Grootte van je paard & moet ik gaan kijken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Naira
Berichten: 65
Geregistreerd: 20-08-03

Grootte van je paard & moet ik gaan kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 21:30

Oké...weer wat vraagjes van mij Haha! Ik hoop dat er weer iemand me kan helpen....
Ik mag dus in principe een eigen paard (hoewel het nog even uitgesteld moet worden door omstandigheden Boos! ) en ik zag ergens op internet een errug lief haflingertje staan van 1,46 (en nog hier in de buurt ook Haha! ). Zelf ben ik ergens tussen de 1,70 en de 1,74 en weeg ongeveer 59 kilo.....Denken jullie dat zoiets goed zou kunnen?? Ik weet wel dat lengte niet zo belangrijk is (als je niet te zwaar bent kan je ook prima op een (grote) shet rijden) maar ik vind het zelf wel wat prettiger als het ongeveer 'past'.

En dan de tweede vraag...dit haflingertje *leek* perfect (kan je natuurlijk nooit echt weten voordat je hem/haar IRL hebt gezien, maar als de advertentie klopt voldoet ze aan al mijn eisen, alleen ietsjes kleiner dan mijn richtlijn Knipoog ) en ze staat dus nog dichtbij ook.... MAAR....door verschillende redenen weet ik nu al dat ik niet binnen heel korte tijd echt aan een eigen paard kan beginnen... Vinden jullie dat ik toch moet gaan kijken?? Het is aan de ene kant natuurlijk handig om alvast ervaring op te doen en het is toch maar 10 minuutjes rijden, maar wat nou als ik haar echt heel leuk vindt en vervolgens kan het toch niet? Dat zou echt een grote teleurstellign zijn...


Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:38

Ik heb een haffie van 1.40 en weeg echt meer dan jij Haha! ALs een haf volgroeit is kan hij 90 kilo dragen, kijken dus. Als het staat zie je dat toch meteen, niet?

Alleen die tweede alinea...ligt eraan welke afspraken je kunt maken, voor mij zou het niet kunnen Haha!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:17

Als jij toch niet over kan gaan tot aankoop, waarom zou je de tijd van jezelf en die mensen dan lopen verspillen? Zij willen hun dier verkopen, dus gaan echt niet een halfjaartje wachten tot jij wel dat paard kan meenemen. Dat gaat te ver, dat zou ik niet eens voorstellen als ik jou was.
Gaan komt op mij over als de boel belazeren. Ik vind het geen stijl als je 10 minuten een proefrit gaat lopen doen, terwijl je toch niet serieus bent als koper. Nope, ik zou daar als verkoper bepaald niet blij mee zijn...en dat is zacht uitgedrukt.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:21

Met het eerste zou ik geen probleem hebben, je lengte is voor een haf totaal geen probleem Lachen

Het tweede is inderdaad absoluut niet netjes, als je nu niet kan kopen hoor je ook niet te gaan kijken.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:28

Ik zou als verkoper behoorlijk balen als er mensen kwamen die 'voor het leuke' komen kijken en proefrijden. Je neemt dan mijn tijd en moeite in beslag, terwijl je weet dat er niets concreets van kan komen. Vind ik slechte manieren en zou ik absoluut niet doen.

Naira
Berichten: 65
Geregistreerd: 20-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 23:34

Hmm...ik snap jullie reacties wel; ik had het ook niet helemaal duidelijk uitgelegd...
Het is niet zo dat ik 'zo maar' zou willen gaan kijken, alleen voor het leuke, helemaal niet. Dat zou niet bepaald netjes zijn, nee. Ik ben er absoluut serieus in dat ik een paard wil kopen en anders zou ik ook mijn eigen tijd niet willen verspillen. Bovendien zou ik zowieso wel eerlijk zijn tegen de eigenaar en uitleggen hoe alles zit. Misschien dat het helemaal geen probleem is...maar natuurlijk zou ik het wel bespreken!
Het punt is dus dat mijn vader gezondheidsproblemen heeft en daardoor zou er een kleine kans bestaan dat het voorlopig niet kan (alleen hoor ik dat pas over 2 weken). Vandaar dat ik bedoelde dat er eventuele teleurstelling zou zijn (bij mij & de eigenaar). Het is vrij onwaarschijnlijk, maar het zou wel erg vervelend zijn als het dus toch niet kan....

