Knapste wat je paard ooit voor je heeft gedaan...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Knapste wat je paard ooit voor je heeft gedaan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 22:32

Wat is nou het knapste wat je paard ooit voor je heeft gedaan?? Bijvoorbeeld als je gevallen bent met paard dat hij je er weer bovenop helpt en je voorzichtig naar stal brengt (ff in penny-taal gezegd Haha!)

Mij is dus ooit zoiets overkomen met Tjody. We zijn ooit samen eens onderuit gegaan, buiten op een stuk asfalt. Paard had niks, maar mijn enkel deed verdomde zeer. Daardoor kon ik niet goed opstappen. Het leek wel alsof Tjo het voelde, zo braaf bleef ze stilstaan. Ze wachtte tot ik er goed en wel op zat, en ging toen uit zichzelf stappen alsof ze wist dat ik niet meer kon drijven vanwege mn enkel. Nog nooit hebben we onze buitenrit zo rustig en voorzichtig afgerond! En op stal leek het alsof ze bezorgder om mij was dan ik om haar, zo braaf bleef ze stilstaan tijdens het afzadelen. Zij had niks, alleen mijn enkel deed een paar daagjes verrekte zeer.

Dat vond ik wel een mooie. En ik vind het ook heel knap dat ze haar vertrouwen in het springen weer helemaal terug heeft gevonden. Sinds ze ooit een keertje een fout parcour heeft gesprongen ( Ruiter was aan het balen van de fout van haarzelf, terwijl Tjo toch heel braaf had gesprongen), was ze haar vertrouwen zowat helemaal kwijt. Gewoon door veel trainen, lessen en (meestal teveel Haha!) geduld, ging het al snel beter. Op een gegeven moment had ik ergens een simpel parcourtje die ik ging springen, maar tijdens het losrijden was ze verschrikkelijk aan het klieren (gewoon nog dressuren), dus toen heb ik haar even verteld dat dat niet moest Haha!. En het parcour sprong ze vlekkenloos! Zo trots als ik toen was, is onbeschrijflijk! Sindsdien heeft ze haar vertrouwen weer helemaal terug en springt ze alles, als je zelf maar zeker bent van je zaak. Ook al twijfelt ze voor een hindernis, als jij zeker bent van je zaak springt ze gewoon zonder aarzelen! Iedere keer als ze over een hindernis gaan, is dat een bevestiging voor mij dat we weer helemaal op het goede pad zitten!

Ik hoop dat het nu na dit lange verhaal wel duidelijk is hoe trots ik af en toe op mijn geweldige, slimme verzorgknollie ben Haha!. Ben benieuwd of jullie paarden ook van die bijzondere acties hebben gemaakt...

Groetjes, Denise.
Laatst bijgewerkt door YouKnowWho op 19-09-03 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:37

Mijn paardjes hebben eigenlijk nog nooit iets knaps voor me gedaan..
Haha!
Ja waar ik altijd elke dag weer blij van werdt was..dat als ik aankwam op stal Jordy altijd.. naar mij hinnikte..

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:40

Mijn vriending, om mijn verzorgpaardje zo maar te noemen, want dat was ze ook, was erg bijzonder vond ik. Ze was altijd een heel wild en 'gevaarlijke' paradje geweest. Een echte naarling... Ik was doodsbang voor haar, maar er ging op een gegeven moment een knop om, ben haar gaan doen. En waarempel, binnen no time was ze veranderd in eth braafste paard dat ik kende!!

