Help wie kent het stamboom van..... lees verder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jessikoe

Berichten: 248
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: stadskanaal

Help wie kent het stamboom van..... lees verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 12:12

hoi iedereen ik zoek een stamboom van een kwpner genaamd ANDORA of HENRIETTE . het zit zo, ons paard heeft wel een kwpner stempel op de kont (bips) maar geen stamboom. Verward Verward ook hebben we wel twee kanten van haar.(in verhalen dan he). zij kan van onze manege (waar ik rij) eigenaar zijn geweest en dat hij toen ze 4 was geworden had verkocht. Verward Verward Verward
maar toen waar ze het laatst aan verkocht werd zeiden dat ze al 9 jaar bij hun was. maar die verhalen zitten aan haar been. want ze heeft een wondje aan haar been gehad en die manege eigenaar zei dat dat door een hindernis paal komt omdat ze niet wou springen Verward Verward Verward Verward , en die mensen waarvan ze het laatst is geweest zeggen dat ze toen ze 4 maand was in het prikkeldraad heeft vast gezeten.
en doordat ze bij zoveel handelaren was geweest is de stamboom kwijt geraakt. .
dus wie weet waar hij is help me.
groetjes jessica.

Al Bijna 2 Jaar Melissa...
Zummer Al Bijna Een Jaar Haha!:D


rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 12:21

misschien is het handig om een foto Cheese! of beschrijving van het paard bij jouw verhaal te zetten. Weet je de naam zeker? soms kun je ook via het KWPN aan informatie komen of probeer iedere keer een vorige eigenaar terug te vinden, zodat je uiteindelijk bij de fokker terecht komt (is mij ook al enkele keren gelukt!) succes met de zoektocht!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 14:55

Als er een brandmerk op de kont zit is het paard ooit gekeurd geweest door het stamboek.
Beschrijf alle kentekenen en aftekeningen(echt ieder vlekje en plekje) en stuur dit naar het stamboek.
Is dit paard nooit gechipt?Anders kan je hem laten scannen ,weet je ook zo het stamboek.
Succes.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 15:28

Ik zou eerst laten nakijken of het paard een chip heeft, zo ja, kan je heel snel meer over het paard weten terug te vinden.

jessikoe

Berichten: 248
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 15:36

oke hier heb je het dan. .

ze heeft een klein kolletje op haar hoofd, drie sokjes (rechtsvoor, links- en rechts achter) ook heeft ze nog een litteken van haar wond op haar been linksachter. ook heeft ze een witte vlek op haar rug van een zadel.
oja haar naam was ANDORA of HENRIETTA. Bloos Bloos Bloos
niet HENRIETTE.
ook had ze nog geen chip maar nu wel want dat hadden wij direct met de keuring laten doen.
Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! groetjes jessica

Al Bijna 2 Jaar Melissa...
Zummer Al Bijna Een Jaar Haha!:D


yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:05

Heej jessica,

misschien is het inderdaad een idee om contact met het stamboek op te nemen!
Weet je ook toevallig wat de vader van haar is volgens marcel (ff voor de duidelijkheid voor de rest; dit is de manege-eigenaar) misschien dat daar verder mee kan komen.....

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:28

neem contact met het kwpn, zij kunnen het misschien wel natrekken Haha!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:47

Ik heb via het KWPN ook de vorige eigenaar van mijn eerste eigen paard teruggevonden. Ik had een foto opgestuurd samen met een beschrijving van haar karakter en dit hebben ze in het blad In de Strengen geplaatst. Toen werd ik door haar vorige eigenaar gebeld en is ze langsgeweest bij mijn paard. Helaas heeft deze vorige eigenaar geprobeerd een slaatje uit de situatie te slaan. Zij had het paard aan haar verzekering over moeten doen omdat ze hoefkatrol zou hebben aan beide voorbenen. De verzekering heeft het paard doodleuk doorverkocht, en onze manege-eigenaar heeft het dier op een paardenmarkt gekocht met het aan hem vertelde verhaal erbij dat het een militarypaard was (ze was geschoren en had een extreem korte staart).

Nu wilde de vorige eigenaar het stamboekpapier wel aan mij "geven" maar dan alleen als wij 1000 gulden aan haar ervoor betaalden, want "dan was het paard natuurlijk veel meer waard"!

Dat hebben wij natuurlijk niet gedaan, en ik heb uiteindelijk de papieren via het KWPN opgevraagd. Maar zij hadden toen wel op het papier de stempel "overgenomen door een verzekering" erbij gezet.
Dat maakte mij niets uit hoor, ik wilde toch geen winst maken op het dier als ik het ooit weg zou doen.

Inmiddels is het zo'n kleine 10 jaar later, en het paard met de "hoefkatrol" loopt nog steeds als een kievit, niet meer bij mij maar bij ons in de manegelessen!

Ik bedoel hier maar mee aan te geven, dat het leuk is om meer over je paard te weten te kunnen komen, maar dat het niet altijd rozegeur en maneschijn hoeft te zijn waar je achter komt!

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 14:23

Tussen de A en de H zit 7 jaar dus dat moet wel aan het gebit te zien zijn.
Weet je iig al de naam die er (waarschijnlijk) bij hoort.

jessikoe

Berichten: 248
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 15:54

ik heb die 2e naam ook nog fout gezegd.

haar naam is vermoedelijk HETTINA of zo iets.
groetjes jessica

Al Bijna 2 Jaar Melissa...
Zummer Al Bijna Een Jaar Haha!:D

jessikoe

Berichten: 248
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 12:58

bedankt voor al jullie reacties en we hebben "gelukkig" haar stamboom z`on beetje gevonden we weten nu alle verhalen er omheen dus bedankt iedereen.

groetjes jessica

Al Bijna 2 Jaar Melissa...
Zummer Al Bijna Een Jaar Haha!:D

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:03

ja,mogen wij dan nu ook meegenieten van de uitkomst van het verhaal????????

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:12

ja idd Haha! ben nu wel benieuwd hoe het is gelopen Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

jessikoe

Berichten: 248
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 19:45

oke het verhaal ging zo : we hadden andora gekocht bij een kennis uit hun straat, die zei dat hij geen stamboom bij haar had gekregen ( terwijl ze een stempel op haar kont heeft) omdat hij die niet had meegekregen. maar de rest volgt nog. gr. jessica

Al Bijna 2 Jaar Melissa...
Zummer Al Bijna Een Jaar Haha!:D

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:53

Dan is ze dus al 21?? Poeh.... da's de jongste niet meer. 21 of 14, scheelt nogal wat aan, ook prijstechnisch.

jessikoe

Berichten: 248
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 22:17

hoi allemaal dit is het gevolg ervan. en nee ze is nog niet 21 maar bijna 14 en ze werd verkocht als een 9 jarige omdat we eerst niet wisten dat ze wel een stamboom had. nou dat was dus wel zo en nou blijkt ook nog dat er een veulen in haar zit die al 4-tot 6 maanden is. leuk he maar haar verhaal isheel ingewikeld en te lang om op te schrijven maar jullie weten nu dat het stamboom bekend is en dat er ook nog een veulen in haar zit.


gr. jessica

Al Bijna 2 Jaar Melissa...
Zummer Al Bijna Een Jaar Haha!:D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, gewoonmarie, Hannanasjuh en 114 bezoekers