Verder bedoelde ik met 'niet binnen heel korte tijd' eigenlijk dus vooral dat ik nog 2 weken moet wachten op die uitslag en dat er dan nog wat dingen geregeld moeten worden. En dat ik dan ook nog een plekje moet vinden om de pony te stallen (heb ondertussen wel wat adresjes, maar voor zoiets geregeld is...). Het is gewoon allemaal nog niet genoeg geregeld dat er morgen een pony kan komen....
Maar voordat je een afspraak hebt, en dan echt bent gaan kijken, en dan moet het ook nog eens klikken...ben je al weer een tijd verder. Die tijd is denk ik niet onoverkomelijk... Als het echt mijn ideale paard zou zijn zou ik haar desnoods nu nog kunnen kopen en een maand in vol-pension gooien, maar dat lijkt me niet bepaald een goed uitgangspunt als je een pony gaat kopen.

Maar goed, op zich is het dan waarschijnlijk slimmer om in elk geval die 2 weken af te wachten...en dan weer verder zien...Jullie hebben gelijk...ik heb er gewoon zó veel zin in dat ik veel te ongeduldig ben....Ik ga denk ik maar duimen dat dat haflingertje dan nog niet verkocht is Knipoog

Ennuh, wel goed om te horen dat qua lengte e.d het dus wel allemaal goed zit Haha!
Laatst bijgewerkt door Naira op 20-09-03 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Stefano
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:44

Hoi ! Tof dat je een eigen paardje mag! Of waarschijnlijk toch mag. OK dan!
Wie weet staat die halflinger zijn baasje niet zo erg in de weg, maar wil ie hem gewoon verkopen op lange termijn.
Van die eigenaars heb je ook soms.
Je kan altijd eens bellen, en de situatie uitleggen. Ze zullen dan zelf wel aangeven of je best komt kijken of niet.
Misschien kan je haffie na aankoop nog wel een maandje (uiteraard tegen betaling) bij zijn vorige baasje blijven staan. Stukken goedkoper dan in een manége, en beter voor het dier. Want wie kent hem beter als zij...

Ik heb zelf mijn eigen pony gekocht bij mensen die graag een goede thuis hadden. Ik mocht hem zelfs afbetalen. Héél leuke mensen!!
Door hun is mijn droom in vervulling gegaan destijds. En maar goed dat ik toen toch ben gaan kijken, anders had iemand anders nu mijn droompaardje.
Dus toch effe overleggen wat er mogelijk is.
Natuurlijk moet je niet profiteren als je niet van plan bent om te kopen, da's logisch voor iedereen.
Veel geluk!!

Who once looked at the eye of an Arabian Horse, will never be able to forget it, not even in his dreams...

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 01:41

In dat geval zou ik even bellen en het verhaal even voorleggen Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 09:27

Idd, gewoon even bellen en de situatie uitleggen. Als het maar over enkele weken gaat, dan is dat voor die mensen misschien geen bezwaar.

* To Belg, or not to Belg *

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 18:27

Ik zou ook bellen en je verhaal uitleggen!!!

Ik ben ook op die manier aan mijn fries gekomen had ook niet meteen plaats enzenzenz.....

En de meneer waar mijn paard vandaan komt had veel begrip voor onze situatie heb een aanbetaling gedaan ben om de zoveel dagen heen geweest en na 2 mnd stond hij in leeuwarden!!!!

Dus het is altijd de moeite waard om te bellen!!!!

Suc6 ermee

Gr.Danie

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, greendragon en 33 bezoekers