Ze voelde alles aan. Omdat de laatste weken met haar nogal slopend waren, en ik er redelijk ver door heen zat, moest ik vaak huilen. Ondanks haar eigen zorgen en haar eigen vreselijk pijn, kwam ze dan naar me teo, duwde haar neus tegen me aan, en kon im bij haar uithuilen. Ze was het liefste paard dat je kende, deed geen vlieg kwaad, maar owee wie er ook bij mij in de buurt kwma als ik me zo rot voelde! Ze jaagde ze weg, en kwam dan snel weer naar me toe om me te troosten... Gekke bekken trekken op zulke moment om me aan het lachen te krijgen. Ze voele het allemaal aan. Geweldig! Echt het allerliefste paardje dat ik kende, mijn allerbeste maatje Lachen Helemaal trots en gelukkig was ik met haar. En ben blij dat ik haar heb gekend Haha!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:50

het knapste? voetje geven vind ik nu heel knap van hem Lachen Verder reageert hij heel goed op mijn zit. Ook knap van het dat hij is verandert van een racebeest in een slome Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:51

....het knapste???? Dat ze mij op haar rug heeft geaccepteerd.....en dat voor een 3,5 jarige kleuter *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:09

Vanmiddag had mijn hengstje zijn halster in de paddock afgewurmt.
Hij liep er mee te spelen, totdat ik naar de paddock toegelopen kwam en zei: "Kom eens hier?"
Heel braaf kwam hij met het halster tussen zijn tanden naar me toen, ik vroeg hem het halster los te laten en hield mijn hand op.
* plof *
Zo viel het halster in mijn handen *LOL*

Ooit een apporterend paard gezien? Haha!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:14

Het knapste? Gaija was altijd mijn hoeder. Wist dat ik niet gezond was en lette goed op, gaf aan als het fout dreigde te gaan. Zo heeft ze me vaker de laatste kilometers voorzichtig (en vooral rustig ) naar stal gebracht. En dat voor een paard die eigenlijk alleen maar hard galoperend naar stal kon. Haha!
Gaija was als een huis, daar kon je op bouwen. Was een fijn paard.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 23:15

Sjuimpje schreef:
Vanmiddag had mijn hengstje zijn halster in de paddock afgewurmt.
Hij liep er mee te spelen, totdat ik naar de paddock toegelopen kwam en zei: "Kom eens hier?"
Heel braaf kwam hij met het halster tussen zijn tanden naar me toen, ik vroeg hem het halster los te laten en hield mijn hand op.
* plof *
Zo viel het halster in mijn handen *LOL*

Ooit een apporterend paard gezien? Haha!


ja, nu weten we het zeker: je hengst is in een vorig leven HOND geweest Haha!:D

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:27

Wat Winnie voor mij doet? Laten zien dat als ik het niet eng vind dat hij het dan ook ineens niet eng meer vind.. Als hij schrikt dat hij genoeg vertrouwen in mij heeft om toch weer kalm te worden.. Als hij ergens pijn heeft mag ik eraan komen als een ander eraan komt wil hij happen of geeft hij een kopstootje Schijnheilig ( gebeurde de dierenarts *LOL* )

Al met al toch een stukkie vertrouwen denk ik Lovers En dat in zo'n korte tijd.. Lovers

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 01:09

nou, ik was mijn vertouwen helemaal kwijt in springen nadat het een aantal keer smerig fout was gegaan, een paar keer van een paard afgevallen, toen kreeg ik een verzorgpaardje die Z-springen kon maar veel te graag sprong eigenlijk Lachen maargoed, dat erbuiten houdend, ik wilde toch weer springen en ik zag mijn kans met dat paardje. Dus ik springen, ging erg goed, ik zat erg wankel en stuurde verkeerd, ging niet op tijd in de verlichte zit vanwege de onzekerheid, paardje ging er heel rustig overheen zonder problemen, elke keer weer, en als ze merkte dat ik een sprong ging nemen waarvan ik niet zeker wist of ik die wel zou overleven (dubbelsprong) dan nam ze die gewoon niet, ging draven en daarna rustig stilstaan voor de hindernis... Tegenwoordig sping ik zonder moeite 1.30 op manegepaarden, ook dubbelsprongen. (hoger heb ik de kans nog niet voor gehad) maar dat is hetgeen wat mij het eerst te binnen schiet Haha!

