog niet zo balans en evenwicht heeft en bij een misstap in de kreukels ligt met de hindernis. Scheve mond
Waar komt die foto eigenlijk vandaan en staat het veulentje te koop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:33

Komt van marktplaats

Maar duidelijk is dat de eigenaar er trots op is, anders plaats je die foto niet tussen je collage.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:39

ik heb hem ook gevonden
het veulen is 4 maanden Boos!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:39

runningkawa schreef:
Als hij die hoogte regelmatig doet voor de lol, dan zou ik de hindernis afbreken.


Precies, dat is ook gedaan bij het veulen waar ik het over heb. Na een paar keer zorgde we ervoor dat er of geen hindernissen meer stonden in de bak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:46

Van het voorjaar was ik op een hengstenshow en daar lieten ze ook jong spul springen om te laten zien dat de techniek er echt al in zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:48

bij veulens, jaarlingen?

Ik vind alles op de hengsten shows al veel te geforceerd en veel te vroeg wat die hengsten allemaal moeten doen.
Maar dit slaat werkelijk alles
in 1 woord: Belachelijk

Snap ook niet dat zoiets toegelaten word?!

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:51

hoe verpest ik mijn paard zo snel mogelijk?!?!
zo dus Boos!

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Anoniem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:52

    hahha idd
    Les 1

    Anoniem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 14:16

    Running, het waren volgens mij jaarlingen. Van mij hoeft het ook niet echt, al die pressie op die dieren. De dag zelf is niet zo erg, maar er wordt natuurlijk ook geoefend.

    Pascha

    Berichten: 4289
    Geregistreerd: 20-06-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 14:22

    Er stond laatst wel een stuk over een onderzoek in Zweden, ik weet niet of het nu in de Paard & sport stond of in de IDS.
    Maar daar deden ze dat dus ook in de wildernis met de merries met veulens. Het voer, de stal en het water waren in een driehoek geplaatst met daartussen een paar kilometer, en een paar lage hindernissen. Als ze dus eten wilden, moesten ze over de hindernisjes naar het eten, enz.


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Dartel, Jet_33, pluklief, sterregoud en 42 bezoekers