Wie Wil mij Helpen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MiSty_01
Berichten: 16
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: Schiedam

Wie Wil mij Helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 16:54

Hallo allemaal.
Ik zit met een probleem.
Ik verzorg een paardje, harstikke lief, gaat goed met rijden etc.
Maar ik erger me aan de eigenaar, ze doet niks met der paardje !!
Als ik geen tijd heb laat ze der paard alsnog door iemand anders doen.
Zo ga je toch niet met je paard om?
Maar ik vind het zielig voor het paard om er mee te stoppen, ben te bang dat hij te weinig aandacht krijg.
Ik kan zo een ander verzorg paard gaan doen maar twijfel heel erg.. wat zal ik doen??
Alvast bedankt.!! OK dan!


gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:02

je kan er mee stoppen, maar als je dat doet, kanhet misschien zijn dat het paardje niet bereden wordt, aangezien ze het zelf niet doet en er een ander op af stuurd, die misschien ooknie kan.
als jij plezier hebt met het paardje en het gaat goed, dan zou ikhet lekker blijven doen.
helaas zijn sommige eigenaren gewoonniet zoals jij verwacht dat een eigenaar moet zijn.
je kan er voor kiezen gewoon te blijven rijden, zodat hij in elk geval op de dagen dat jij hem doet, wel de juiste aandacht krijgt.

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:56

Ik zou als ik jouw was gewoon blijven, dat paardje heeft jòù nodig!
Als ik het goed begrijpt, dan doet die eigenaar gewoon niets met haar, dus dan staat ze de meeste tijd alleen, dat lijkt me echt gewoon rot, gewoon die eigenaar negeren (niet in de zin van niet tegen haar praten, maar meer het gedrag negeren) en lekker doorgaan met je paardje!
Veel suc6!

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:09

ik zou idd blijven nu heeft hij sowieso aandaxht en bweging van jou maar ze kan niet andere er mee blijven opschepen misschien kan je er met haar over hebben maar ik zou hem/haar nu cker niet in de steek laten!!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:14

Als ik heel eerlijk ben, vind ik, als je haar nu alleen laat het echt gewoon een paard in de steek laten...
...weet niet of ik dit mag zeggen, maar ik vind het wel...

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:15

ik heb je ff gePBt

MiSty_01
Berichten: 16
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 19:52

JuLLie hebben ook groot gelijk.. ik laat hem ook in de steek als ik weg ga. maar ik heb geen eigen paard genomen omdat ik het te druk heb, en ik zit in me exame jaar op deze manier bennik zo bang dat het fout gaat.!!
maar ik ga het nog even proberen.!!! Haha!
enne bedankt OK dan!

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:53

Veel suc6!!!!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:54

Veel suc6 je examenjaar!!!

MiSty_01
Berichten: 16
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 20:00

dankje..
Maar nog iets.. het paardje was een paar dagen terug gewond geraakt in het land waarschijnelijk schop gehad!
het was een aardige plek, en ik heb de eigenaar dus ook meteen gebeld, maar.. ze zat in de bioscoop en had geen tijd, dus ik, als niets wetende daar over moes de dierenarts bellen! is toch belachelijk!!! maar het is nu gehecht, en geef der elke dag antibiotica..en ben HEel boos geworde. maar het helpt niet.
Zulke mensen zoals zei verdienen toch geen paard?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:02

Nee idd niet, zulke mensen zouden gewoon een dierenverbod moeten krijgen!
Is gewoon echt zielig, maar als ik eerlijk ben, zou ik als ik in de bios zat ook niet een gesprek gaan voeren!

MiSty_01
Berichten: 16
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 20:04

Nee ik had er aan de telefoon.. der film moest nog beginne..en als jij dan hoort dat je paard gewond geraakt is.. kom jij daar toch gewoon naar toe ( mijn mening)

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:47

ik vind ook dat je voor hem moet blijven, kan je niet regelen of jij hem kan kopen? het is maar een idee

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:03

Nou ik wens je veel suuces hierme en met je examen..

Ik akn me moeilijk in leven want bij mij gaat het super.. En tja tegen zo´n eigenaar kun je niet doen... HELAAS...