Owja, en met hetzelfde paard, een shetlander was losgebroken Haha! (van de ruiter dan) en ik moest achter die shetlander aan, haar vangen, over de heide... maar mijn paardje sprong overal feillos overheen en langs is volle rengallop, ik hoefde niet te sturen, niet te drijven, wat dan ook, paard lette wel op. Op een gegeven moment gingen we het bos in, galoppeerde ze automatisch over de meest begaanbare stukken met de hoogste takken zodat ik me gewoon kon blijven concentreren op die shet.
Prachtig was dat Lachen

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 03:12

het knapste wat starlight voor mij gedaan heeft is: vertrouwen in mij krijgen en mij mn vertrouwen terug geven, dat lag namelijk helemaal uit elkaar toen ik starlight net had.

Ze let zelf op, eigelijk hoef ik niks te doen dan de gang te bepalen, ze ontwijkt takken en stenen, ook voor takken in mijn gezicht, voor bochten remt ze af (heeft wel even geduurt hoor)
Ze denkt dus gewoon mee, en dat is zoo fijn Lovers

en ze heeft me regelmatig opgevangen, met mijn rijkunsten blijven zitten in rengalop zonder teugels beugels en manen kan je zachtjes gezegt een wereldwonder noemen Haha!. Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat ik toen ben blijven zitten

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 09:16

Eh.. nou ja... knap, eerder ondeugend:

Mijn D-pony stopte ook altijd van alles in zijn mond. Hij pakte altijd de (lekke) voetbal van de hond af, om er een tijdje mee in de lucht heen en weer te zwaaien. Rolleyes (pestkop Haha! ) De hond uit de wei jagen was ook altijd een leuk spelletje.Emmers stopte hij ook in zijn mond, als ze leeg waren. Apporteren deed hij helaas niet Haha! Boxdeuren eruit strappen, en net zolang aan touwen aan het hek van de wei trekken tot ze los gingen, en meer van dat soort ongein. Dat met die touwen en boxdeuren deed hij vooral tegen 5 uur 's ochtends, zodat ik er weer in alle vroegte in mijn pyama'tje achteraan kon Rolleyes Hij heeft menig bloemperkje gemold, en flinke gaten in het gazon geboord. Gelukkig is het paardje wat ik nu heb wat minder ondeugend. Lachen

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 09:41

Een keer toen ik met Dennis aan het mennen was is er een andere shetlandhengst over het hek geklommen en ons achterna gegaan. Toen is Dennis er iedere keer tussen gaan staan om mij te beschermen. Hij deed er alles voor dat die hengst maar niet bij mij in de buurt kon komen zodat hij me wat kon doen.
En natuurlijk niet te vergeten 2x een 1e premie halen en de 1e keer meteen dagkampioen worden. Zo sta je met een papierloos hengstje, zo sta je met een goedgekeurde ster hengst met een 1e premie en een dagkampioenschap op zak.

En Dientje heb ik ook wat speciaals mee sinds het ongeluk wat we gehad hebben. Sinds ze mij toen pijn gedaan heeft(ben met de ambulance afgevoerd, heb 2 dagen op de IC gelegen en in totaal 8 dagen ziekenhuis) beschermd ze me overal voor. Opdringerige paarden op het land jaagt ze voor me weg, gaat uit zich zelf tussen mij en het verkeer lopen, probeerd die enge vuilnisbakken weg te jagen zodat ik er veilig langs kan. En eigenlijk nog knapper, mij laten genieten van de geboorte van haar veulen vorig jaar. We mochten alles van haar zien.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:18

Knapste van Tancreda en Genderose vind ik ook het snelle veranderen.

Tan was wild, druk, niet luisterend, beet, sloeg, kon niet eens gepoets worden (sloeg je regelrecht de stal uit), maar binnen no time was ze veranderd in een rustig, braaf paardje. De rust zelve, nergens bang voor. Lieverd ook .

Genderose een drukke, onrustige, niet stilstaande merrie. ALtijd harstikke druk, poetsen een ramp, omdat ze van hot naar her sprong. Rijden een ramp, kon haar niet houden en was echt racen alleen maar. Zat er maar een beetje op, had niets te zeggen.
Maar na een paar weken/maanden is ze veradnerd in een harstikke rustig lief paard, dat respect voor me heeft. Kan los staan, loopt los mee. En rijden gaat super! Hoef enkel een halstertje op, kan ik ik haar makkeijk houden. Geweldig dat paarden zo kunnen veranderen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:20

Het knapste dat hij mij als klungelruiter meeneemt over elke hindernis.
Wat ik ook verkeerd doe, hij springt er braaf overheen en ik moet alleen maar proberen te blijven zitten Lachen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:44

Dat doet Flair precies Kawa Haha!
Ik ben niet bepaald springruiter maar Flair springt altijd.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:07

Het kanpste van Zilvia vond ik hoe ze afgelopen zaterdag was op de Welshtoerrit.
Ze was nog nooit in het bos geweest nog nooit zonder stalgenoten in een vreemde omgeving en ze is altijd ontzettend opgefokt.
Maar toen we er afgelopen zaterdag waren was ze ontzettend braaf en liep ze gewoon met de andere pony's mee Haha!:D
Ik had nooit gedacht dat het zo goed zou gaan Haha!:D

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:56

Het vertrouwen dat ze in me heeft. Alles wat ze tot nu toe geleerd heeft. Ze kwam als een onbeleerde pony die echt nog helemaal niets kon. Nooit gepoetst, nooit vastgestaan, zelfs nog niet braaf mee lopen aan het halster.
We wandelen nu, ze blijft braaf stil staan tijdens het poetsen, ik mag haar overal, en dan ook echt overal aanraken. En dan te bedenken dat als ik haar in het begin ook maar ergens achter haar schoft aanraakte of haar neusje, ze begon te trappen.
Bij een aantal andere mensen (vooral mannen Bloos! ) wil ze niet dat ze aan haar komen. Kreeg zelfs een keer de vraag van de hoefsmid of ze kopschuw is Haha!

Ook de trailer liep ze de laatste keer zo met me mee in. Terwijl ze er daarvoor best lang over deed *LOL* (niet ontzettend lang, maar je moest toch wel ruim 20 a 25 min geduld hebben..)

En als ik kom, en ik roep haar, dan kijkt ze meteen op. Als een ander roept niet. En bijna altijd komt daar een enthosiast hinnekje uit Lovers
Ja, voor een ander is dit alles misschien niet byzonder, maar ik ben ontzettent trots op haar dat we dit tot nu toe bereikt hebben Cool

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:28

Nou ja mijn actie met dezelfde Tjody kennen we inmiddels: Onderuit gegaan met zn tweeen in Holten tijdens een endurancewedstrijd, Tjo mij netjes met gebroken arm naar de finish geloodsd en nu na twee weken stapt en draaft ze heel voorzichtig met mij in de rondte en staat doodstil als ik op of af moet stappen met mn gipsen arm (normaal is het een draaireet van jewelste). Ze is nog zo jong en al zo wijs...... geweldig....

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:40

Het niet echt iets knaps, meer iets instinctiefs denk ik, maar Rowan weet mij bij afstandsritten feilloos door het 'dode punt' heen te loodsen. Op echte lange ritten komt er altijd een moment dat ik last van m'n knieen krijg, moe word, niet zo lekker meer zit en een beetje 'inkak', maar Rowan kan dan zo heerlijk positief met de oortjes erop doorgaan dat ik mezelf vast kan houden aan zijn energie, en zelf ook weer lekkerder verder kan rijden.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:43

Tayga en ik zijn samen met inrijden achterover geklapt en zij viel op mij en ze is doodstil blijven liggen totdat ik onder haar vandaan was Lovers
En ik vind het ook super lief dat Tayga en Mozart altijd hinniken als ik de hoek om kom fietsen. Haha!

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:06

hmm ik heb een c-pony 1.33m daar heb ik eens een parcourtje gereden van 1.10m en op de wedstrijden1.00 m dat is de klasse z catogorie c. Dat vind ik best knap voor die kleine pony's ja toch vergeleken met de paarden hebben de pony's het wel zwaar met het springen want als je een grote paard hebt die zz springt die moet1.30m of zo springenen e pony's 1.20 als je nou een kleine e pony hebt en een groot paard zit er maar 10 cm hoogte tussen oke het is wel breeder maar toch!!!Ja toch?????????????