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:43

MiSty_01 schreef:
Nee ik had er aan de telefoon.. der film moest nog beginne..en als jij dan hoort dat je paard gewond geraakt is.. kom jij daar toch gewoon naar toe ( mijn mening)


Ow ik had er niet uitgehaald dat ze film nog niet was begonnen, als die al had begonnen had ik niet gekomen dan, maar anders had ik gewoon wel gekomen (als de film nog niet was begonenn!)


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:47

Is het niet zo dat iedere eigenaar die een verzorger heeft zelf te weinig tijd heeft voor z'n dier?

Zelf vind ik het nog niet zo'n ramp hoor, en vergeet niet dat veel jonge meisjes (zoals jij?) een klein sneetje al als een gigantische wond zien.
Ik ben er ook niet altijd bij als bij mijn paard een klein wondje wordt gehecht, of als de DA komt voor een ontstoken oog. Een dier gaat daar echt niet dood aan, en mijn DA kan zich prima redden. Wel zorg ik dat dan m'n zusje / moeder of vader erbij is.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:52

carola schreef:
Zelf vind ik het nog niet zo'n ramp hoor, en vergeet niet dat veel jonge meisjes (zoals jij?) een klein sneetje al als een gigantische wond zien.


Sorry maar deze zin vind ik echt onzin, ik denk wel dat "jonge meisjes" heus wel zien waneer het menens is!
Ze halen ook heus niet voor ieder wondje de DA

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 15:20

Dat zeg ik ook niet, maar ik zeg wel dat veel van die jonge meisje van een jaar of 12 (de pennygrietjes) echt veel te voorzichtig zijn. Bij een klein wondje moet ie al 3 weken op rust, en moet ie het liefst in een kliniek staan, terwijl dat totaal overbodig is.
Misschien is dat hier niet zo, maar door ervaringen met dat soort meisjes, neem ik dit soort berichten nu wel met een flinke schep zout.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

yourangel

Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:32

carola schreef:
Is het niet zo dat iedere eigenaar die een verzorger heeft zelf te weinig tijd heeft voor z'n dier?

Zelf vind ik het nog niet zo'n ramp hoor, en vergeet niet dat veel jonge meisjes (zoals jij?) een klein sneetje al als een gigantische wond zien.
Ik ben er ook niet altijd bij als bij mijn paard een klein wondje wordt gehecht, of als de DA komt voor een ontstoken oog. Een dier gaat daar echt niet dood aan, en mijn DA kan zich prima redden. Wel zorg ik dat dan m'n zusje / moeder of vader erbij is.


Ten eerste vind ik een verzorgster hebben zeker geen zonde, maar als je zo weinig tijd aan je paard besteedt als deze eigenaresse, vind ik het gewoon raar en zielig voor het paard!

Ten tweede; als je bij je verzorgpaard aankomt en ziet dat het bloed dr uit loopt en hij een gapend gat in zn zij heeft (wat dus ook zo was), kan ik me voorstellen dat je de dierenarts belt (hoe jong of oud je ook bent!!). Als vervolgens blijkt dat het gehecht moet worden, was het dus toch terecht dat je de DA hebt gebelt en dus toch wel serieus... Dan lijkt het me toch ook wel dat je als eigenaresse even komt kijken bij je paard!

Als laatste wil ik even zeggen dat er met een beetje bezorgdheid niets mis is, in deze wereld van verwaarlozing en mishandeling. Als er nou maar ns wat meer mensen zouden zijn, die zo veel om hun dieren gaven....

MiSty_01
Berichten: 16
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 20:39

Tjaa.. Yourangel Bedankt!!! en Ik ben 15 jaar, heb al aardig veel verantwoordelijkheids gevoel, en geef erruggg veel om Paarden.
dus ik denk dat ik Me best wel gedaan heb.
en ja. als de eigenarrese geen genoeg tijd heeft, moet ze geen paard nemen.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:45

carola schreef:
Zelf vind ik het nog niet zo'n ramp hoor, en vergeet niet dat veel jonge meisjes (zoals jij?) een klein sneetje al als een gigantische wond zien.


Een DA zal heus niet zomaar iets hechten als het niet moet.Dus zo'n klein sneetje zal het dan toch niet geweest zijn.Dit is niet aanvallend bedoed hoor Knipoog

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nowylover, OleJon en 110 bezoekers