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:10

dat ze al zoveel heeft gedaan voor me terwijl ik ze iets langer dan een maand heb.. Mag haar overal aanraken, oortjes staan altijd vooruit. alleen opzadelen vind ze erg, maar staat braaf stil (in de 20 min dat ik haar kuis verzet ze geen stap, behalve als ik het zeg) Zet een hindernis, is heel haar dag goed, ik roep haar, kijkt ze zo lief, een ander is niet intersant Lachen Toen mijn vriendin kwam rijden, schoot ze weg in galop (deed ze niet bij mij, en mn vriendin kon ze niet houden, ze rijd wel al 9 jaar Verward ) en ze ging toen in draf omdat ik maar draaaaaaaf camble zat te roepen Lovers Lachen Toen ik de eerste keer van haar viel buiten (heel verhaal, niet mijn schuld en zeeeeker niet de hare) stond ze stokstijf bij mij, terwijl de andere zijn paard bijna niet meer kon vasthouden (hij is op zn been gesprongen) En hij had da beestje wel al drie jaar..
Het meeste geniet ik als ik gewoon in de weide kom knuffelen, zit ze aan mijn haar te ruiken, mn handen, ... één smiley : Lovers

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:10

het knapste wat duuk ooit voor mij heeft gedaan: een paar klierige dronken jongens op wat scooters waren om ons heen aan het draaien,toen ik niet meer wist wat ik moest doen gaf duuk een hap opzij en draafde toen vrolijk een zandpad in *LOL*
gevolg is iets minder: hij bijt nu naar scooters Haha!

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 14:10

Geweldig! een waaktinker!:D of noem het een politietinker. Ik zou erg trots zijn als mijn paardje dat voor mij deed...

Het mooiste (wat ik me op dit moment herinner in elk geval) is dat ik Amy van de trailer haalde (waar ze net een uur had opgestaan) en even in de bak zette om de trailer schoon te maken, en toen ik haar naar de wei wou brengen liepen we langs die trailer. Ik ga naast de klep staan en wijs naar binnen, en ze loopt er zo op!! 2 jaar geleden moesten we er nog een touw achterlangs spannen...

Wat ik me ook nog herinner is dat toen we een buitenrit aan het maken waren we mensen met een vlieger tegenkwamen. En die vlieger was GROOT en ROOD en maakte een gigantisch lawaai (zo eentje met 2 touwtjes, die je kunt sturen). Het ding zoefde af en toe half over ons heen, kwam vrij laag ook, en terwijl ik doodsangsten uitstond zag en hoorde ze het ding niet eens, loopt onverstoorbaar door, en schrikt verderop van een hondje dat honderd meter bij ons vandaan liep.... *zucht* paarden...

O, en nu schiet me nog iets te binnen, wat ik echt heel knap van dr vind: Amy is doodsbenauwd voor koeien, ik weet niet waarom, maar ze komt er liever niet in de buurt. Nou wonen mijn oom en tante op een boerderij, en tijdens een buitenrit kwam ik daarlangs en zou ik blijven eten, paard kon wel ff op stal naast de koeien. We lopen die stal in, en ze was al wel bang kon ik merken, maar ze loopt altijd wel braaf achter me aan. Op een gegeven ogenblik stond ze tussen mij en de koeien in, en ik stond in de deuropening. Ik heb nog nooit een paard gezien dat zo bang was. Haar achterbenen en staart zaten zo ongeveer tussen de voorbenen, en ze zag eruit alsof ze zo dwars door mij heen zou lopen om naar buiten te rennen. Maar ik hoefde alleen mijn hand maar een beetje op te tillen om het stop-teken te geven, en aan een slap touwtje bleef ze staan waar ze stond. Toen was ik wel trots dat ze zoveel vertrouwen in mij had om daar te blijven, want ze had natuurlijk me omver kunnen lopen, wat ze vroeger ook zeker zou hebben gedaan, toen ik haar net had, en als je nagaat dat het eigenlijk maar een pony is (ok, haflingers zijn wel sterke ponys) en ik best wel groot...